ibsen Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Fått låst opp kortet mitt til 16x1.6vp men får ikke klokket det overhodet. Er det noe som må gjøres først? Det er flere som har hatt dette problemet, men det er visst en enkel løsning på det. Søk litt rundt på Rivatuner forumet, det er en eller annen setting du må enable i softwaren. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Har låst opp gainward 6800 le kortet mitt, prøvde optimistisk å enable alt men fikk da artifacts allerede i windows og ingenting i 3dmark virka, pcen slo seg av og restartet, tok så med 12 pipes, still the same...pcen restarta i både 3dmark 03 og doom3, prøvde så de andre 4 pipesene, fikk til å spille og kjøre 3dmark, men nå var det artifact. Det eneste som ser ut til å virke er de 2 ekstra vs, men de gir ikke mye ekstra ytelse. Dette med de nye 66.92 driverne. Har ikke lest om at pcen til folk har restartet enda i spill etter å ha enabla ekstra pipelines. Noen som har opplevd det samme? Får jeg ikke låst opp noe så sender jeg kortet tilbake. 9800@xt kortet mitt slår jo dette på alt untenom doom3(4fps mer) på standard instillinger. Endret 12. november 2004 av Onanias Lenke til kommentar
ibsen Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg opplevde akkurat det samme. Etter å ha låst opp ekstra pipelines, gikk det bare et par minutter i CS:Source før maskinen "sloknet". Det verste var at problemene ikke gav seg selv etter jeg hadde gått tilbake til vanlige settings og avinstallert Rivatuner. Kortet ble mao. herpa. Balle =( Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg opplevde akkurat det samme. Etter å ha låst opp ekstra pipelines, gikk det bare et par minutter i CS:Source før maskinen "sloknet". Det verste var at problemene ikke gav seg selv etter jeg hadde gått tilbake til vanlige settings og avinstallert Rivatuner. Kortet ble mao. herpa. Balle =( Du har jo garanti på kortet ditt. Om det slutta å fungere så er det bare å sende det tilbake, med mindre du har gjort noen fysiske endringer. Som å flashe bios eller bytta kjøler. Angående rivatuner, sikker på at du har disabla pipelinene igjen etter å ha åpna de før du avinstallerte kortet ditt? Jeg måtte det. Regner med at settingene som rivatuner forandrer legger seg i et register i driverne så selv om du fjerner programmet så er de der. Lenke til kommentar
TAC Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) innlegg slettet Endret 16. november 2004 av TAC Lenke til kommentar
Ferris Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Har Gainward 6800 LE. Etter mye prøving fram og tilbake endte jeg opp med en ny pixel unit og en ny vertex unit. Gikk fra 2393 poeng i 3dMark05 til 2980. Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) tror dere jeg har en rimelig sjangse på å låse opp de 4 siste på et club3d 6800nu som kommer på onsdag? Endret 20. november 2004 av F-14 Lenke til kommentar
ibsen Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg opplevde akkurat det samme. Etter å ha låst opp ekstra pipelines, gikk det bare et par minutter i CS:Source før maskinen "sloknet". Det verste var at problemene ikke gav seg selv etter jeg hadde gått tilbake til vanlige settings og avinstallert Rivatuner. Kortet ble mao. herpa. Balle =( Du har jo garanti på kortet ditt. Om det slutta å fungere så er det bare å sende det tilbake, med mindre du har gjort noen fysiske endringer. Som å flashe bios eller bytta kjøler. Angående rivatuner, sikker på at du har disabla pipelinene igjen etter å ha åpna de før du avinstallerte kortet ditt? Jeg måtte det. Regner med at settingene som rivatuner forandrer legger seg i et register i driverne så selv om du fjerner programmet så er de der. Jepp, jeg gikk grundig til verks og reverserte alle endringene jeg hadde gjort i RivaTuner. Hadde fremdeles samme problemet. Og ja, selvfølgelig benyttet jeg garantien og sendte det tilbake. Kortet fungerte jo ikke som jeg hadde forventet. Lenke til kommentar
monster11 Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 jeg fik låst opp kortet mitt til 16x1.6vp men efter jeg monterte ny kjøler kan det ikke låses op. hvorfor det? Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 jeg fik låst opp kortet mitt til 16x1.6vp men efter jeg monterte ny kjøler kan det ikke låses op.hvorfor det? hehe, enten har du fysisk ødelagt noe på kortet, eller så er det bare du som gjør noe feil.... Lenke til kommentar
monster11 Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 jeg kan låse dem op,men får masse grønne prikker. Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 fikk låst opp alle på et likedan kort som nonplus har ... kom i posten i dag,men er det ikke noe som stopper 6800 serien i å klokke noe særlig på nf3? kommer ikke lenger enn 361/800 hørte en venn nevne noe om en artikkel på XS om dette men husker ikke når. noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
supersnus Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 får bare 16x,1.6vp til å stå i den menyen man aktiverer det og ikke i den hovedmenyen som kommer opp når man starter programmet. har dette noe å si?? det lurer jeg også på. se hær: og hær: men denne viser fortsatt A1.8x1.4vp Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Forvirra Noen sier at Gainward er perfekt til å softmodde og alle klarer å åpne pipelines'ene osv.... Bax sier her at han har hørt at Gainward korta ikke skal være lette å åpne..... Noen som har fått vellykka softmodding av Aopen GeForce 6800LE ??? Endret 8. desember 2004 av exmith2k Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Forvirra Noen sier at Gainward er perfekt til å softmodde og alle klarer å åpne pipelines'ene osv.... Bax sier her at han har hørt at Gainward korta ikke skal være lette å åpne..... Noen som har fått vellykka softmodding av Aopen GeForce 6800LE ??? Nå husker ikke jeg hvor jeg leste det... Meget mulig jeg tar feil, men... Jeg håper bare at jeg får opna til 16 pipelines på mitt GeForce 6800 LE som snart kommer i posten... Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Forvirra Noen sier at Gainward er perfekt til å softmodde og alle klarer å åpne pipelines'ene osv.... Bax sier her at han har hørt at Gainward korta ikke skal være lette å åpne..... Noen som har fått vellykka softmodding av Aopen GeForce 6800LE ??? Om du leser før i denne posten og i de x antall hundre andre postene så er det mange som har fått det til. Men kan virke som det ikke går på de nye kortene Gikk å åpne på det jeg hadde, men de pipene var føkka og restarta pcen og gav artifacts. Jeg får 6800gt for 3tusen kr snart. Bedre med the real deal en å håpe på at man skal få det til med le. De har bare 700mhz 128mb ddr1 minne uansett, mot 256 ddr3 på 1gig på gt. Skal man absolutt sjanse på et le så bør dere kjøpe flere stk på ukens tilbud og returnere de som ikke går å åpne...men da må dere ha penger uansett og kan like godt kjøpe the real deal. Eller kjøpe asus sitt "ferdig åpnede"le gt kort med ddr1. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Noen som har fått vellykka softmodding av Aopen GeForce 6800LE ??? Jeg har åpnet så jeg har fått 12 pipes, og 1.5 vp på mitt AOpen Aeolus GeForce 6800LE. Gidder ikke restarte og herje mer idag, så jeg vet ikke hvilken pipe eller vp det er som gjør at den får artifacts på full fetting (alle pipes og vp enabled). Overklokking kommer ikke på tale med den kjøleren jeg har på nå. Endret 9. desember 2004 av Aleks_r Lenke til kommentar
Makkak Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Fikk 16x1,5vp, klokket til 325/780. 9667 i 3dmark03. "Stabilt som f#"!" som Dr.Alban ville ha sagt det. Leadtek WinFast A400 LE TDH GeForce 6800LE 128Mb DDR fra databutikken.com Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hva har dere andre som default på 6800LE? Jeg har et Gainward-kort, og har bare (?) 8x1,4. Er det det som er vanlig? Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hva har dere andre som default på 6800LE? Jeg har et Gainward-kort, og har bare (?) 8x1,4. Er det det som er vanlig? Det er default setup ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå