Gå til innhold

Blir litt forvirret Intel elr Amd?

Anbefalte innlegg

Prisleie, ca: 12-14"tusen (inkl skjerm/tast&mus)

Intel system:

AOpen 350W, Super low noise, 12cm vifte

Antec Super LanBoy

Intel Pentium 4 3.0 GHz 800 FSB

ASUS P4C800-E Deluxe

TwinMOS Dual Pack PC3200 1024MB/2x512MB

Western Digital Caviar SE 200 GB S-ATA (WD2000JD)

Nec ND-3500 16x DVD±R9

Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB

Samsung SyncMaster 710N

Logitech MX510

Logitech Internet Navigator Keyboard SE

Amd system:

AOpen 350W, Super low noise, 12cm vifte

Antec Super LanBoy

AMD Athlon 64 3000+

MSI K8N Neo Platinum

TwinMOS Dual Pack PC3200 1024MB/2x512MB

Nec ND-2510A (dual layer)

Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB

Samsung SyncMaster 710N

Logitech MX510

Logitech Internet Navigator Keyboard

Hei Jeg har lenge tenkt på hvilket system jeg skal ha mn har hørt veldig mange forskjellige meninger og er ikke helt sikker på hva det blir.

Pcn kommer nok i hovvedsak til å brukes til Musikk,filmer og litt spill mn jeg trenger nok ikke amd siden jeg ikke kommer til å spille noe serlig. Har noen synspunkter på dette? Jeg skal uansett ikke ha de 2 western hdne siden de visst bråker mye. Jeg har hørt at intel er større enn amd,besdre kvalitet og mer stabilt. mn så er det amd da det er jo mer fremtids sikkert og bedre til spill :hmm: Uansett hva det blir så skal jeg jo ha et fett kabinett evt med kalde katoder+neon. vet dere om noen kule kabinette`r? Hvordan skal jeg koble katoder da? hvordan får jeg strøm til de ? Thnx For Hjelpa :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville valgt et Gainward 6800LE isteden for den gamle 9800pro.

Og ville gått for den nye maxtor diskene med 16mb cache pga dem er mye raskere i somme tilfeller ganske nærme raptor diskene.

Muligens en større PSU.

Ellers ser oppsettet rimelig greit ut:)

Endret av Morpheus-
Lenke til kommentar

Kan trygt anbefale AMD systemet ditt her :) Mer fremtidsrettet og oppgraderingsvennlig, + cool & quiet. Intel er ikke mer stabilt enn AMD, men kanskje mer "idiotsikkert" når det gjelder oppsett. Har kjørt begge deler tidligere, og AMD systemene har alltid vært mest "gode" å jobbe med. Raskere feel på systemet, pga. lav latency bl.a.

Prøv seagate disker (selv har jeg gode erfaringer med western disker, men det er vel smakssak tror jeg...)

Og dropp for all del alt det står twinmos på! Med Twinmos betaler du for problemer, det er min erfaring iallefall. Se til Corsair, evnt. OCZ eller Crucial, minne er verdt å bruke litt penger på.

Du har et bra oppsett der ellers synes jeg :)

Kanskje vurdere en litt kraftigere PSU?

fredrik.

Lenke til kommentar
Ville valgt et Gainward 6800LE isteden for den gamle 9800pro.

Enig. Har selv 9800PRO. ANGREEER!

(vel, det var ikke på markedet da jeg bestilte)

Og så ville jeg gått for AMD, har selv Intel P4 2.8GHz. ANGREEER!

(spiller helst, fremfor videoredigering osv. + at boxedviften bråker)

Derimot har jeg WD (Caviar) som jeg er fornøyd med. Bråker lite, og det lille overdøves lett av CPUviften.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Vent med å kjøpe til litt senere i oktober. Brikkesett med PCIe støtte for AMD lanseres fra både ATI og Nvidia. Det ryktes at Nvidia lanserer Nforce4 ca 20. oktober. Da kommer nok en del nye hovedkort.

Det vil vel uansett ta noe tid fra lansering av nForce4 til vi kan plukke opp HK'ene her på berget? Eller??

Poul ~

Lenke til kommentar
Ser du som om de fleste her ville hatt amd :hmm: mn kan dere endre litt på opsettet da hvis det er nødvendig. eller ser alt greit ut? Hvis jeg går for amd oppsettet så blir dt vel en del dyrere :dribble:

Thnx for svar.

FoxRacing

NEi, AMD er og har alltid vært billigere enn Intel til lik ytelse, og har derfor alltid vært mitt valg (oig vil sikkert bli i all fremtid også)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...