Gå til innhold

Ms-dos kommando

Anbefalte innlegg

Hva er man skal skrive inn når man starter på nytt i Ms-dos?

Har visst det en gang, men finner ikke tilbake til det noe sted, og heller ikke i hjelp-menyen

Altså når det kommer til "windows" så skal det skrives inn en eller annen kommsando for å komme videre.

wi98se

Grønn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt kryptisk formulert spørsmål. Men hvis jeg har forstått det rett:

Når du starte opp maskinen, vil du altså starte opp i DOS uten å gå inn i Windows først.

Når det kommer opp "Starter windows 98...", skal du trykke F8 eller CTRL før windows rekker å gå videre med oppstarten. her har du som regel 2 sek. på å reagere.

Var det dette som var problemet ditt?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på:

Det var noe sånn at du kan gå tilbake til tidligere og gjennopprette tidligere innstillinger med at du får fram en slags liste over datoer du skal velge.

Men finner ikke tilbake til hvordan, men jeg mente det var med å velge "starte på nytt ims-dos" og så skrive in en kommando.

Eller husker jeg feil..

Lenke til kommentar

....start maskinen pånytt i MSdos modus, ikke via vindu.

Deretter, feks under c:windows, skriv 'scanreg /restore'.... (?)

Hvis jeg da ikke husker altfor gæli, får du da i alle fall 5 datoer med register-backuper som kan restores...

(funker på Win98FE)

Skal også være et sted der antallet backups kan stilles inn(prøvde med 25 LoL), men husker ikke hvor, og tror ikke det funka helt som det skulle (?)

MEN, har personlig gått over til BACKUP av OS disken, "PowerQuestDriveImage". Så deilig å bare kunne gjenopprette hele skiten på 7 minutter (min C: disk-versjon får plass på 1CD uten komprimering.) Programmet koster ca 6-700 kr, men verdt hvert() øre...! Kan teste nye programmer alt jeg orker, uten at trenger å bekymre meg for alle crashene/feilene som fucker opp systemet. For ikke å snakke om all herpinga som skjer dersom man har Internet-tilkobling... 8D

noen linker jeg fant:

http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;en-us;Q183603

http://www.generation.net/~hleboeuf/scanreg.htm

[ Denne Melding var redigert av: Username på 2002-05-22 00:18 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...