Gå til innhold

Trenger et billig skjermkort med tv out til

Mr_Tiger

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger et skjermkort med tv out til min barebone pc.

Det bør ikke være så bra kort, siden den ikke kommer til å bli brukt som en spillmaskin. Skal bruke den som en multimedia pc. Altså kobles opp mot tv og stereoanlegget. Skal også ha muligheten til å ta opp filmer også, men da trenger jeg et tv kort til dette.....fin om dere kunne anbefale et slik kort også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte for en stund siden et brukt Ati Rage 128 pro, med D-sub, TV-out og 32MB RAM. Når jeg så denne posten, nappet jeg ut mitt 9800pro, og satte inn Rage-kortet. Jeg koblet kun til TV-out til TVen og bootet maskina. Skjermbildet dukket automatisk opp på TVen, og jeg kan bekrefte at kvaliteten var helt lik som på mitt 9800pro. Noe uklar tekst ved 800x600 eller 1024x768, men det er jo ikke så rart.

Et slikt Rage-kort koster 199,- på Multicom, mens et Radeon 7000 koster fra 275,-

Da fikk jeg selv bekreftet at TV-ut-kvaliteten på et slikt billig kort er godt nok, og sannsynligvis lik som på et skjermkort til 2000,- eller 4000,-. Jeg sikler selv på en HTPC, hvor jeg vil bruke dette kortet og et TV-kort.

Av TV-kort har jeg sett litt på Leadtek Winfast TV2000 Expert og Hercules Smart TV Stereo. Begge kortene er billige, og fungerer helt flott, i følge www.dinside.no

:thumbup:

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte for en stund siden et brukt Ati Rage 128 pro, med D-sub, TV-out og 32MB RAM. Når jeg så denne posten, nappet jeg ut mitt 9800pro, og satte inn Rage-kortet. Jeg koblet kun til TV-out til TVen og bootet maskina. Skjermbildet dukket automatisk opp på TVen, og jeg kan bekrefte at kvaliteten var helt lik som på mitt 9800pro. Noe uklar tekst ved 800x600 eller 1024x768, men det er jo ikke så rart.

Et slikt Rage-kort koster 199,- på Multicom, mens et Radeon 7000 koster fra 275,-

Da fikk jeg selv bekreftet at TV-ut-kvaliteten på et slikt billig kort er godt nok, og sannsynligvis lik som på et skjermkort til 2000,- eller 4000,-. Jeg sikler selv på en HTPC, hvor jeg vil bruke dette kortet og et TV-kort.

Av TV-kort har jeg sett litt på Leadtek Winfast TV2000 Expert og Hercules Smart TV Stereo. Begge kortene er billige, og fungerer helt flott, i følge www.dinside.no

:thumbup:

Takker for svar og at du tok deg tid til å teste ut de korta...supert gjort.

Jeg har et ati rage 128 pro liggenes...men det er noen år siden jeg brukte det, så jeg trodde ikke det var noe tess.

Når du sier at teksten ble noe uklar, er det i windows eller når du ser på filmer?

Lenke til kommentar

Det er kun liten Windows-skrift, som mappenavn og navn på filer. Til film går det helt fint. Jeg hadde jo opprinnelig 9800pro, med Catalyst 4,8 eller no, og skjermkortet oppdaterte seg helt automatisk, windows fant til og med et så gammelt kort. Så jeg ser ikke noe vits i å kjøpe et dyrere kort hvis man kun skal bruke PC til 2D/TV-bruk.

Mitt kort er visst nesten ikke brukt og kostet meg 90,- så jeg må si meg fornøyd med det. Nå mangler jeg bare kabinett, hovedkort, CPU, minne, harddisk, DVD-brenner og TV-kort, så har jeg en fullverdig HTPC!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...