Gå til innhold

Hvordan synkronisere webside og forum

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å lage et tutorial-system slik at jeg kan poste tutorialer på siden min. Men for vær tutorial jeg skriver, skal scriptet gå inn på forumet mitt, logge seg på som administrator (meg), gå til et spesifikt forum, lage en ny tråd og legge tittelen på tutorialet inn i tittel-feltet og legge inn "Se tutorial her: http://www.adressatiltutorialet.net. Trenger du hjelp kan du bruke denne tråden!" som innhold. Kan dette gjøres i PHP, eller er dette så avansert at man må bruke andre meotder, f.eks. Crone Jobs eller ShellScript? (Kan null Cron Jobs eller ShellScript)..

Forumet jeg bruker er versjon 1.1 av Invision Power Board, slik som dette.

Endret av brainbug90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke værre enn å kjøre en mySQL-spørring som legger inn ønsket data i en ny rad i post-tabellen og i tråd-tabellen til forumet ditt. Ta en titt på forumdatabasen i phpmyadmin, start en ny forumtråd og se hva som skjer i databasen da.

Men hvordan betemme hvilken bruker som legger inn innlegget? Kan man bare gjøre dette uten passord? :blush:

Tipper vel engentlig det, er vel bare å legge inn nicket en hvilken som helst person.?

Lenke til kommentar
Ikke for å ta tråden fra trådstarter (forgive me), men tror du (jorgis eller andre) det ville være mulig å hente tekst ut fra en rss og så få et script til å poste det som står i rss'en til et forum`?

Det burde være mulig? Så vidt jeg vet har PHP XML-parsing-funksjoner som kan ta seg av slikt. Ta en titt på www.hotscripts.com. ;)

Lenke til kommentar
Ikke for å ta tråden fra trådstarter (forgive me), men tror du (jorgis eller andre) det ville være mulig å hente tekst ut fra en rss og så få et script til å poste det som står i rss'en til et forum`?

Det burde være mulig? Så vidt jeg vet har PHP XML-parsing-funksjoner som kan ta seg av slikt. Ta en titt på www.hotscripts.com. ;)

Men er ikke så lett å finne akkurat.. Noen forslag til søkestreng? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...