Mr.Mental Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Lurte på om det er noen som har prøvd dette?? Har en S-ATA disk som jeg vil ha systemet på. Itillegg har jeg 4 andre disker og ett promise IDE kontroller kort som blir brukt til lagring. Bruker ASUS A7N8X-Deluxe hk, når S-ATA disken er alene funker det fint, men stopper opp når jeg plugger i resten. Er dette mulig å få til eller må jeg selge diskene og heller kjøpe en ny S-ATA? Blir så inn i helv... med brenning for å få ut alt som er på diskene så dette er absolutt siste utvei. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg har et MSI Neo2-FISR-hovedkort. Det har 2xSATA og 2xIDE, og jeg kan uten problemer kjøre 2xSATA disker og 4xIDE med det. Nytt hovedkort kan iallefall løse problemet ditt, men ellers vet jeg ikke? Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) -Med dagens hovedkort kan du ha P-ATA/IDE* og S-ATA disker på samme HK(forutsetter at HK støtter S-ATA) tok dette fra s-ata guiden. så lenge du kan ha s-ata på hovedkortet ditt, (regner med det går an siden du har tenkt å kjøpe det ) så funker det fint med vanlige P-ata(ide) hardisker. så bare å kjøre på vett ikke koffor det ikke funker når du setter i P-ata diskene, mangel på driver?? har hovedkorted jumper til S-ata disker (selv om du ikke sakl trenge det) sitter alt som det skal osv osv. du får ha lykke til da peewee Endret 13. oktober 2004 av 2peewee Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Er det bootsekvensen som stopper opp eller? I såfall kan det vere ein liten tur i bios som kan hjelpe, sidan kva disk som skal vere bootdisk blir litt rot i. Har same hk og nesten same konfig (med untak av ekstra kontroller) mvh JanEirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå