Behydro Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Jeg lurer på om det er en måte å "fake" at man har en vifte med rotasjonsmåler. Er lei av at viftestyringen hyler om at ei vifte er stoppet. Bruker en vanlig vifte uten den gule ledningen. Endret 12. oktober 2004 av Behydro Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 jeg vet ikke jeg, men jeg tviler, dette hadde kankje passet bedre under elektronikk, men jeg vet ikke, dette omhandler jo på en måte luftkjøling også.. Lenke til kommentar
Tofustew Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Kan ikke varslingen slås av i BIOS? Jeg gjorde det hos meg i alle fall. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Nå skal jeg svare det samme som mange svarer dersom man har problemer med IE. Kjøp Abit hovedkort, der kan alarmen disables. Lenke til kommentar
razer Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Tror ikke det hjelper å disable dette i BIOS når det er i viftestyringen problemet sitter. Rpm-avlseningen er basert på pulser, så visst du får laget en slags puls-sender-greie skal du kunne bruke det, har sett det en gang i tiden, men husker selvfølgelig ikke hvor Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Eller du kan operere ut beeperen. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 razer, mener du en frekvens generator? i så fall, så er de digre.. iallefall de vi bruker på skolen, men det finnes sikkert masse små versjoner, det er vel bare å lete det... Lenke til kommentar
razer Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 the coolkid: Nei, den jeg såg, bestod av en IC, noen motstander og noen kondensatorer, på størrelse med en fingrebøll Pulsgenerator het det kanskje... Kan hende jeg surrer nå men... Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 a-stabile vipper er et enkelt ord for pulsgeneratorer. disse er ikke større enn en transistor Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 ahh... har de ikke slike på elfa da? Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) En måte og gjøre dette lett på, ville og være og ta og bruke den gule ledningen fra en annen vifte(forutsatt at du har en til). Dermed bruker du den samme ledningen på begge kontaktene. Ble litt knotete, men håper du forstår. Mvh Håvard Edit: Kjeder meg noe sykt, la med paint tegning, Endret 12. oktober 2004 av Howard_ Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 A-stabile vipper har jeg faktisk liggende hjemme. Laget av den gammle gode 555 ICen. Jeg er litt sær så å bare ta signalet fra en annen vifte er for enkelt Bygde forresten en vifteregulering av en spenningsregulator kjøpt på Clas Ohlsson, funker meget bra og koster litt under en tier. Vurderer å legge opp Worklog snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå