Gå til innhold

Er støydempingsmatter fra Biltema noe å satse på?

Anbefalte innlegg

Jeg har før brukte en del støymatter fra biltema: 36-9214_l.jpg. De tynneste en cm. Søk på "lyd plate" så ser du dem. Syns de har virket kjempe greit, men så har jeg ikke prøvd noe annet... noen som har gode sammenlikinger eller?

Hvis ikke så vil jeg likergodt anbefale dem framfor microplex med prisen som hovedgrunn. Jeg pleier forresten å dra av den aluminiumsoverflaten, det er ikke noe problem!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Biltema-mattene demper en del luftbåren støy (blåselyder, HD-susing etc.) men er så lette at de ikke demper vibrasjoner. FInnes mange andre matter som er mye bedre.

Stiv av sideplatene med gaffa-tape tapet på kryss og tvers først, i tillegg til at du tar litt gaffa mellom "kontaktpunktene" på ramme og sidedør. Kabinettet blir stivere, og du får mindre vibrasjoner.

Lenke til kommentar

Fur:

stiger tempen mye etter å ha bygd dem inn?

Med tanke på støyen man slipper så var ikke tempen det store prob. Lagde fanduct direkte med luft uttafor kab. Jeg hadde trekab forrige gang jeg teste og det gikk bra foruten litt resonans var det dønn stille (når kameraten min hadde på sin noen meter unna, kunne jeg ikke høre om min var på)

sedsberg:

Finnes mange andre matter som er mye bedre.

Men til hvilken pris?

Legg inn forslag, beskrivelse og pris folkens!

hilram:

Stiv av sideplatene med gaffa-tape tapet på kryss og tvers først, i tillegg til at du tar litt gaffa mellom "kontaktpunktene" på ramme og sidedør. Kabinettet blir stivere, og du får mindre vibrasjoner.

Vil du fortelle litt mer? Dette hørtes interessant ut, jeg trenger forsåvidt ikke å stive det av. Det skal stå i en PCpult noen år... +/- et mini-LAN eller to.

sedsberg:

Du trenger tyngde også for å dempe resonans. "Asfaltmatter" er fint til slikt.

asfaltplater er et forbaska støvHE***TE og de er ikke så forbaska tunge i forhold.

hilram:

Hvor får man tak i sånne?

På en byggevare forretning! Koster mindre enn 150(for alt jeg husker fra mine 4 år på maxbo) for ei plate på: 1200*2400 (!!!!)

Tror uansett jeg tar biltema sine. De koster 120 for en hel kvadrat! Noen som tror at det hadde vært vits i å kjøpe 2 cm tykk til noen delar ev PCen?

Lenke til kommentar

Hvordan funker det med slike støydempingsmatter? Har et Chieftec Dragon Midi-Tower, og der er det åpent nederst, bortsett fra en slags "grill" eller lignende :hmm: Luftbåren støy vil vel da komme ut der, og dermed er det ikke noe poeng i støydempingsmatter på Chieftec Dragon kabinetter? Eller?

Lenke til kommentar
Hvordan funker det med slike støydempingsmatter? Har et Chieftec Dragon Midi-Tower, og der er det åpent nederst, bortsett fra en slags "grill" eller lignende :hmm: Luftbåren støy vil vel da komme ut der, og dermed er det ikke noe poeng i støydempingsmatter på Chieftec Dragon kabinetter? Eller?

har maxi utgaven og tenker på det samme, tror du kan få trykket inn litt matter mellom plastdekselet og metallrammen, så kan viftegrillen klippes av så du får ett fint hull der.

Tenker jeg gjør det, suser litt for mye.

Pakker jeg inn diskene, er det best med 2cm utgave eller en cm utgave.? Hvilken utgave er best til hvor i kabinettet?

Det er unasett så stort så etter at jeg har kledd baksiden med 1cm kan jeg sikkert kle resten med 3cm+++ :-/ Men er jo ikke noe vits å overdrive.

Lenke til kommentar

har maxi utgaven og tenker på det samme, tror du kan få trykket inn litt matter mellom plastdekselet og metallrammen, så kan viftegrillen klippes av så du får ett fint hull der.

Tenker jeg gjør det, suser litt for mye.

Pakker jeg inn diskene, er det best med 2cm utgave eller en cm utgave.? Hvilken utgave er best til hvor i kabinettet?

Det er unasett så stort så etter at jeg har kledd baksiden med 1cm kan jeg sikkert kle resten med 3cm+++ :-/ Men er jo ikke noe vits å overdrive.

Ja, det kan jo funke :) Hvor er det ellers lurt å lime fast slike matter da? Overalt der det er mulig? Bak HK også? :dontgetit: Oppi taket og nede i bunnen og overalt ellers? :innocent:

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Desse mattene skal passe til ditt kabinett i følge det du har skreve om det :-)

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTNKCHM1

Lenke til kommentar
Hehe bak hk er no der trangt frå før tviler på at det går, men om det hadde gått må det vell ha blitt ganske varmt hk

Men her er det ferdigklippete matter. Der er det jo en som er til døra og en som ser ut som skal på veggen på andre siden, altså bak HK... Kan det stemme? Hvorfor ellers følger det med en så stor bit om kit'et er ferdigtilpasset? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...