Zachzi Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Heisann! Problemet er at når jeg ser på DVD (uansett film) så hakker filmen en smule. Det er ikke mye,men litt, og **** så irritabelt. Jeg bruker PowerDVD 4.0 (XP), har et Gainward Geforce 2 400-MX skjermkort, 1.13GHZ Amd Athlon og en Actima 16/40 Dvd-rom. Skjønner ikke hva feilen kan være,men er det noen som har noen tips? Jeg får ikke til å slå på DMA på DVD-romen. Jeg går på IDE-kontrolleren å velger "DMA if availible", men den nekter å bruke DMA. Current transfer mode: PIO. Den nekter å skifte til DMA. Kan dette være grunnen ? -Zachzi Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Høres ut som det er grunnen. Men den vil ikke bruke DMA selv om du velger det?! Prøv DVD'en på en annen IDE-kanal, reinstaller etc. Jeg har ikke vært borti en DVD-spiller som IKKE takler DMA til dags dato! Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Har du prøvd å ha den som master og evt. alene på kanalen? De fleste DVD lesere trives dårlig uten DMA. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Hvilket os? Hadde problemer med dma kanaler i win2k, men ikke under winxp. uansett, ikke bruk powerdvd XP, bruk den siste i 2.x som er kommet heller:) Lenke til kommentar
perbe Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Har du sett noen PC med Windows som kjører DVD helt glatt? Litt hakking får du uansett i Windows. - Per Lenke til kommentar
vegge Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Jumpere? Det kunne jeg stille på på brenneren min. Sjekk manualen til dvd-spilleren... Lenke til kommentar
Folo Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-19 23:59, perbe skrev:Har du sett noen PC med Windows som kjører DVD helt glatt? Litt hakking får du uansett i Windows. - Per hadde problemer med å kjøre divx i win XP, på en litt treig bærbar(PIII 1000Mhz, men et ræva skjærmkort), det gikk fint å bare øke piority i task manager til realtime eller high, så gikk det glatt som juling...men vet ikke om det er det samme med dvd.. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hvis du ser filmen på PC-skjermen kan det også hjelpe å sette frekvens på skjermen til noe som er 'delelig' på filmens frekvens. Dvs. med PAL-film på 25Hz kan man sette skjermen til f.eks. 100Hz, med NTSC på ca. 30Hz kan man sette skjermen til 90 eller 120Hz osv. Dette hjelper også på DivX-filmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå