Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk, hvorfor så vanskelig ?


Anbefalte innlegg

Får det søren meg ikke til,,,,,

Har bredbånd fra BKK, har dermed eb D-Link router som jeg fikk av dem, som jeg frem til nå har brukt til de sasjonære pcene i huset, internett og nettverk har fubgert helt fint.

Har nå kjøpt en trådløs router fra TOPCOM (Skyracer PRO WBR 654)

Har tatt en nettverkskabel fra BKK-routeren, og satt inn i wan-porten på TOPCOM routeren... Dette er alt jeg har gjort fysisk.

Kan koble stasjonær pc med nettverkskabel inn i den nye routeren, og internett og alt funker, så det er vertfall en connection....

Har en Fujitsu Siemens V2000, med innebygget WLAN kort, dette var ferdig installert og stod som en egen kobling under "nettvekssteder".

Men det er bare et rødt kryss på den, og prøver å oppdatere under avanser insttilingene dens, men får ingenting...

På IP instillingene har jeg Mote DHCP OG DNS, automatisk, siden det er dette jeg har brukt på de stasjonere pcene før, og som igså funker hvis jeg kobler de stasjonere til i den nye routeren...

Hva har jeg glemt, eller gjort galt ???? Endret av Prosessoren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig var det en knapp for trådløt nettverk......

 

Nå får jeg connection.... Men kommer ikke inn på internett eller noe... Fikk med et program som heter oddessey client eller noe, som ser ut som å ha noe med det trådløse greiene å gjøre......

 

Men kan jeg ikke bare konfigure alt jeg trenger gjennom win XP, og nettverkskoblinger osv..... ???

 

Hvilke instillnger skal jeg ha på den trådløse tilkoblingen .... ? ?

Lenke til kommentar

Hva skal jeg ha på intillingne (egenskaper) til den trådløse nettverkskoblingen ?

Skal velge noe Wep greier, og angi type nettverksgodkjenning, og datakryptering o.l... hva skal jeg skrive her ? Ser ut som om Laptoppen får automatisk IP adresse osv av routeren..

 

Men kommermeg ikke på internett...

 

Står at signalstyrken er utmerket (5 grønne streker) på tilkoblingen, 54mbits, og at en har og sender pakker, både inn og ut... Men hvorfor kommer jeg ikke på internett ???

 

Har prøvd å koble til den trådløse routeren med nettverkskabel til laptoppen, og da funker intenrett og alt som det skal !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...