iatros Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hei Jeg trenger visst litt hjelp med å sette opp det trådløse nettverket. Jeg har som sagt en Asus WL-500g, et Asus WL-107g-kort og en HP Pavilion bærbar. Jeg kobler Asusen mot Netopia-routeren fra Nextgentel, setter opp Asusen som AP og restarter. Nå kommer jeg ikke lenger inn på Asusen med 192.268.1.1, men den får visst tildelt en annen IP. Uansett - jeg kommer nå på nett med kabel fra Asusen til den bærbare. Null problem. Setter jeg i kortet og napper ut kabelen, så blir det værre. Dvs. kortet finner Asusen og kobler seg opp til den, kortet får til og med tildelt IP-adresse, men ikke pokker om maskinen vil på nett... Hva er det jeg har glemt/oversett/bommet på her? Jeg er jo på nett via kabel, men ikke uten... Er ikke veldig bevandret i nettverksverdenen, så om forklaringen er komplisert, så foretrekker jeg teskje-metoden Mvh, Frode Lenke til kommentar
iatros Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Liten oppdatering: Når jeg er "oppkoblet" via trådløskortet får jeg logget meg inn på Asus-boksen, men det er det eneste som funker. Helt umulig å komme seg "ut på nettet"... Har forsøkt med et annet pcmcia-kort også (SMC EZ Connect), og jeg har akkuratt samme problemet med dette. Noen som har peil ? -- Frode Lenke til kommentar
iatros Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 *Kremt* Har man UiB-avtale med NextGenTel må man visst aktivere "internett" for alle nettverkskortene... Etter en tur på hjemmekontor.nextgentel.no så funker alt som det skal... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå