Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tikkelyd Omega B 1997

geggen

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har vært borti eller har tips om denne saken.

Har en Omega 2,0i 16v fra 1997 og har fått en slags tikkelyd i motoren når den er kald.Etter 10 minutter er lyden borte.Høres ut som ventilbank men fikk tips hos Opel om å kjøre en motorrens med påfølgende oljeskift men det ble ingen forskjell.Hadde vært artig å høre tips eller erfaringer om dette,da lyden irriterer meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet.

Kan være en ventilløfter som er slitt eller "henger", henger løfteren kan det hjelpe med et oljeadditiv, som de sa til deg på verkstedet.

Siden bilen er såppas ny vil jeg tippe på det siste alternativet.

Viser det seg at dette er tilfellet, bør du kanskje prøve en annen type motorolje etterpå.

Lenke til kommentar

Er enig med Opus her, ventilløftere blir sjelden så fort slitte, enten får de for lite olje like etter oppstart (trange/gjengrodde kanaler, for tykk olje?) eller de er trege grunnet avleiringer.

Du kan prøve med en tynn (0W-30 e.l.) syntetisk olje og se om det endrer seg.

Lenke til kommentar

Enig med de som foreslår et motor/olje additiv. Jeg vil gå så langt som å anbefale Wynn's Super Charge som reduserer friksjonen betraktelig. Vet ikke om merket er representert i Norge lenger , men Terje Langaker hadde importen en gang i tiden. Jeg har sett dette stoffet blitt kjørt i benk og ble meget imponert. Wynn's har flere produkter også , så søk litt på nettet. Lykke til!! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...