Gå til innhold

Er støydempingsmatter fra Biltema noe å satse på?

Anbefalte innlegg

tror tempen er ganske like før og etter, men det kommer jo helt ann på hvordan kabinettet er laget og hvr du plasserer mattene.

Når jeg sa bak mente jeg bak hovedkortet, vet det er litt plass der. Min dør er somen vanlig dør og trengs ikke å skyves så det går jo ann å få plass til 1cm tykk matte der håper jeg (som er den minste). Må vel måle :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du direkte varelink? eller liknende. var litt vanskelig å navigere på sida dems.

:thumbup:http://www.mekonomen.no/katalog.asp?butik=6033-000&sprak=N

Her er det noen forslag til matter! bestem selv! men ikke glem at folie er strømførende og da kjøp UTEN folie! det vil bli trangt en del steder så bare ikke kjøp det! :D

pcen min ligger på samme temp og det er da med psu vifte, cpu vifte og gpu vifte! i kabinettet er det 33 grader og på cpuen er det 30 grader! er veldig fornøyd med den invisteringa! :D:thumbup:

Lenke til kommentar
tror tempen er ganske like før og etter, men det kommer jo helt ann på hvordan kabinettet er laget og hvr du plasserer mattene.

Når jeg sa bak mente jeg bak hovedkortet, vet det er litt plass der. Min dør er somen vanlig dør og trengs ikke å skyves så det går jo ann å få plass til 1cm tykk matte der håper jeg (som er den minste). Må vel måle :)

Ja, ser ut som at det er plass til 1cm tykke matter bak HK :yes:

Tror dere det er stor forskjell i dempingen mellom 1cm tykke matter og 3cm tykke matter? :dontgetit: aeinstein, hva bruker du?

Lenke til kommentar
bruker bare en cm. aldri brukt noe annet. De ser så forbasket tykke ut, men tror jeg skal kjøpe ei 2 cm når jeg kommer meg bort til biltema.

Hvordan kommer man enklest fra Ullevål til biltema?

Bussen/banen til byen, og buss 402 til Vollaveien ;)

Det var dæven så raskt levert! :yes::D

Hadde bil i går, pappa kom fra Mandal for å se kampen (nor-slo/3-0), men jeg spurte om veien og så sendte folk meg i gale retninger hele tiden og plutselig så stengte biltema og så ga jeg opp...

Lenke til kommentar

Jeg blir så forbaska stressa :cry: når det er masse veier og masse avkjørsler og når man først har bomma så er det ikke lov å snu før man er kommet noen kilometer på vei nesten... men jeg begynner å få teken på Oslo sitt trafikk nett. Har bodd i Mandal hele livet mitt ca 13 000 innb. siste jeg hørte ett tall på det... he he

Lenke til kommentar

Jeg skulle tilfeldigvis hjem i helga og gikk på biltema i Kristiandsand heller der har jeg vært før noen ganger. Kjøpte 3 plater á 1000mm*500mm*_10_mm. Gidder ikke å bruke tykkere. Jeg skal bygge en barebone til nedlastingsPC også med tida. Og den Må også være stille! Skal prøve å nesten bruke bare slike plater til å kle PC en med og så ha en "jakke" over pcen for å få den stille, skal kjøre en 80mm 21dB og ei 120 på 7V og kanskje ei 80mm til til PSU. Mulig en worklog kommer opp.

Lenke til kommentar
heley.. har sånne matter fra biltema.

funker veldig bra syntes jeg. stilig og se på, men det blir jo seff varmere.

Har du beholdt aluminiumsfolien på? Blir ikke mattene strømledende da?

Hvor har du lagt matter? Overalt bortsett fra på vinduet? Bak HK også?

Lenke til kommentar

har montert OVERALT.. ikke på vindusiden da. men bak HK, i toppen, framme... overalt. var skikkelig nøye når heg gjorde dette. resultatet ble bra.. utrolig bra. lydnivået sank helt utrolig mye.

alufolie og alufolie.. :) det er vel ikke akkurat alufolie det der. ikke strømledende kan jeg si med ganske stor sikkerhet. virker som om det er ett lite tynt lag over selve folien.

Endret av RmB
Lenke til kommentar

Jeg trodde de ledet strøm... har ikke testet da...

Ville det ikke uansett gi bedre resultat hvis du hadde dratt av folien? Ved mine første bruk beholdt jeg folien på, men etter hvert tok jeg den av. Det går faktisk an å dra den av uten at det ser stygt ut, men det gir jo forsåvidt et kult gjenskinn! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...