Janivars Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Jeg lurer på en aldri så liten ting.. Jeg har en Sennheiser HD 280 PRO, du finner den på www.hpx.no Settet koster jo 1200 kr og lurer derfor hvor mye bedre lyden ville blitt med en liten forsterker som jeg kunne koble til pcn på et lite hvis.. Har ikke lyst til å bruke mange hundre kronene på en forsterker, men kan godt bruker 3-400 kr på en forsterker som bedrer lyden merkbart.. Noen som har forslag til en og hvor mye bedre det eventuelt blir? Åssen kobler jeg dette og headsettet sammen? Lydkortet jeg har er : Sound Blaster live 24 bit. Koster rundt 500 lappen tror jeg.. Endret 12. oktober 2004 av Janivars Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Har en billig forsterker som funker fett. Blir sykt bra bass og diskant. Kjører samme forsterker på et sett høytalere til en ca. 8k. Funker fett som faan. Med en slik kabel vil du kunne koble forsterker til pc. (Varierer på utseende av kabelen. Dette er en THX kabel men er klin lik i pluggene) Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 HD280 skal jo være ganske lettdrevne med sine 102dB. Vanskelig å si om lyden blir bedre med en forsterker til 3-400kr. Er du missfornøyd med lyden du får når du bruker headsettet på pc'en? Hvis du synes det er lite kontroll på bass/mellombass så kan dette muligens bli bedre med mer effekt. Men hvis problemet er generelt dårlig lydkvalitet så er nok dette signalkilden sin skyld (lydkortet), og da hjelper det lite å koble til en forsterker som bare forsterker det dårlige signalet. Prøv gjerne headsettet på andre signalkilder og sjekk om lyden blir bedre, og evt. hva som bilr bedre. Knut Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 HD280 skal jo være ganske lettdrevne med sine 102dB. Vanskelig å si om lyden blir bedre med en forsterker til 3-400kr. Er du missfornøyd med lyden du får når du bruker headsettet på pc'en? Hvis du synes det er lite kontroll på bass/mellombass så kan dette muligens bli bedre med mer effekt. Men hvis problemet er generelt dårlig lydkvalitet så er nok dette signalkilden sin skyld (lydkortet), og da hjelper det lite å koble til en forsterker som bare forsterker det dårlige signalet. Prøv gjerne headsettet på andre signalkilder og sjekk om lyden blir bedre, og evt. hva som bilr bedre. Knut prøvde det på anlegget oppe (med 6,3 mm ) Husker ik helt om det var så veldig mye bedre lyd egentlig.. Det var ihvertfall ikke veldig merkbart så.. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Jeg tror ikke du trenger hodetelefonforsterker til HD 280 PRO. Den har impedans på 64 ohm, og kan til og med lett drives av bærbare spillere. Jeg har en hodetelefon med imperdans på 300 ohm, de bruker jeg egen forsterker til. Endret 12. oktober 2004 av Peterman Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Jeg tror ikke du trenger hodetelefonforsterker til HD 280 PRO. Den har impedans på 64 ohm, og kan til og med lett drives av bærbare spillere. Jeg har en hodetelefon med imperdans på 300 ohm, de bruker jeg egen forsterker til. hmm.. han cazper over mener når han bruker forsterker til sin Koss porta pro så blir det mye bedre lyd.. Burde bli det på min også da ihvertfall.. Eller er han på viddene kanskje Endret 12. oktober 2004 av Janivars Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Du kan jo ta bilen og komme hit å høre selv. Er ikke på viddene. For har sjekka selv og er en betydelig forskjell. Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Du kan jo ta bilen og komme hit å høre selv. Er ikke på viddene. For har sjekka selv og er en betydelig forskjell. :!: å så sinna.. Kan jo ta med settet mitt til deg engang btw, for å skjekke.. Endret 12. oktober 2004 av Janivars Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 hmm.. han cazper over mener når han bruker forsterker til sin Koss porta pro så blir det mye bedre lyd.. Burde bli det på min også da ihvertfall.. Eller er han på viddene kanskje B-tech har et par hodetelefonforsterkere til rundt 4-500. Hifi center kjeden kan skaffe dem, ellers tror jeg også Oslo hifi center har dem på lager. Skader ikke å prøve. Jeg hadde ikke brukt penger på det. Settet ditt har så lav imperdans at det går fint å drive det rett fra lydkortet. Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 hmm.. han cazper over mener når han bruker forsterker til sin Koss porta pro så blir det mye bedre lyd.. Burde bli det på min også da ihvertfall.. Eller er han på viddene kanskje B-tech har et par hodetelefonforsterkere til rundt 4-500. Hifi center kjeden kan skaffe dem, ellers tror jeg også Oslo hifi center har dem på lager. Skader ikke å prøve. Jeg hadde ikke brukt penger på det. Settet ditt har så lav imperdans at det går fint å drive det rett fra lydkortet. Ja da, det klarer å drive det.. Men spørsmålet er om jeg i det hele tatt oppnår en verdig lydkvalitet og volum til headsettet.. Jeg kan sende en mail til hpx der jeg kjøpte det fra Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg tror ikke du trenger hodetelefonforsterker til HD 280 PRO. Den har impedans på 64 ohm, og kan til og med lett drives av bærbare spillere. Jeg har en hodetelefon med imperdans på 300 ohm, de bruker jeg egen forsterker til. Hva slags forsteker bruker du? Mine har imperdans på 300ohm også, men har ikke skaffet meg forsterker enda, så bruker de skjeldent. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Du kan jo ta bilen og komme hit å høre selv. Er ikke på viddene. For har sjekka selv og er en betydelig forskjell. :!: å så sinna.. Kan jo ta med settet mitt til deg engang btw, for å skjekke.. Var ikke sinna da... lol..... Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg tror ikke du trenger hodetelefonforsterker til HD 280 PRO. Den har impedans på 64 ohm, og kan til og med lett drives av bærbare spillere. Jeg har en hodetelefon med imperdans på 300 ohm, de bruker jeg egen forsterker til. Hva slags forsteker bruker du? Mine har imperdans på 300ohm også, men har ikke skaffet meg forsterker enda, så bruker de skjeldent. Jeg bruker Musical Fidelity X-CAN V2. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg tror ikke du trenger hodetelefonforsterker til HD 280 PRO. Den har impedans på 64 ohm, og kan til og med lett drives av bærbare spillere. Jeg har en hodetelefon med imperdans på 300 ohm, de bruker jeg egen forsterker til. Hva slags forsteker bruker du? Mine har imperdans på 300ohm også, men har ikke skaffet meg forsterker enda, så bruker de skjeldent. Jeg bruker Musical Fidelity X-CAN V2. Hvor fikk du kjøpt denne? Har lett litt selv etter den, men ikke funnet noen norske butikker som selger den. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg tror ikke du trenger hodetelefonforsterker til HD 280 PRO. Den har impedans på 64 ohm, og kan til og med lett drives av bærbare spillere. Jeg har en hodetelefon med imperdans på 300 ohm, de bruker jeg egen forsterker til. Hva slags forsteker bruker du? Mine har imperdans på 300ohm også, men har ikke skaffet meg forsterker enda, så bruker de skjeldent. Jeg bruker Musical Fidelity X-CAN V2. Hvor skaffer man slike i Norge? Må du bestille fra utlandet? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Audioart.no selger Musical Fidelity. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå