foxracing Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Prisleie, ca: 12-14"tusen (inkl skjerm/tast&mus) Intel system: AOpen 350W, Super low noise, 12cm vifte Antec Super LanBoy Intel Pentium 4 3.0 GHz 800 FSB ASUS P4C800-E Deluxe TwinMOS Dual Pack PC3200 1024MB/2x512MB Western Digital Caviar SE 200 GB S-ATA (WD2000JD) Western Digital Caviar SE 200 GB S-ATA (WD2000JD) Nec ND-3500 16x DVD±R9 Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB Samsung SyncMaster 710N Logitech MX510 Logitech Internet Navigator Keyboard SE Amd system: AOpen 350W, Super low noise, 12cm vifte Antec Super LanBoy AMD Athlon 64 3000+ MSI K8N Neo Platinum TwinMOS Dual Pack PC3200 1024MB/2x512MB Western Digital Caviar SE 200 GB S-ATA (WD2000JD) Western Digital Caviar SE 200 GB S-ATA (WD2000JD) Nec ND-2510A (dual layer) Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB Samsung SyncMaster 710N Logitech MX510 Logitech Internet Navigator Keyboard Hei Jeg har lenge tenkt på hvilket system jeg skal ha mn har hørt veldig mange forskjellige meninger og er ikke helt sikker på hva det blir. Pcn kommer nok i hovvedsak til å brukes til Musikk,filmer og litt spill mn jeg trenger nok ikke amd siden jeg ikke kommer til å spille noe serlig. Har noen synspunkter på dette? Jeg skal uansett ikke ha de 2 western hdne siden de visst bråker mye. Jeg har hørt at intel er større enn amd,besdre kvalitet og mer stabilt. mn så er det amd da det er jo mer fremtids sikkert og bedre til spill Uansett hva det blir så skal jeg jo ha et fett kabinett evt med kalde katoder+neon. vet dere om noen kule kabinette`r? Hvordan skal jeg koble katoder da? hvordan får jeg strøm til de ? Thnx For Hjelpa Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Ville valgt et Gainward 6800LE isteden for den gamle 9800pro. Og ville gått for den nye maxtor diskene med 16mb cache pga dem er mye raskere i somme tilfeller ganske nærme raptor diskene. Muligens en større PSU. Ellers ser oppsettet rimelig greit ut:) Endret 12. oktober 2004 av Morpheus- Lenke til kommentar
frejoh Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Kan trygt anbefale AMD systemet ditt her Mer fremtidsrettet og oppgraderingsvennlig, + cool & quiet. Intel er ikke mer stabilt enn AMD, men kanskje mer "idiotsikkert" når det gjelder oppsett. Har kjørt begge deler tidligere, og AMD systemene har alltid vært mest "gode" å jobbe med. Raskere feel på systemet, pga. lav latency bl.a. Prøv seagate disker (selv har jeg gode erfaringer med western disker, men det er vel smakssak tror jeg...) Og dropp for all del alt det står twinmos på! Med Twinmos betaler du for problemer, det er min erfaring iallefall. Se til Corsair, evnt. OCZ eller Crucial, minne er verdt å bruke litt penger på. Du har et bra oppsett der ellers synes jeg Kanskje vurdere en litt kraftigere PSU? fredrik. Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Følger det ikke med PSU med det kabinettet? Samsung-diskene skal være mest stille. Men de får du bare i 160 GB enda tror jeg. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Western Disker er av god kvalitet, men de bråker umenneskelig. Mine WD disker høres ut som en fryser. Seagaten jeg har derimot... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Ville valgt et Gainward 6800LE isteden for den gamle 9800pro. Enig. Har selv 9800PRO. ANGREEER! (vel, det var ikke på markedet da jeg bestilte) Og så ville jeg gått for AMD, har selv Intel P4 2.8GHz. ANGREEER! (spiller helst, fremfor videoredigering osv. + at boxedviften bråker) Derimot har jeg WD (Caviar) som jeg er fornøyd med. Bråker lite, og det lille overdøves lett av CPUviften. Endret 12. oktober 2004 av surbz00r Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Uansett, så kommer du til å bli fornøyd. kunne godt hatt amd jeg..spiller mer.. Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Ville ha gått for amd´en. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Vent med å kjøpe til litt senere i oktober. Brikkesett med PCIe støtte for AMD lanseres fra både ATI og Nvidia. Det ryktes at Nvidia lanserer Nforce4 ca 20. oktober. Da kommer nok en del nye hovedkort. Lenke til kommentar
R2D2 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Vent med å kjøpe til litt senere i oktober. Brikkesett med PCIe støtte for AMD lanseres fra både ATI og Nvidia. Det ryktes at Nvidia lanserer Nforce4 ca 20. oktober. Da kommer nok en del nye hovedkort. Det vil vel uansett ta noe tid fra lansering av nForce4 til vi kan plukke opp HK'ene her på berget? Eller?? Poul ~ Lenke til kommentar
foxracing Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Ser du som om de fleste her ville hatt amd mn kan dere endre litt på opsettet da hvis det er nødvendig. eller ser alt greit ut? Hvis jeg går for amd oppsettet så blir dt vel en del dyrere Thnx for svar. FoxRacing Lenke til kommentar
Calm Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Jeg ville ha ventet til hovedkort med nForce4 chipset og Athlon64 på 90 nm kommer! Da har du en stødig overklokker og hovedkort med støtte for PCIe! Athlon 64 3000+ 90nm nForce4 Endret 19. oktober 2004 av Calm Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Begge ser maks gode ut! Selv om jeg selv ville tatt Intels. Tips; skift RAM? Lenke til kommentar
wim Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Ser du som om de fleste her ville hatt amd mn kan dere endre litt på opsettet da hvis det er nødvendig. eller ser alt greit ut? Hvis jeg går for amd oppsettet så blir dt vel en del dyrere Thnx for svar. FoxRacing NEi, AMD er og har alltid vært billigere enn Intel til lik ytelse, og har derfor alltid vært mitt valg (oig vil sikkert bli i all fremtid også) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå