Delvis Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Hva er man skal skrive inn når man starter på nytt i Ms-dos? Har visst det en gang, men finner ikke tilbake til det noe sted, og heller ikke i hjelp-menyen Altså når det kommer til "windows" så skal det skrives inn en eller annen kommsando for å komme videre. wi98se Grønn Lenke til kommentar
mosher Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Skjønner ikke spm. ditt en gang jeg. Starter på nytt i Ms-Dos, hva skal det være godt for liksom. Forklar deg bedre, så muligens du får hjelp oxo :smile: Mosher'n Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Quote: groenn skrev (2002-05-17 09:33):Hva er man skal skrive inn når man starter på nytt i Ms-dos? reboot? :smile: Tror ikke at de har noe kommando for reboot, man bare trykker på rebootknappen på pc'en. Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Er det kommandoen: "EXIT" uten gåseøyner du sikter mot? exit exit Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Har du gått ut i msdos og vil tilbake til windows uten å reboote, så skriv: win Lenke til kommentar
Klodrik Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Litt kryptisk formulert spørsmål. Men hvis jeg har forstått det rett: Når du starte opp maskinen, vil du altså starte opp i DOS uten å gå inn i Windows først. Når det kommer opp "Starter windows 98...", skal du trykke F8 eller CTRL før windows rekker å gå videre med oppstarten. her har du som regel 2 sek. på å reagere. Var det dette som var problemet ditt? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 Jeg tenkte på: Det var noe sånn at du kan gå tilbake til tidligere og gjennopprette tidligere innstillinger med at du får fram en slags liste over datoer du skal velge. Men finner ikke tilbake til hvordan, men jeg mente det var med å velge "starte på nytt ims-dos" og så skrive in en kommando. Eller husker jeg feil.. Lenke til kommentar
Username Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 ....start maskinen pånytt i MSdos modus, ikke via vindu. Deretter, feks under c:windows, skriv 'scanreg /restore'.... (?) Hvis jeg da ikke husker altfor gæli, får du da i alle fall 5 datoer med register-backuper som kan restores... (funker på Win98FE) Skal også være et sted der antallet backups kan stilles inn(prøvde med 25 LoL), men husker ikke hvor, og tror ikke det funka helt som det skulle (?) MEN, har personlig gått over til BACKUP av OS disken, "PowerQuestDriveImage". Så deilig å bare kunne gjenopprette hele skiten på 7 minutter (min C: disk-versjon får plass på 1CD uten komprimering.) Programmet koster ca 6-700 kr, men verdt hvert() øre...! Kan teste nye programmer alt jeg orker, uten at trenger å bekymre meg for alle crashene/feilene som fucker opp systemet. For ikke å snakke om all herpinga som skjer dersom man har Internet-tilkobling... 8D ********** noen linker jeg fant: http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;en-us;Q183603 http://www.generation.net/~hleboeuf/scanreg.htm [ Denne Melding var redigert av: Username på 2002-05-22 00:18 ] Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Til groenn. Hvis du sender mailaddressen til meg, skal jeg sende en fantastisk dos-guide til deg. Der står det meste. Her er en link til masse om dos: http://2dos.homepage.dk/home.html [ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-05-22 00:11 ] Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Jeg kunne ha tenkt meg den guiden, hvis du hadde vært så snill? [email protected] er adressen. Det er sikkert ett eller annet å lære der! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Legg den heller i dette inlegger slik at alle kan ha nytte av den? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Den er på 600 k, så det går nok ikke. Men den kan lastes ned på den linken over. Lenke til kommentar
jonaz Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Regner at det er kommandoen 'win' du sikter til? :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå