Gå til innhold

Personlig mening om dette kortet ?

Lord Hell

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter å sikler på å brenne av noen cash på ett skikkelig skjermkort, (pris betyr ingen ting) Og det jeg har blitt anbefalt {og lest meg til} er

ASUS Extreme AX800XT

Mens noen andre anbefalte meg dette

Sapphire Radeon X800XT PE 256MB

mens en 'smarting' valgte dette :p3DLabs Wildcat Realizm 800, 640MB GDDR3

Jeg er ute etter Personlige meninger, der pris ikke er det viktigste, Go Tirsdag :hmm:

Edit: så at jeg hadde tatt pci-Express istede for agp (sorry)

Endret av Lord Hell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du vil ha en anbefaling til bør du kanskje vurdere Geforce 6800 Ultra kortene. Omtrent like gode som X800 XT, og kanskje litt bedre i noen områder.

Jeg bytta favoritt fra ATI til nVidia da de kom med 6800. Men jeg fortsetter å anbefale 9800PRO fremfor FX-serien til nVidia til folk som spør. Men så anbefaler jeg også 6800LE fremfor 9800PRO ;)

Sat jeg med pengene, hadde 6800 nu vært i postkassen min om noen dager om jeg skulle ha nytt kort. Eller 6800GT hvis jeg skulle frike litt ut, den har jo f.eks. 256MB, og nu med 256 er ikke verdt prisen i forhold. 6800 Ultra er uansett kongen, men jeg ville absolutt foretrekke X800XT fremfor 6800GT. Tror jeg :ermm:

Lenke til kommentar

Altså, slik jeg ser det, vil jeg anbefale 6800GT/ultra fremfor X800XT/PE, grunnet at 6800 kortene er mer fremtidsrettet grunnet SM3.0. Intet annet. Dessuten klokker de bra. Men støyen er værre enn på X800 baserte kort, så velg det du føler. Du kan jo uansett sette NVsilencer på 6800 ;)

Lenke til kommentar
Av de kortene du har listet er det vel kun alternativ 2 som er aktuelt? Kort 1 er for PCI-ekpress, og kort 3 er ikke beregnet for spill.

Det han har listet er PCI-ekspress men ASUS x800xt pe som er AGP også..(finner de i prisguiden) Jeg ville anbefalt hviket som helst X800XT PE. Kortet er rett og slett genialt. Men uansett hva du velger så kommer du ikke til å bli skuffa. Både nvidia og ati yter bra :)

Gå for det merket du har best erfaring med :thumbup:

Lenke til kommentar

hehe, har bare hatt 2 skjermkort før :ermm: det første var ett Ati All in wonder og det hadde jeg MEGET dårlig erfaring med (pga driver problemer osv) nå har jeg ett Geforce 4 Ti 4400 som jeg har satt på en Passiv kjøler med to heatpipes..

Fant ut at jeg ikke kan kjøre 3dmark05 + at jeg har lovt meg selv å kjøpe skjermkort når Hl2 kom.. nå har jeg ikke noe mer å vente på lengre :whistle: Har meget lyst på ett kort som er stille, og det er Asus kortet (i forhold til dem andre)

Edit : ble for mye å lese, måtte spillte det opp)

Endret av Lord Hell
Lenke til kommentar
Om du vil ha en anbefaling til bør du kanskje vurdere Geforce 6800 Ultra kortene. Omtrent like gode som X800 XT, og kanskje litt bedre i noen områder.

Jeg bytta favoritt fra ATI til nVidia da de kom med 6800. Men jeg fortsetter å anbefale 9800PRO fremfor FX-serien til nVidia til folk som spør. Men så anbefaler jeg også 6800LE fremfor 9800PRO ;)

Sat jeg med pengene, hadde 6800 nu vært i postkassen min om noen dager om jeg skulle ha nytt kort. Eller 6800GT hvis jeg skulle frike litt ut, den har jo f.eks. 256MB, og nu med 256 er ikke verdt prisen i forhold. 6800 Ultra er uansett kongen, men jeg ville absolutt foretrekke X800XT fremfor 6800GT. Tror jeg :ermm:

hm har fortsatt ikke sett noen som sier dette. har dere sett tester. i alle(jeg har sett i hvertfall) scorer x800 bedre enn 6800...

men det er aldrig mye

kanske 1 %

hvilke av disse kortene du bør kjøpe kommer ann på om du skal sille open-gl spill eller direct 3d

hvis du skal kjøpe nytt kort til hf2 kommer, bør du gå for x800 xt pe

skal du spille doom 3, gå for 6800

Lenke til kommentar
hvilke av disse kortene du bør kjøpe kommer ann på om du skal sille open-gl spill eller direct 3d

godt sagt :thumbup: broren min sa det samme en til meg

Fortjener jeg xt :innocent::yes:

fredriku      Altså, slik jeg ser det, vil jeg anbefale 6800GT/ultra fremfor X800XT/PE, grunnet at 6800 kortene er mer fremtidsrettet grunnet SM3.0. Intet annet. Dessuten klokker de bra. Men støyen er værre enn på X800 baserte kort, så velg det du føler. Du kan jo uansett sette NVsilencer på 6800 ;)

what ? var ikke det jeg så på skjermkort testene da, Ati kom faktisk bedre ut, og Asus versjon har en meget stillere skjemkort vifte enn de fleste andre xt800xt mens Geforce 6800 hadde såpass støynivå som ikke var noe serlig, men uansett, Silencere er kjekt å ha :thumbup: har alltid likt Geforce, men tror jeg går for en Ati denne gangen, :hmm:

Endret av Lord Hell
Lenke til kommentar

Fortjener jeg xt :innocent::yes::yes:

Er ganske sikker på at Half-Life 2 blir å leve mye lengere en det Doom III noen gang kan ha drømt om å gjøre.

Lenke til kommentar

Fortjener jeg xt :innocent::yes::yes:

Er ganske sikker på at Half-Life 2 blir å leve mye lengere en det Doom III noen gang kan ha drømt om å gjøre.

med tanke på at nesten ingen i dag spiller doom/doom2, mens det er et par millioner som spiller half-life ( da cs modden, men den kommer forhåpentligvis tilbake i hl2 ) så har du nok rett der ja.. :p

Og hl2 må da vell være den mest omtalte releasen som noen sinne har vært utenom oppstyret med Wolfenstein 3D og Doom...

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...