Sh4d3y Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg har et powercolor radeon 9800SE som jeg gjerne skulle ha overklokka litt Har hørt at man kan modde den til xt ved å flashe vga biosen el no, men er ikke sikker på åssen man gjør det. Kan noen hjelpe meg? Jeg har også sett etter ny kjøler til kortet, og jeg fant denne : Link Vil den funke bra? Er det noen andre vifter som vil passe bedre? Mvh Bjørn-Olav Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 det er sånn ca 50% sjangse for at du kan modde det til xt/pro .. Lenke til kommentar
Sh4d3y Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Hva mener du med det? Er det 50% sjansje for at jeg greier det, og 50% for at jeg ødleger kortet? Er ganske ny i modding av skjermkort Takker for svar Lenke til kommentar
Sh4d3y Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Noen som kan fortelle meg åssen man modder det til pro/xt? Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Hva mener du med det?Er det 50% sjansje for at jeg greier det, og 50% for at jeg ødleger kortet? Er ganske ny i modding av skjermkort Takker for svar Du kan ikke ødelegge kortet med kun softmod. Det er 50% sjanse for at moddingen fra 9800SE til 9800 blir vellykket. Hvis du vil ha "full" 9800pro ytelse må du lodde sammen noen små punkter under GPU-kjøleren, og flashe bios. For å få 9800XT ytelse må du gjøre det ovenfor. Du bør også ha kjøling på minnet i en eller annen form. Kjøleren bør du også bytte. Mer info, se: www.ocfaq.com edit: Den kjøleren funker sikkert grei, men den så litt spinkel ut i forhold til Zalman Heatpipen/giant heatpipe, og Arctic cooling silenceren.. Søk litt på google så får du sikkert bestemt deg edit 2: Alt dette lar seg bare gjøre hvis du har 256bit versjonen av 9800SE! (bla. All in Wonder er 256bit) , med samsung minne. Den billigste 9800se'en er bare 128bit, denne "suger" virkelig! Endret 14. oktober 2004 av kazaa Lenke til kommentar
Sh4d3y Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Takker Har 256 bit versjonen, så det blir ihvertfall softmodding på meg Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 den kjøleren du så på funker ikke en dritt! velg heatpipen heller.....de har den på.... www.microplex.no ......... Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Zalman heatpipe skulle fungere bra til det kortet der Du kan jo bruke denne metoden Her for å få omgjort det kortet til et fullverdig PRO kort Lykke til! Endret 14. oktober 2004 av Kristian-- Lenke til kommentar
Sh4d3y Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Ville zalman heatpipe kjøleren (denne) funke? Må jeg ha med vifte på den? (denne)? Takker for svarene Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Den heatpipen der skulle funke fint! Om du skal softmodde det til et PRO kort, så må du nok ha med den vifta der ja. Lykke til! Lenke til kommentar
Sh4d3y Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Tror dere den heatpipen med vifta vil funke hvis jeg flasher til xt? Takker for alle svarene Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Tror dere den heatpipen med vifta vil funke hvis jeg flasher til xt? Takker for alle svarene Kjøp den kjøleren der ja. Jeg ser det følger med kjøleribber til å ha på minnet også, det er nesten en nødvendighet med 9800XT bios. Hvordan du gjør "hardmoddinga" leser du her: http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/105 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå