Deelay Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hei! Jeg sitter å lager en applet der jeg har lagd ferdig grensesnittet, men før det kommer fram skal jeg ha to InputDialog-bokser hvor jeg skriver inn litt info! Men jegg får det ikke til, er det en annen måte man må bruke siden dette er applet? Jeg får det til fint i apllikasjoner.... Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hei, oblig på gang ved HIO? Du kan bruk InputDialog-bokser ved applets også, ikke'no problem det. Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 oblig på gang ja! Ja, hørte det fra de andre i klassen og! Men det funker ikke hos meg... Sikkert gjort noe feil da! Jaja, får tuvle videre.......... Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Joda skal funke helt fint det.. eksempelvis kan du skrive det slik hvis du skal ha utskrift av variabel via en annen metode: import java.awt.Graphics; import javax.swing.*; public class TestApplet extends JApplet { public void init() { String tekst; //deklarerer variabelen tekst = JOptionPane.showInputDialog(""); //setter teksten inn i variabelen } public void paint(Graphics g) { super.paint(g); //kaller superklassen av paint() g.drawString(tekst, x, y); //skriver ut variabelen på koordinatene x,y } } Det der skal fungere helt fint. Husk å importere det du trenger Muhaha Endret 13. oktober 2004 av AndyG Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Muhaha HOEL!!! Slutt å rediger innleggene mine.. Nå bytter jeg passord snart Edit : Ekke min feil Endret 13. oktober 2004 av AndyG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå