mikaelandre Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg prøver å inkludere ei side på sida mi, den består kun av tekst, på norsk, men når den vises hos meg så vises ikke æøå. noen som vet hva feilen er? sidene ligger på 2 forskjellige servere... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Kunne hjulpet med to lenker, men problemet kan være at det ikke er skrevet "riktig" html i koden. Og da tenker jeg på: æ = æ Æ = &Aelig; ø = ø Ø = Ø å = å Å = Å Feilen kan være så enkel..! Om det er skrevet æøå rett inn HTML-koden, vises ikke dette riktig når du inkluderer. Men om dette ikke er feilen, så post kildekoden, og adressen til det du vil inkludere. Så er det lettere å finne feilen. Endret 13. oktober 2004 av brainbug90 Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 det var nok skrevet æøå rett i koden ja. brukte str_replace for å fikse det etterpå, men synes det er ganske tungvindt. Så alt ville fungert om det var æ osv i kilden? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Burde det, kan anbefale Weaverslave som editor, hvor æøå automatisk blir bytta om til æ osv Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Burde det, kan anbefale Weaverslave som editor, hvor æøå automatisk blir bytta om til æ osv Eeeeller Dreamweaver Lenke til kommentar
PT Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 æøå skal funke uten å måtte bruke ø osv. så lenge du bruker korrekt tegnsett. Prøv å legge <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset="iso-8859-1" /> til i <head> Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Stemmer i utgangspunktet som PT sier. Egentlig skulle vell utf-8 kunne brukes sammen med norske tegn, men det tilsier ikke min erfaring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå