Gå til innhold

DVD'ene hakker!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Problemet er at når jeg ser på DVD (uansett film) så hakker filmen en smule. Det er ikke mye,men litt, og **** så irritabelt.

Jeg bruker PowerDVD 4.0 (XP), har et Gainward Geforce 2 400-MX skjermkort, 1.13GHZ Amd Athlon og en Actima 16/40 Dvd-rom.

Skjønner ikke hva feilen kan være,men er det noen som har noen tips?

Jeg får ikke til å slå på DMA på DVD-romen. Jeg går på IDE-kontrolleren å velger "DMA if availible", men den nekter å bruke DMA. Current transfer mode: PIO. Den nekter å skifte til DMA. Kan dette være grunnen ?

-Zachzi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det er grunnen. Men den vil ikke bruke DMA selv om du velger det?! Prøv DVD'en på en annen IDE-kanal, reinstaller etc. Jeg har ikke vært borti en DVD-spiller som IKKE takler DMA til dags dato!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-19 23:59, perbe skrev:

Har du sett noen PC med Windows som kjører DVD helt glatt? Litt hakking får du uansett i Windows.
:cry:

- Per

hadde problemer med å kjøre divx i win XP, på en litt treig bærbar(PIII 1000Mhz, men et ræva skjærmkort), det gikk fint å bare øke piority i task manager til realtime eller high, så gikk det glatt som juling...men vet ikke om det er det samme med dvd..

Lenke til kommentar

Hvis du ser filmen på PC-skjermen kan det også hjelpe å sette frekvens på skjermen til noe som er 'delelig' på filmens frekvens. Dvs. med PAL-film på 25Hz kan man sette skjermen til f.eks. 100Hz, med NTSC på ca. 30Hz kan man sette skjermen til 90 eller 120Hz osv.

Dette hjelper også på DivX-filmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...