vanilla ice Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Heisann Som topicke sier lurer jeg på hvordan gentlemannsregelen fungerer ute i trafikken. Takker for svar Lenke til kommentar
Musty Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 alle menn har forkjørsrett Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Slipp ingen hunnkjønn forbi, med annet at du har som formål å be henne ut på middag... Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Jævli seriøse svar dere hadde å komme med da Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Vil si at gentlemanregelen er at mannfolka har sin Egen fartsgrense (gjerne 50km/t mer enn kvinners). Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Vil si at gentlemanregelen er at mannfolka har sin Egen fartsgrense (gjerne 50km/t mer enn kvinners). Najs eller hva? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Som topicke sier lurer jeg på hvordan gentlemannsregelen fungerer ute i trafikken. Den eksisterer ikke der... Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg pleier å stoppe for damer som skal over gata Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Dette har jeg aldri hørt om. Kan det være du sikter til hovedregelen i veitrafikkloven, som sier at enhver skal ferdes hensynsfullt og aktpågivende? Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Og til de to ****fine damene jeg slapp over krysset på majorstua i dag, selv om det var rødt.. det var ikke gentlemannsregel, jeg skulle bare se......ehmm... om det var godkjent................. og det var det... Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Dette har jeg aldri hørt om. Kan det være du sikter til hovedregelen i veitrafikkloven, som sier at enhver skal ferdes hensynsfullt og aktpågivende? Har funnet det ut nå. Regelen går ut på at du "skal" stoppe for de som kommer fra høyre for deg. Med unntak om du kjører på en forkjørsveg. Du trenger jo såklart ikke stoppe, men er du gentleman, så gjør du det ~gentlemansregelen~ Endret 12. oktober 2004 av Gnomenz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Dette har jeg aldri hørt om. Kan det være du sikter til hovedregelen i veitrafikkloven, som sier at enhver skal ferdes hensynsfullt og aktpågivende? Har funnet det ut nå. Regelen går ut på at du "skal" stoppe for de som kommer fra høyre for deg. Med unntak om du kjører på en forkjørsveg. Du trenger jo såklart ikke stoppe, men er du gentleman, så gjør du det ~gentlemansregelen~ Synes det høres ut som "høyreregelen" og stopper du ikke for en bil som kommer fra høyre kan det for bli dyrt for deg. Da har du har skyldansvar for uhellet med bonus tap og egenandeler i huet og ræva Gentlemannsregelen er mer hvis du kjører på forkjørsvei og du slipper biler som har vikeplikt inn foran deg. Gjøres ofte i rushtider. Dette er gentlemannsregelen Endret 12. oktober 2004 av Slettet-QqZexW9o Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Dette har jeg aldri hørt om. Kan det være du sikter til hovedregelen i veitrafikkloven, som sier at enhver skal ferdes hensynsfullt og aktpågivende? Har funnet det ut nå. Regelen går ut på at du "skal" stoppe for de som kommer fra høyre for deg. Med unntak om du kjører på en forkjørsveg. Du trenger jo såklart ikke stoppe, men er du gentleman, så gjør du det ~gentlemansregelen~ Lykke til i trafikken. Det tror jeg kan komme godt med hvis du mener det du skriver seriøst. (Du har normalt vikeplikt fra høyre. Smeller det, får du skylda.) Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Dette har jeg aldri hørt om. Kan det være du sikter til hovedregelen i veitrafikkloven, som sier at enhver skal ferdes hensynsfullt og aktpågivende? Har funnet det ut nå. Regelen går ut på at du "skal" stoppe for de som kommer fra høyre for deg. Med unntak om du kjører på en forkjørsveg. Du trenger jo såklart ikke stoppe, men er du gentleman, så gjør du det ~gentlemansregelen~ Synes det høres ut som "høyreregelen" og stopper du ikke for en bil som kommer fra høyre kan det for bli dyrt for deg. Da har du har skyldansvar for uhellet med bonus tap og egenandeler i huet og ræva Gentlemannsregelen er mer hvis du kjører på forkjørsvei og du slipper biler som har vikeplikt inn foran deg. Gjøres ofte i rushtider. Dette er gentlemannsregelen Okei. Det var den regelen jeg var ute etter Takker Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jepp.. denne regelen er jo uten tvil at man ALLTID stopper for damer når de skal over veien. Slik må det gjøres Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Jepp.. denne regelen er jo uten tvil at man ALLTID stopper for damer når de skal over veien. Slik må det gjøres Rodger that Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Gentlemannsregelen er den samme i trafikken som utenfor trafikken: Damene først. Det er derfor damer ligger først i køen. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Gentlemannsregelen er den samme i trafikken som utenfor trafikken: Damene først. Det er derfor damer ligger først i køen. Tror vi har hørt den før? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå