Gå til innhold

Nytt speilreflekskamera i 8-12000,- klassen

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Ser etter et digitalt speilreflekskamera til maks 12000,-. Det gjør ingenting om det koster mindre. Har sett litt på 300D, men det er ett eller annet ved det jeg ikke liker. Finnes det noen bedre alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D70 eller et brukt 10D kan være tingen. Ser også at det finnes brukte D70 på markedet (!).

Husk at selv om et kamera koster 9.000 så vil også ekstrautstyret koste penger. Så om du kjøper D70-kit til 11.000, vil du raskt komme over 12.000 hvis du skal ha minnekort, uv-filter og bæreveske.

Selv er jeg meget fornøyd med D70. Et lite skritt for menneskeheten, men et stort skritt for mine bilder.. :)

Lenke til kommentar

Har selv et Canon 10D og er superforøyd! PÅ foto.no eller her på bruktmarkedet kan du i disse dager få fine priser på brukt 10D og mye fin optikk! Se deg rundt! Ny-prisen for et 10D uten objektiv er litt over 9000, så du burde klare å få en fin pris brukt!

300D er ikke så dårlig som mange skal ha det til å være. Litt plast-følelse samt den h..... sølvfargen. Men ikke la det skremme deg! 300d får du knallbillig brukt, å da har du masse penger å bruke på fin optikk!

Optikk er viktig, veldig viktig! Hvis valget står mellom 10D med dårlig optikk å 300D med middels til bra optikk, så ville jeg gått for 300D!

Skal ikke uttale meg for meget om Nikon, men kameraet er bra! Fordelen med canon er som nevt tidligere at de er billige brukt pga etterfølgeren til 10d er kommet!

Lenke til kommentar

Og jeg bare nyyyyyyyter mitt Nikon D70. Vet ikke om det fortsatt er "best" i sin klasse, slik jeg vurderte det for min bruk i mai/juni i år, vet bare at jeg er hemningsløst glad i det og synes det tar fantastiske bilder.:yes:

Skulle ønske fotografen sto i et rimelig forhold til utstyret - foreløpig er det langt fra tilfellet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...