Duqe Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Er amd xp m cpuene like støysvake som celeron m og centrino sine? ytelsen er vel dårligere og? Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) alle cpuer er vel støysvake so lenge det ikkje er vifte på dei xp-m er betre en celeron, xp-m = xp men eigentle for bærbare... god ytelse og rå i klokking... min går på 2600 med vannkjøling..dei går forresten på 35-45watt so dei utvikler lite varme... mindre vifte mndre støy... Endret 12. oktober 2004 av ghost7 Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 alle cpuer er vel støysvake so lenge det ikkje er vifte på dei xp-m er betre en celeron, xp-m = xp men eigentle for bærbare... god ytelse og rå i klokking... min går på 2600 med vannkjøling..dei går forresten på 35-45watt so dei utvikler lite varme... mindre vifte mndre støy... så du mener at amd xp m er vifteløs cpu? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 alle cpuer er vel støysvake so lenge det ikkje er vifte på dei xp-m er betre en celeron, xp-m = xp men eigentle for bærbare... god ytelse og rå i klokking... min går på 2600 med vannkjøling..dei går forresten på 35-45watt so dei utvikler lite varme... mindre vifte mndre støy... så du mener at amd xp m er vifteløs cpu? Tror han ikke mener det, nei.. Har du en svær kjøleribbe kan du i nød klare det.. Men det finnes kjølere med stille vifter.. Men når prosessoren kommer fra butikken er den derimot vifteløs, smat ingen kjøleribbe heller!! Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 alle cpuer er vel støysvake so lenge det ikkje er vifte på dei xp-m er betre en celeron, xp-m = xp men eigentle for bærbare... god ytelse og rå i klokking... min går på 2600 med vannkjøling..dei går forresten på 35-45watt so dei utvikler lite varme... mindre vifte mndre støy... så du mener at amd xp m er vifteløs cpu? Det finnes ikke vifteløse CPU'er. Det man derimot kan gjøre er å kjøle CPU med en passiv kjøler som ikke bruker vifte(er). Dette blir som oftest for varmt og ustabilt til at det kan gjennomføres.. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 alle cpuer er vel støysvake so lenge det ikkje er vifte på dei xp-m er betre en celeron, xp-m = xp men eigentle for bærbare... god ytelse og rå i klokking... min går på 2600 med vannkjøling..dei går forresten på 35-45watt so dei utvikler lite varme... mindre vifte mndre støy... så du mener at amd xp m er vifteløs cpu? Det finnes ikke vifteløse CPU'er. Det man derimot kan gjøre er å kjøle CPU med en passiv kjøler som ikke bruker vifte(er). Dette blir som oftest for varmt og ustabilt til at det kan gjennomføres.. På de eldre cpu-ene går det.. Intel er jo kjøligere og.... Ikke ha for store håp! Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 ja eg meinte som Corvette sa at du kan kjøpe ein god kjøler og køyre vifta på låg hastighet so får du lydlaust system... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Husk at det er snakk om BÆRBARE maskiner her da folkens! Der vil jeg tro at for samme ytelse så er en maskin med Centrino mer stille enn en med XPM, men også en del dyrere. www.barbara.no har vel tester på maskiner med begge deler, du kan jo kikke litt der? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Fult mulig å bruke en XP-M klokket til ca 800Mhz uten vifte så lenge du har et hovedkort som lar deg sette volten ganske lavt. Les artikkel om dette på Tom's Hardware Guide Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Husk at det er snakk om BÆRBARE maskiner her da folkens! Der vil jeg tro at for samme ytelse så er en maskin med Centrino mer stille enn en med XPM, men også en del dyrere. www.barbara.no har vel tester på maskiner med begge deler, du kan jo kikke litt der? fant ikke så mye angående støynivået mellom centrino og amd m men lurte litt på denne http://psdata.no/pic/F108119.jpg dette er en 12.1" med 1,6 centrino 60gb, 512ram duger dette til kontorarbeid inkludert 4-5år i framtid? Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Det kommer ann på hva slags kontorarbeid du skal utføre. Om det dreier seg om word, exel og tilsvarende vil jeg tro at pc'en vil holde i mange år fremover. Er det snakk om mer arbeidskrevende oppgaver, som f.eks 3D modellering/rendringer, stiller nok saken seg annerledes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå