Selvbyggern Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Burde ikke pc'en lese data fra hardisken fortere enn det det viser på bilde? Jeg har tross alt en S-ATA 150, og trodde lese hastigheten skulle ligge rett rundt 150 millioner bytes per sekund. Ps: Dette er hardisken: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=24645 Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hvis du mener 150MB per sekund så har du rett. Men det er teoretisk. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Disken klarer ikke lese raskere fra plattene, dette er normalt, ingen av dagens forbruker sata/pata disker som klarer 150MB. 150MB er bare teoretisk maks for grensesnittet til disken. Endret 12. oktober 2004 av PumpAction Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 150MB/s er jo kun teoretisk, det finnes vel ingen harddisker som faktisk klarer å overføre så mye data. S-ata-grensesnittet er lagd med 150MB/s for å ikke være en bremser for harddisken. Nå kommer S-ata2, med 300MB/s, som gjør det enda mer unødvendig. Men det er for å kunne komme nye disker i møte, som kanskje etterhvert klarer slike overføringshastigheter. Ellers var resultatet på din WD1200JD kanskje noe svakt. Prøv med HDTach og si hva du får der! Lenke til kommentar
Selvbyggern Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Hvordan aktiverer jeg HDTach? Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hvordan aktiverer jeg HDTach? Last ned------->HD-tach. Lenke til kommentar
Keworkian Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Ligger rundt 85(burst) og 58(sustained) på begge mine SATA disker (maxtor og en WD raptor) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Søk på google etter SAS expander . Da ser man grunnen til at produsenter har utviklet et uniformt grensesnitt både for desktop og server/enterprise løsningene . Og båndbredden kommer til nytte , men ikke med single ende til ende konsument sata harddisker i desktop maskiner . Eks. http://www.adaptec.com/worldwide/product/m...key=sas_storage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå