Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asus WL-500g (på nett med kabel, ikke uten)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger visst litt hjelp med å sette opp det trådløse nettverket.

Jeg har som sagt en Asus WL-500g, et Asus WL-107g-kort og en HP Pavilion bærbar.

Jeg kobler Asusen mot Netopia-routeren fra Nextgentel, setter opp Asusen som AP og restarter. Nå kommer jeg ikke lenger inn på Asusen med 192.268.1.1, men den får visst tildelt en annen IP. Uansett - jeg kommer nå på nett med kabel fra Asusen til den bærbare. Null problem.

Setter jeg i kortet og napper ut kabelen, så blir det værre. Dvs. kortet finner Asusen og kobler seg opp til den, kortet får til og med tildelt IP-adresse, men ikke pokker om maskinen vil på nett...

Hva er det jeg har glemt/oversett/bommet på her? Jeg er jo på nett via kabel, men ikke uten...

Er ikke veldig bevandret i nettverksverdenen, så om forklaringen er komplisert, så foretrekker jeg teskje-metoden ;)

Mvh,

Frode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten oppdatering:

Når jeg er "oppkoblet" via trådløskortet får jeg logget meg inn på Asus-boksen, men det er det eneste som funker. Helt umulig å komme seg "ut på nettet"...

Har forsøkt med et annet pcmcia-kort også (SMC EZ Connect), og jeg har akkuratt samme problemet med dette. Noen som har peil ?

-- Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...