Sordid Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Hei, jeg har nettopp kjøpt meg en brukt Dell C800, og sliter litt med et par ting. Jeg kjører Win XP Pro på den. For det første, så klarer jeg ikke å sette opp chello internet på den. Har fikla med alle innstillinger som er, og selv om jeg får IP, så kommer jeg ikke på nett. For det andre, så får jeg ikke lyd til høretelefoner/høyttalere. Lyden kommer fint ut av de interne høyttalerne, men når jeg plugger inn mini-jack'en til forsterkeren, så spiller den fremdeles ut av de interne høyttalerne. Er det noen innstillinger jeg har missa, eller er dette et driver problem? Jeg har kun drivere til tidligere versjoner av windows, og siden jeg ikke kommer på nett, får jeg ikke logga meg inn på Dell for å sjekke om de har noen oppdaterte drivere :sad: Sordid [ Denne Melding var redigert av: Sordid på 2002-05-17 12:03 ] Lenke til kommentar
fanta Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 hvordan fikk du postet denne meldingen da? :smile: Lenke til kommentar
Sordid Skrevet 17. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2002 Fordi jeg har en stasjonær også :smile: Jeg har kopiert alle innstillingene fra den, så jeg burde komme på nett. Så vidt jeg kan skjønne, så må det være feil DNS innstillinger, ettersom jeg har IP, men ikke kommer på nett. MEN, de er helt like som på den maskina jeg bruker nå. Ser ikke fram til å bruke et par timer på å komme igjennom til kundestøtte hos UPC :sad: Sordid Lenke til kommentar
goggi Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Du skal bruke obtain ip auto og obtain dns auto. altå la alt så slik det kommer opp når du har installert nettverkskortet. (dette gjelder hvis du installerer manuelt. vet ikke hvordan det er når du bruker den cden som følger med). Lenke til kommentar
Sordid Skrevet 17. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2002 Hei, det er det som er problemet, jeg bruker autodetect. Bortsett fra på proxy serveren, der jeg bruker den adressen chello har gitt meg, og som funker på den PC'en jeg bruker nå. Sordid Lenke til kommentar
Sordid Skrevet 17. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2002 Har i hvert fall kommet på nett nå, UPC frigjorde IP'en i modemet, og vips så var jeg på nett :smile: Nå er det bare å finne ut hvordan jeg kan få spilt MP3 gjennom stereoen istedet for de interne høytalerne. Skulle tro at det burde være automatisk når man plugger inn, men nei.. Sordid Lenke til kommentar
Sordid Skrevet 17. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2002 Jepp, nå har jeg fått lyd også :smile: Oppdaterte drivern fra Dell, og da funka det plutselig :smile: Sordid Lenke til kommentar
Sordid Skrevet 17. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2002 Noen som har problemer med ATI 32MB på Dell c800? Jeg bruker WinXP Pro, og har installert den nyeste driveren fra Dell. Det funker fint i windows, alt er bare fryd og gammen, helt til jeg vil spille Pool of Radiance Ruins of Myth Drannor. Når jeg kjører spillet, så oppstår det et regelmessig mønster med svarte pixels over hele skjermen. Det ser ut som et rutemønster, der "prikkene" ligger et par cm fra hverandre i både vertikal og horisontal retning. Mønsteret går på skrått ned mot høyre, dvs at den neste prikken horisontalt ligger et par mm under den forrige, så hele mønsteret blir forskøvet. Ettersom jeg har den aller nyeste driveren, hva kan være problemet? Jeg har prøvd å stille ned oppløsningen i alle modus før jeg kjører spillet, men det hjelper ikke. Sordid Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Et emne der Sordid snakker med seg selg og hjelper seg selv med problemene sine :smile: Lenke til kommentar
Sordid Skrevet 17. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2002 Hehe, har løst det jeg kan selv tror jeg, aner ikke hva jeg skal gjøre med "prikkene" :smile: Jeg har jo stort sett vært alene her i dag da, det er ikke alle som orker å labbe rundt i byen. Skjønner ikke at noen orker det i det hele tatt, for meg høres det ut som mitt personlige lille helvete :smile: Sordid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå