tor_erik Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Hei! I dag ble jeg virkelig sint. Vi var hos en bilforhandler og skulle prøve en russebil, hadde vi i alle fall tenkt. Da vi kom dit var selgeren meget hyggelig, helt til det ble snakk om prøvekjøring. Da var vi plutselig ikke gode nok. Grunnen var at han påstod at 8 av 10 gutter krasjer, i alle fall i følge statistikken. Han stod faktisk rett foran oss og sa at dersom vi hadde vært jenter, hadde vi fått prøvekjørt bilen. Jeg ble utrolig provosert, snakk om å skjære alle over en kam! Jeg er selv en ganske så rolig bilist, bryter sjelden noe så lite som fartsgrenser. Hvorfor skal noens feil påvirke alle andre? ...Og så har vi jo forsikring da. Det er jo et kapittel for seg selv. Uansett, det blir ikke noe bilkjøp på oss... Endret 13. oktober 2004 av tor_erik Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Det hadde han godt av. Forøvrig har en bil kjøreegenskaper, mens du har kjøreferdigheter Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Det hadde han godt av. Forøvrig har en bil kjøreegenskaper, mens du har kjøreferdigheter Greit, skal fikse det der... Rart hva man skriver i irritert tilstand. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Fyrer jeg litt oppunder hvis jeg legger til at 1 av 19 ungdommer som blir drept i trafikken er jenter, gjett hvem de 18 andre er... Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Rart hva man skriver i irritert tilstand. Du kjører vel ikke bil i irritert tilstand? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hei!I dag ble jeg virkelig sint. Vi var hos en bilforhandler og skulle prøve en russebil, hadde vi i alle fall tenkt. Da vi kom dit var selgeren meget hyggelig, helt til det ble snakk om prøvekjøring. Da var vi plutselig ikke gode nok. Grunnen var at han påstod at 8 av 10 gutter krasjer, i alle fall i følge statistikken. Han stod faktisk rett foran oss og sa at dersom vi hadde vært jenter, hadde vi fått prøvekjørt bilen. Jeg ble utrolig provosert, snakk om å skjære alle over en kam! Jeg er selv en ganske så rolig bilist, bryter sjelden noe så lite som fartsgrenser. Hvorfor skal noens feil påvirke alle andre? ...Og så har vi jo forsikring da. Det er jo et kapittel for seg selv. Uansett, det blir ikke noe bilkjøp på oss... Har du tenkt å kjøpe en bil så skal du da få prøvekjøre den så lenge du har lappen for den kjøretøyklassen. Det har da ingenting å si om du heter Bjarne eller Klara! Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Enig med jij1984. Eneste lignende praksis jeg har hørt om er at ungdom ikke alltid får kjøre BMW og dyrere biler, for bilforhandleren kan innbille seg at de ikke har finansieringen i orden Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Enig med jij1984. Eneste lignende praksis jeg har hørt om er at ungdom ikke alltid får kjøre BMW og dyrere biler, for bilforhandleren kan innbille seg at de ikke har finansieringen i orden Kan være med på den. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 ...hvem har ikke en gang i tiden forsøkt å få prøvekjøre en fet bmw eller en bred amerikaner hos en bilforhandler... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Fyrer jeg litt oppunder hvis jeg legger til at 1 av 19 ungdommer som blir drept i trafikken er jenter, gjett hvem de 18 andre er... Greit det, men man trenger ikke å skjære alle over samme kam. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Det har du rett i. Tanke: "Enten må man generalisere noe, eller må man ha en paragraf for hver millimeter av samfunnet. Det kan fort bli mye. " Jeg er glad for at ingen foretar en kjøretest på meg hver gang jeg skal prøvekjøre en bil. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg er glad for at ingen foretar en kjøretest på meg hver gang jeg skal prøvekjøre en bil. Å prøvekjøre biler er gøy det, så lenge selgeren (som faktisk tror han får solgt noe, haha) er hyggelig. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 ...men om en moped kjører av veien, sier vi at "mopeden kjørte av veien", ikke at "føreren kjørte mopeden ut av veien", selv om det er sannheten i 80% av tilfellene. Du verden for en rar verden... Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 ...men om en moped kjører av veien, sier vi at "mopeden kjørte av veien", ikke at "føreren kjørte mopeden ut av veien", selv om det er sannheten i 80% av tilfellene. Du verden for en rar verden... Sier vi ikke at "bilen kjørte av vegen" da? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Prøvekjøring = BLODkjøring! Skal jo testes til det ytterste...også litt til Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Så ansvarsfull var du, ja. Har du lappen? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Har lappen ja. Har hatt den i ca 2 1/2 år, aldri mistet den... Hvordan det? Kan du ikke kjøre bil? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Joda, da er vi to med lappen. Det jeg insinuerte er at å "blodkjøre" biler du låner ikke er noe sjakktrekk, akkurat. Vil vel kalle det idioti, egentlig. Men det er min oppfatning Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Det jeg insinuerte er at å "blodkjøre" biler du låner ikke er noe sjakktrekk, akkurat. Vil vel kalle det idioti, egentlig. Men det er min oppfatning Er vel min oppfatning også det der. Ville vært utrolig dumt å komme tilbake med bulket bil. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Bulket bil får du bare om du kommer borti noe. Da er det jo du som ikke kjøre bil...er det noen som kommer borti deg er jo ikke din feil. En annen ting er om du kommer tilbake med sprengt motor. Da vet du jo at bilen er crap. Da skal du bare være glad for at det skjedde før du kjøpte bilen. Det er da turtallssperre på alle nyere biler idag, så det er jo bare å kjøre på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå