Prizefighter Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Vel har lagt merke til litt skurring når jeg hører på musikk, det er ikke noe stort problem, men vil gjerne ha alt i tipp topp stand. Det er ikke gammelt, kjøpte det for ikke så alt for lenge siden. Kjører det gjennom inngangen på volum kontrolleren på Logitech Z-5600 og inn til Audigy 2 lydkortet. Er det lav bitrate på sangene eller hva? Noen ideer? Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Kan være at at bitraten er lav, for en såpass god hodetelefon plukker opp det meste av støy osv. Prøvd fra andre kilder? Stereoanlegget for eks. se om det kommer skurring da også.. Hvis det gjør det er det en liten mulighet for at noe er ødelagt.. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Skal teste litt med å plugge direkte inn i Audigy 2 lydkortet og prøve da. Men det er ikke noe spesielt plagsomt, kanskje det er bare jeg som plukker opp noe? :!: Nei, vi får se.. Takk for tipset i alle fall. Prøvde direkte til lydkortet, fortsatt en lav skurring. Endret 12. oktober 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Som Holmgr3N sier, prøv med flere lydkilder, CD-spiller/mp3-spiller eller lignende. Knut Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Til nå virker det som det er bit raten som gjør det. Satt på Led Zeppelin med variabel bit rate, da klarte ikke jeg og plukke opp noe støy. Men fortsatt litt usikkert.. Skal prøve mer. Takk for svar..! Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Det kan ha kommet hår/rusk på membranen(e), selv om sjangsen er liten Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Har faktisk åpnet de for å se om jeg skulle bytte ut putene. Hører ganske tydelig skurr nå selv med variabel bitrate. De burde klare såpass uten støy synes jeg. Nå er jeg faktisk usikker, varierer jo fra hver sang. Tror jeg skal gi det en periode jeg, virker som det oppstår støy fra dårlige lydkilder. Pink floyd i 320 kbps i høyere volum enn de andre får jeg ikke noe støy fra. Høres fantastisk bra ut. Endret 12. oktober 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
ketilmorstøl Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hei. Hvis adapteret (3.5mm og 6.3 mm jack) er løst, kan det oppstå skurr. Ta uansett kontakt med oss hvis du fortsatt har ulyd, så skal vi se på det med en gang. Mvh Ketil Morstøl Siv. ing Njål Hansson AS Tlf: 2276 2952 Norsk importør, beyerdynamic. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Høres bra ut. Men jeg skal gi den en liten periode med testing først. Var først nå jeg la merke til støyet, men det varierer ganske mye. Lenke til kommentar
johang Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hei. Har også DT660, og har hatt problemer med skurr. En såpass god hodetelefon er kresen på signalet, så jeg anbefaler at du bruker genser eller liknende for å rengjøre pluggen før du putter den inn i kilden din. Det hjelper faktisk ! Skurret kan komme av skitt på kontakten, eller mye skitt inni kontakten du plugger i. En god regel er å alltid ha en eller annen hodetelefonkontakt plugget i portable spillere. Er forøvrig godt fornøyd med headsettet, bortsett fra at det er ganske kravstort, men kan bruke det på min strømsvake JOS uten problemer, men bruker det mest med PC for lydredigering. Har vurdert å kjøpe et 75ohm adapter for å dempe de høyeste frekvensene i headsettet som kan være slitsomme på enkelte avspillinger. Er du fornøyd med lyden ellers ? johanG. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå