Gå til innhold

iPod-problem, harddisken blir brukt på ingenting?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nylig gått til anskaffelse av en 20 GB iPod. Fikk den like før helga. Nå har jeg altså fått den vel hjem, installert alt av software og slikt, og lagt sangene mine over på iPoden. Det som er problemet, er at 8.75 GB av de 20 GB-ene som er tilgjengelig blir brukt opp når jeg slenger inn 2.8 GB med musikk. Noen som har kan tenke seg hva dette kommer av?

Og som om ikke dette skulle være nok, så går allting på PC-en veldig sakte straks jeg kobler til iPoden. Får etter hvert opp en feilmelding om iTunes som lyder som følger: "I/U-operasjonen på \Device\Harddisk1\DR2 ble ikke ferdig før tidsavbruddet utløp". Noen meninger angående hva dette kan være?

Rimelig kjipt å ikke få hva man har betalt for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sant at en 20GB iPod og andre harddisker vises som 18, et eller annet GB, men det skal ikke være så mye som 5GB brukt på den når det ikke ligger noe inne.

Dere som har dette problemet, prøv å reformater med iPod-update-programmet. "Gjenoppbygg" heter det visst. Da sletter den alt som er på harddisken og installerer programvaren på nytt, som ligger på ca 50MB sist jeg sjekka.

Hvis ikke dette funker, formater disken i Windows. Man kan risikere å ikke få registrert harddisken som en iPod i iPod Updater da...

Lenke til kommentar

Hm, jeg fikk meldingen "Firmwareoppdateringen mislyktes. Diskfeil." når jeg prøvde det Evoz og Playmofetish foreslo. Har sendt mail til nettshopen jeg kjøpte fra nå, og håper på at jeg får bytte den, ettersom det virker som om det er noe feil med selve iPoden.

Sangene jeg la inn i går, er blitt hakkete og noen ganske mange av de er det ikke mulig å spille av. Som sagt, jeg håper jeg får byttet den, da det virker som om noe er galt. :)

Tusen takk for all hjelp, dere svikter aldri. :love:

Lenke til kommentar

Purify: Da får du vel bare sende den tilbake og få en ny på garantien.

Off-topic:

Jeg hadde et lignende problem med min forrige iPod, 20GB. Den kom ikke opp i Windows samme f**n hva jeg gjorde, så jeg måtte sende den til service til Apple Nederland. Firmaet som ble brukt, var DHL. Jeg fikk tilsendt en pakke til å legge iPoden i, og fikk sendt den fra meg, enkelt og greit. Så tok det lang, lang tid, før jeg fikk en pakkeslipp av DHL i posten. Jeg måtte avtale når pakken skulle leveres og passe på å være hjemme når DHL kom. Pga. dette måtte jeg utsette leveringen i omtrent en uke. Når jeg da ENDELIG var klar til å motta pakken, hadde den helt ulogisk form, og en helt annens navn på, med adresse i Oslo. Inne i pakken lå det to pilleglass merket "MAXXX3 Male Enhancement". Jeg kunne ikke akkurat huske å ha bestilt noe slikt, så da måtte jeg igjennom samme styret for å kontakte DHL og møte dem for å gi fra meg denne mystiske pakken.

Lang historie-kort: Jeg mottok penisforstørrelsespillene til en stakkar i Oslo først, og fikk så til slutt min kjære iPod!

Får håpe du ikke er like uheldig med returneringen av din iPod. Litt morsomt var det jo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...