Bendust Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Har nettopp kjøpt meg ny bærbar PC. Då eg hadde XP frå før, tenkte eg at det var like greit å handle maskin uten dette. Men når eg no puttar i CD`en, får eg berre svar at "Operating System not found".. Kva gjer eg gale? Det skal vel ikkje vere vanskeligare enn å putte i CD`en? Ventar og ventar, men ingenting skjer. Santidig som eg føle meg ganske lite lur... Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Høres ut som om den ikke sjekker CD-ROM'en, og bare går rett på harddisken, som er tom og ikke inneholder noe OS enda. Gå inn i BIOS og se etter noe som heter noe lignende First Boot Device. Sett den til CD-ROM. Når dette er gjort, og du starter opp med XP-cd'en i, så får du melding om å trykke en tast for å starte installasjonen av XP. Lenke til kommentar
Bendust Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Hm. Prøvde dette, men ingenting nytt skjedde. CD-ROM`en susar og går, men stoppar opp. Beskjeden "Operating System not found" dukkar opp igjen. Andre tips? Surt å vente så lenge på ei maskin, for så å møte veggen ved aller første hinder.. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Funker CD'n på andre maskiner da? Lenke til kommentar
Bendust Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Joda. Fungerar fint ellers. Har faktisk lånt XP av naboen og. Ingenting som skjer.. Men det skal vel igrunnen fungere berre å putte i XP CD`en? Kjøpte PC`en ferdig bygd hos PSdata. Skulle vel ikkje vere nødvendig å lage ting vanskeligare enn nødvendig? Endret 12. oktober 2004 av Bendust Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå