Gå til innhold

sapphire 9600pro fireblade

Margarus

Anbefalte innlegg

jeg har ett helt orginal 9600pro fireblade edishion skjermkort.

jeg har planer om å klokke det til 9600XT vill dette gjøre en go ytelse på spill osv..

jeg skal også oppgradere kjøleren til en vga silencer 2 tror jeg som passet.

bråker den mye ? noen erfaringer om det jeg skal gjøre?..

kan noen gi meg en step by step guide om flashing evt andre klokking som jeg skal.

linker til bios osv..

jeg har søkt men fant ikke noe.?? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Da har du ikke lett i det hele tatt.. sorry..

Hva med å kikke litt her. Dersom du fremdeles ikke finner noe om "tweak" (klokke-utilities).. da bør du droppe hele prosjektet med skjermkortet ditt.. :p

Det kortet du har lar seg (ofte) klokke til XT-hastighet...*dersom* du sørger for god kjøling med en "Vga silencer" evt. Zalman.

Som navnet antyder bråker ikke en Vga silencer.. omtrent lydløs i forhold til original kjøler.

Å klokke til XT gir en viss økning av ytelse.. men det er fremdeles ett godt stykke igjen til "storesøsknene" 9700 og 9800 (pro/np).

Lenke til kommentar

Er det noen stor sak å klokke et Radeon 9600 Pro litt høyere? Dersom man får en bedre kjøling, så klokker man det bare enda litt høyere. Last ned ATITool, og la det gå til det dukker opp artifacts.

Verre er det vel ikke?

Skal man flashe BIOS, så må man uansett først sjekke at kortet tåler XT-hastigheter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva er visten med "maset" om flashing til XT?

Det er da ikke så veldig mye mere ytelser man *eventuelt* får i forhold til det å klokke kortet til.. og over..XT-specs?

Har sett en del som skryter av kraftig økning på 9800Pro@XT@XT-Bios, men *tror* at dette ikke gjelder i samme grad for 9600Pro.

Det er vel mest en sånn "motegreie" at man kan skryte av at man har klart å flashe Bios på skjermkortet?

Jeg som har både 9600XT og 9600Pro@XT kan ikke se nytten.. de yter omtrent *helt* likt...selv om jeg klokker XT til over 550(core).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jada.. der var den guiden.. og den bekrefter mitt utsagn...

Masse preik..preik..chatmodus.. stort sett om hvordan ikke få det till..

Ikke ett eneste bevis på:

Før flash(Core=xxx/mem=yyy) - 3Dmark03=nnnn

Etter flash(Core=xxx/mem=yyy) -3Dmark03=mmm

Mao.. dette gjør folk fordi de vil prøve å flashe.. og skryte av det etterpå når de får det til..

Dersom noen kan *bevise*<----les en gang til.. at det medfører en økning av ytelse å flashe fra 9600Pro/NP til XT med *SAMME* frekvenser.. og gjerne en *vesentlig* økning.. se da er jeg overbevist..

Inntil da velger jeg å tro at det spiller ingen trille om man har ett 9600Pro@XT@530/330 eller 9600XT@530/330.

Edit:

Meeg.. fjern den linken din i avataren din pleaze!

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...