Gå til innhold

Er støydempingsmatter fra Biltema noe å satse på?

Anbefalte innlegg

korfor skulle det gi bedre resultat?!

ville beholdt det på uansett. det ser jo mye bedre ut.. :yes:

Fordi de reflekterer lyd når de har alu og de "fanger" lyd når de er skrelt!

Det ser unektelig FETT ut! Men jeg skal uansett ha dem inni et kabinett uten vindu og da er det gitt synes jeg...

Pcen din var nice inni da! Er det en 80mm papst som henger på skrå der? Og den lille over 3Dkortet? Hva er den til? Én ting til: Hvorfor POLITI og hvordan fikk du tak i slike bokstaver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
korfor skulle det gi bedre resultat?!

ville beholdt det på uansett. det ser jo mye bedre ut.. :yes:

Fordi de reflekterer lyd når de har alu og de "fanger" lyd når de er skrelt!

Det ser unektelig FETT ut! Men jeg skal uansett ha dem inni et kabinett uten vindu og da er det gitt synes jeg...

Pcen din var nice inni da! Er det en 80mm papst som henger på skrå der? Og den lille over 3Dkortet? Hva er den til? Én ting til: Hvorfor POLITI og hvordan fikk du tak i slike bokstaver?

jo, sant nok det du sier.. :) ikke tenkt så langt.. hehe

det er nok en 80mm papst du ser der, har du ørnesyn eller er du medeier i papst?! imponert... :thumbup: brukte den før til cpu og silent mist kjøleblokk.. men måtte ty til noe som kunne kjøle kraftigere etterhvert.. så derfor ble det en kabinett vifte.

satt en ekstra vifte over 3dkortet, rett over gpu for og kunne få den ned noen ytterligere grader.. hjalp 4 grader i idle.

politi merket bør jeg vel ikke si hvor jeg har fått taki, men det er meniunga det skal sitte på en politibil.. ikke her på kabinettet.. :!:

Lenke til kommentar

Jeg har 3 sånne vifter (er det 12 dB(A)?) , de er ganske så karateristiske syns jeg, har aldri sett andre vifter som har sånne hakk foran... ehh .. foklare.... eh. Det er sånne metallstreker man kan se rundt toppen på sylinderen i midten... ja ja .. glem det. Men bråker ikke den 40mm "mer enn den kjøler"?

POLITI var jo genialt da!

Jeg får ikke testa mattene noe videre enda pga obligatorisk innlevering i java! Men over helga starter jeg på min Worklog: LYDLØS(nesten håper jeg) Lian-Li! Å når PS får RÆVA i gir, så blir det vann!

Lenke til kommentar

Hmm. Følger med over hlega. Har tenkt mye på disse mattene og liknende som jeg har sett. Du sikter vell til BigWater settet aeinstein, mener å huske at du har vært aktiv i disse trådene?

*** Slettet mange linjer. Tok en liten feil, så alt ble "kassert"

Endret av LOZER
Lenke til kommentar

papst viftene er bra.. den jeg/vi har bråker ikke i det hele tatt.. må stikke øreflippen inni bladene før du hører noe. å da vet du hva som lagde lyd.. :D

den 40mm over skjermkortet bråker ikke i det hele tatt faktisk, skal sjekke merket. den går enda 4687rpm på max..

politi merket hadde jeg helt glemt av at jeg hadde "rekvirert", fant den plutselig og måtte bare klappe på.. turte ikke klistre den på bilen eller mc jakka.. fort blitt trøbbel der.. :!:

håper du blir fornøyd med mattene, gi link til worklog når du starter. følge med i spenning.. :)

Lenke til kommentar
asfaltplater er et forbaska støvHE***TE og de er ikke så forbaska tunge i forhold.

Eh... hæ? Hva er det du snakker om?

Har selv benyttet asfaltmatter, og hvordan disse skulle klare å utskille noen form for støv stiller jeg med uforstående til. Kan du presisere?

Jeg bruker asfaltmatter kombinert med skumgummimatter fra biltema:

31-605_l.jpg

Lenke til kommentar

LOZER: Det var BigWater

sven-o: Det med asfaltplater kan jeg ta feil av, men jeg trodda da at hvertfall når man brakk den kommer det en "støvsky".... Har jobbet 4 år på lageret i ei byggevare forretning og jobba en del med pappa som er byggmester og har liksom bare alltid hatt inntrykk av at de er så porøse at de gjerne vil smuldre opp ved feil behandlig....

Vurderde Selv en gang å Lage en Kasse med ene sida åpen og viftehull og så stappe den over PCen! Men jeg var redd for støvet... Men det går nok bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Limet er litt svakt da :p

Og det med sølvinlegget så skal det vel ikke ha så mye å si. Det at lyden reflekteres fra matte til matte inni kabinettet tror jeg ikke har så mye å si. Tror nok også att mattene absorberer litt, men de hjelper ikke så mye at plutselig kan du ikke høre pcn

Lenke til kommentar
Tror nok også att mattene absorberer litt, men de hjelper ikke så mye at plutselig kan du ikke høre pcn

Helt riktig! Dette må skje i sammenheng med utskiftninger av diverse vifter, men de har nok sin virkning! ;)

Viftene er ikke stress, er harddiskene...

Og nei det hjelper ikke no spess. Har 1cm mattene over alt og noen steder montert dobbelt. Dette fordi du har viftehull i pcn... Og det at de uansett ikke er så effektive som man skulle tro. Lyden blir bare mer dump. Mørkere og behageligere, samt det at høyfrekvent lyd forsvinner.

Skal legge på mer, håper det hjelper...

Lenke til kommentar
Limet er litt svakt da :p

Jeg suns det er FOR sterkt jeg... når det er på kan man ikke dra det av... uten at det henger igjen rester som er dritt å få av.... :dontgetit: ja ja :) Angående viftehull så må man nok legge ut en lydfelle eller noe... og hdlyden er vel kanskje det værste... ikk på nye... på DownloadPc'en min så er harddisken "pakket" inn i slike matter og den står bak ett skap med matter rundt seg og den OVERDØVER (!!!) begge hd'ene i hovedPC en min... en av de best oppgraderingnen er nok ny HD... i noen tilfeller ;):p

Lenke til kommentar
enig der, trenger du svakere lim fest matta på noe skittent eller ullete ett par ganger og så bruk dem :p har gjort det de stedene der mattene må fjernes for at jeg skal komme til. Brukte noen til å rense støv med :D funker veldig bra, limet blir svakere enn det er.

gjør det samme selv :p;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...