Tee_Kay Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg har en StLab router og jeg deler internett med pcen til den inn i WAN, Men så klare jeg ikke og nå di pcene som er bak Routeren jeg har masse filer på di pcene som er bak routeren, men når jeg skal ha filer må jeg sette min pc til ftp og laste di opp fra den andre pcen :S er veldig iriterene så hvordan kan jeg nå di pcene som er bak routeren fra min pc? [Adls Modem]---[pc][Nettverksbro]------[router]-----[pc] slik er d oppsatt. Takker for svar. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Hvorfor har du routeren bak den første pc`en ? Som jeg har forstått det, skal routeren være etter adsl modemet, og pc`ene bak routeren... Da vil du få tildelt like ip`er, og fildelingen mellom maskinene kan gå sin gang... Forutsatt at dhcp er aktivert i routeren... Endret 12. oktober 2004 av Caddy Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Hvorfor har du routeren bak den første pc`en ? Som jeg har forstått det, skal routeren være etter adsl modemet, og pc`ene bak routeren... Da vil du få tildelt like ip`er, og fildelingen mellom maskinene kan gå sin gang... Forutsatt at dhcp er aktivert i routeren... Jeg har oppsatt ftp, apache, cs server, ssh, vnc, remote desktop connection, spyamp, dc++, winmx på adsl modemet.. jeg deler internett for at alt det skal funke.. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Alt det kan du alikevel dele selv om PC-en står bak routeren, er bare snakk om å åpne de riktige portene. Beste oppsettet ville vært ADSL modem - Router - PC-er Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Alt det kan du alikevel dele selv om PC-en står bak routeren, er bare snakk om å åpne de riktige portene. Beste oppsettet ville vært ADSL modem - Router - PC-er det er ikke den beste løsningen.. jeg får tregere internett føler eg sjøl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå