MyClassicT68 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Har loven tilbakevirkende kraft? For nøyaktig ett år siden ( + noen dager) bandt jeg meg for 18 mndr til Telenor mot at de reduserte 1.200,- fra fakturaen. I mellomtiden har myndighetene regulert max. bindingstid til 12 mndr. Spørsmålet er, vet noen om den loven har tilbakevirkende kraft? Iflg. Telenor må jeg forbli bundet i 6 mndr. til, fordi jeg bandt meg før en gitt dato. Selv mener jeg dette er et tvilstilfelle, og TnM bør være fleksible nok til å løse meg fra bindingstiden uten vederlag (de krever i utgangspunktet de 1.200,- tilbake om jeg vil bli løst ut før 1. april). I verste fall bør de kunne kreve inn max. 1/3 av beløpet, siden kun 1/3 av bindingstiden står igjen. Noen som vet? Takk for svar. Lenke til kommentar
KvaqK Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 ikke tilbakevirkende, så du har 18 mnd Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Det er nok desverre ikke tilbakevirkende. Så du må nok ha de 18 månedene som du godkjente å ta. Det er heller ingen lov som sier at det er ulovlig å ha 18 måneders binding, men Telenor fulgte anmodningen til forbrukerrådet på 12 måneder for alle nytegninger på en gitt dato. Nå kan du alikevel videreføre bindingen din i nye 12 måneder etter ca 15 til 16 måneder ut i kontrakten. Bedriftskunder har fortsatt 18 måneder, og det er kun privatpersoner som får tilbud om 12 måneder. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 riktig, når det har gått 16 måneder kan du videreføre abo. ditt.. (netcom business talk har 24 mnd. binding ) Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 riktig, når det har gått 16 måneder kan du videreføre abo. ditt.. (netcom business talk har 24 mnd. binding ) Nesten riktig... På 18 måneders binding kan man videreføre etter 15 måneder. På 12 måneders binding er dette 11 måneder. Lenke til kommentar
Tobe Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 på buisnesstalk kan du videreføre abo etter 18mnd. Noen organisasjoner har buisness talk der de kan videreføre ette 12mnd bare å forhandle seg til en bra avtale (union Talk) ((12mnd)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå