Aak1 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Vil tempraturen øke mye hvis jeg låser opp pipelines? Må jeg ha noe bedre enn orginal vifta? Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 eg får ikke de till! eg kan ikke hukka av de som hann har hukket ev på guiden fordi eg ikke har de! se bilde! noen som vet ka eg må jøre? Ny_WordPad_dokument.doc Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Wordpad dokument på ~900 kB? Neppe. Prøv igjen ved å ta et screenshot med ALT+PrintScrn, åpne mspaint, lim inn og lagre som JPG. EDIT: Beklager at jeg er uhøfflig, men slik er det bare i situasjoner som dette. EDIT2: Siden jeg er i fart kan jeg også nevne at settninger skrives med stor førstebokstav, utropstegn brukes ikke som punktum og at rettskrivning også blir satt pris på på forumet. EDIT3: Er du sikker på at du ikke har ett av de nyere 6800 kortene som ikke har 16x4 tilgjengelig? Hva er navnet på kjernen din? Endret 28. oktober 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) eg får ikke de till!eg kan ikke hukka av de som hann har hukket ev på guiden fordi eg ikke har de! se bilde! noen som vet ka eg må jøre? 7170559[/snapback] Har du prøvd å restarte datamaskina etter at du har huket av? Det er lenge siden jeg har gjort dette her, så jeg husker ikke hvordan det skal se ut etter enabling av extra pipelines. Her er bildet av hvordan det ser ut etter at jeg har huket av det som skal hukes av og restartet PCen. Jeg har foresten 6800LE Endret 28. oktober 2006 av prostoman Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Sånn ser mitt riva turener bilde ut. Og i de ene bilde er de bilde av everest info om grafikkortet. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Satt sammen den gamle maskina mi nå, for å sjekke hvordan det er med mitt kort. 6800LE kortet mitt har et Blackscreen problem, jeg får svart skjerm hele tiden, prøvde å fikse det med å lodde på noen kondensatorer istedenfor de gamle og nå kan jeg såvidt boote inn i Windows. Kortet skal i søpla, lei av den BS problem nå. Naits_89, det er rart at det står N/A på nr. 4 og 13, kanskje du har en nyere utgave som har pipsene lasrkutet? Vet ikke. Endret 29. oktober 2006 av prostoman Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Satt sammen den gamle maskina mi nå, for å sjekke hvordan det er med mitt kort. 6800LE kortet mitt har et Blackscreen problem, jeg får svart skjerm hele tiden, prøvde å fikse det med å lodde på noen kondensatorer istedenfor de gamle og nå kan jeg såvidt boote inn i Windows. Kortet skal i søpla, lei av den BS problem nå.Naits_89, det er rart at det står N/A på nr. 4 og 13, kanskje du har en nyere utgave som har pipsene lasrkutet? Vet ikke. 7176610[/snapback] Eg vet heller ikke, Eg har vel et nyere kort! Det er fra 04/05 tipper eg! Endret 29. oktober 2006 av Naits_89 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Du har et PCIe NV41 kort. Så vidt jeg vet er det bare NV40 som har pipes som kan softwareåpnes, men det får du et bedre svar på om du googler regner jeg med. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Du har et PCIe NV41 kort. Så vidt jeg vet er det bare NV40 som har pipes som kan softwareåpnes, men det får du et bedre svar på om du googler regner jeg med. 7177271[/snapback] Men eg vet ikke ka eg skall google på hehe. men kan eg ikke klcokke de litt da! er litt tregt kort synest eg! Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Du kan klokke kortet ditt ved hjelp av RivaTuner eller noen andre programmer. Kortet mitt er fra 2002/2003, så det er mulig du har den nyere versjonen som ikke kan åpnes. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Men kor mye mhz kan eg ta på minne og gpu? orginalt er jo GPU: 325 Minne: 600 tror eg! ka skjer vist eg tar formye? blir de ødelagt da? Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har sett folk overklokke dem opp i 380 på core uten voltmod, klokket min til 370 eller noe før jeg. Les skjermkort overklokkingsguiden (se linken). Der finner du ut hvordan du skal overklokke. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Sånn nå har eg clokka minnet og gpu`en! en del ,men de ble litt ustabilt under bf2 spelling! klikket 1 gang . vet ikke om de har noe me clokkingen å jøre! se bildet. Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Hendig guide! Mitt Gainward geforce 6800LE kjører nå 16 pipes og 5 vp, endelig går F.E.A.R. greit i 1024x768. Her var det bare vertex unit 4 som laget artifacts. 5958763[/snapback] Etter at jeg installerte kortet på en annen maskin er visst alt tilbake til det gamle igjen. Hvordan får jeg det tilbake? Ser ikke ut som det er mulig å trykke på "customize" sånn at moroa kommer opp..(sånn som det står i første post i tråden). EDIT: Fikk det til. Jeg måtte trykke på "uninstall" først på samme skjermbilde og restarte maskinen. Så kunne jeg låse opp pipelines som normalt igjen. Endret 5. november 2006 av Tor79 Lenke til kommentar
sentence Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg testet denne guiden på et 6800LE i en eldre maskin: Før: 8pp, 4vp Etter: 12pp, 6vp Klokket også opp fra 2,4 til 2,6Ghz (Intel S478). Prøvde 3DMark05 før og etter: 2400 -> 3800 !! Men så kommer noe underlig: 3DMark05 viste en enorm forbedring, og etter klokkingen føler maskinen også raskere å bruke i Windows XP, men i Battlefield 2/2142 reduseres ytelsen og alt ender opp i en laggefest. :S Noen som kan gi en mulig forklaring på dette? :S Lenke til kommentar
pondus92 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 kan du noe om overklokking av prosessord å eller? jeg trenger sårt hjelp med å overklokke min prosessord (intel core 1,6mhz doul core) jeg forstår det ikke så jeg trenger en let guid men tryg og efektiv. takk! håper du kan svare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå