eKoFiSK Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Tenkte å sette en molex kontakt i enden av en usb kabel ( bare plugg inn usbkabelen og vips har du en strømkilde utenfor maskina) Derfor lurte jeg på litt.. er VELDIG noob på dette Hvor mye av (volt, ampere, osv.) går igjennom en usb ledning. Og hva er disse ledningene til: Det er en grønn, en svart, en hvit og en rød ledning Endret 12. oktober 2004 av eKoFiSK Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 den svarte og den røde er til 5V resten er signal.. jeg husker ikke hvor mange ampèr den leverer.. hvis du lurer, så er svart - og rød +... er ganske sikekr på det, var iallefall det hos meg.. Lenke til kommentar
eKoFiSK Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Takker og bukker. Får finne fram loddebolten i morra. Noen tips om lodding? Er ganske noob der også Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 USB kan gi max 500mA. Grunnleggende om lodding er at begge delene som skal loddes sammen må være varme nok til å smelte loddetinnet. Lenke til kommentar
evil-twin Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Fortinne ledninger om du skal lodde det. Ikke slippe det du har loddet før du vet det sitter. La loddetinnet "smelte" utover og ikke dryppe på plass. Lenke til kommentar
eKoFiSK Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Og en ting til... strøm fra en PS2 kabel... er det svart og rød ledning der og?? Den ene gangen jeg har brukt loddebolten min, tok jeg bare bolten borti tinnet og skrapa det av på det jeg skulle lodde sammen Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 På mus så tror jeg den røde er +5v og den sort - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå