Gå til innhold

Litt skurring i Beyerdynamic DT660

Anbefalte innlegg

Vel har lagt merke til litt skurring når jeg hører på musikk, det er ikke noe stort problem, men vil gjerne ha alt i tipp topp stand. Det er ikke gammelt, kjøpte det for ikke så alt for lenge siden. Kjører det gjennom inngangen på volum kontrolleren på Logitech Z-5600 og inn til Audigy 2 lydkortet. Er det lav bitrate på sangene eller hva? Noen ideer? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal teste litt med å plugge direkte inn i Audigy 2 lydkortet og prøve da. Men det er ikke noe spesielt plagsomt, kanskje det er bare jeg som plukker opp noe? :!:

Nei, vi får se.. Takk for tipset i alle fall.

Prøvde direkte til lydkortet, fortsatt en lav skurring. :ermm:

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Har faktisk åpnet de for å se om jeg skulle bytte ut putene.

Hører ganske tydelig skurr nå selv med variabel bitrate. De burde klare såpass uten støy synes jeg. Nå er jeg faktisk usikker, varierer jo fra hver sang. :ermm:

Tror jeg skal gi det en periode jeg, virker som det oppstår støy fra dårlige lydkilder. Pink floyd i 320 kbps i høyere volum enn de andre får jeg ikke noe støy fra. Høres fantastisk bra ut. :)

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Hei.

Har også DT660, og har hatt problemer med skurr. En såpass god hodetelefon er kresen på signalet, så jeg anbefaler at du bruker genser eller liknende for å rengjøre pluggen før du putter den inn i kilden din. Det hjelper faktisk ! Skurret kan komme av skitt på kontakten, eller mye skitt inni kontakten du plugger i. En god regel er å alltid ha en eller annen hodetelefonkontakt plugget i portable spillere.

Er forøvrig godt fornøyd med headsettet, bortsett fra at det er ganske kravstort, men kan bruke det på min strømsvake JOS uten problemer, men bruker det mest med PC for lydredigering.

Har vurdert å kjøpe et 75ohm adapter for å dempe de høyeste frekvensene i headsettet som kan være slitsomme på enkelte avspillinger.

Er du fornøyd med lyden ellers ?

johanG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...