Gå til innhold

19" skjerm, type Hansol


Anbefalte innlegg

Har kikka litt på en Hansol 920EF på komplett, og den ser ganske gunstig ut til prisen. I'm all ready til å punge ut lappene for skjermen, men jeg må ha litt info om en ting: En kamerat har nemlig en 920D, og i visse oppløsninger så får denne skjermen noen snåle "streker" som beveger seg skrått oppover på skjermen, spesielt på svart. Er dette et vanlig problem på hansol skjermer, eller er det et engangstilfelle?

 

Takker på forhånd for svar

 

MVH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har hatt en jean skjerm noe som jeg tror er en slags hansol skjerm.

Den har jeg hatt i 1 1/2 år betalte 3700 for den i sin tid jeg er kanon fornøyd med den.Det eneste var at jeg måtte lage drivere med powerstrip.

Det som kan lage de stripene er skjermkortet ditt.Eller forstyrrelser på kabelen.

Noen typer gainward skjermkort suger forferdelig i 2d.spesielt en tidlig type mx kort.

Sjekk med et annet skjerm kort og se om feilen er der hvis den fremdeles er der bytt hele skjermen.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-09 23:40, Dipso skrev:

jeg har 920eF og det er en knall skjerme... er storfornøyd jeg iaffal :smile:


Sliter litt med at skjermen blir litt "blå" nede i det ene hjørnet og må degauses... skjer bare på noen oppløsninger... trur det bare er skjermen min ikke 920eF generelt


 

Dette skyldes at skjermen blir magnetisert av et magnetfelt fra en uskjermet eller dårlig skjermet høytakere eller lignende. Fjern alle høytalere og magneter fra skjermen, og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Ahh, takker for ypperlige svar. Jeg har nemlig funnet ut at kameraten min sitt skjermkort var et GAINWARD(!) gf2 ultra... Jeg har asus, derfor løper jeg og kjøper! (vel, klikker da) Forresten, er det fakta at den greier 1600*1200 i 85hz ? Hvis den makter 1280*1024 i en anstendig oppløsningsrate så hadde det vært supert. Noen med svar?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er skjermkabelen utbyttbar ? I såfall så kan det være den som er av dårlig kvalitet, eller at du har en forlenger. Det gjorde ihvertfall alt elendig for min skjerm en 17" Dell men uvisst modell.

 

Maks 1920x1440 i 72hz, kanskje 2048x1536 i 60hz men ikke prøvd.

Lenke til kommentar

Har liksom ikke peiling på skjermer..

så er det noen som kan fortelle meg hva som er galt med skjermen min hvis på/av-lyset så vidt, så blir det svart og skjermen slår seg ikke på?

 

Tror den er ødelagt eller no, har prøvd med forskjellige strømledninger oxo.

 

Skjermen har heller ikke vært utsatt for noe støt eller lignende, det var liksom bare plutselig sånn..

 

Det er en Hansol 900 P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...