Gå til innhold

Windows versus Linux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, det er et vanschelig schpoersmaal.

Men hvis du snakker om TCO, Total Cost of Ownership, saa vaer trygg paa at M$ sier sitt OS er best, og RedHat sier sin distribusjon er best.

All den tid ting forandres hele tiden, er det lite poeng for en uavhengig tredjepart aa stikke snutten sin inn i den krangelen.

Men hvis du absolutt maa vite mer, har RedHat noe paa websia si. Du kan og soeke paa TCO hos M$ hvis du liker propaganda. Eller google, hvis du er optimistisk.

Lenke til kommentar

Microsoft propaganda mot Linux er det nok vanskelig å slå!!

Jeg har dessverre ennå ikke funnet noen objektiv analyse av Windows kontra Linux. Begge sider briefer med undersøkelser som er foretatt av en "uavhengig" tredjepart, så det er lite informasjon man kan stole på her.

Men for de som er lei av bare Win vs. Linux, kan dere ta en titt på http://people.freebsd.org/~murray/bsd_flier.html

Her får både Linux og Windows slakt :smile:

Kanskje ikke så rart i og med at siden ligger på freebsdg.org da men det står nå ihvertfall noen interessante punkter der...

[ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2002-05-17 17:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-17 17:03, Langbein skrev:

Microsoft propaganda mot Linux er det nok vanskelig å slå!!

Jeg har dessverre ennå ikke funnet noen objektiv analyse av Windows kontra Linux. Begge sider briefer med undersøkelser som er foretatt av en "uavhengig" tredjepart, så det er lite informasjon man kan stole på her.

Men for de som er lei av bare Win vs. Linux, kan dere ta en titt på
. Her får både Linux og Windows slakt :smile:

Kanskje ikke så rart i og med at siden ligger på freebsdg.org da men det står nå ihvertfall noen interessante punkter der...

Hadde jo vært fint om den linken hadde fungert.. :smile:

og det gjør den faktisk om en fjerner punktum'et på slutten =D

altså slik..

http://people.freebsd.org/~murray/bsd_flier.html

bidz @ efnet

http://www.jilted.org

[ Denne Melding var redigert av: bidz på 2002-05-17 17:09 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-17 17:08, bidz skrev:

Hadde jo vært fint om den linken hadde fungert.. :smile:

Det er bra noen passer på litt. Jeg redigerte den også for lettvinthets skyld.

Litt rart at det bbcode greiene ikke fikser sånt. Den lager jo automatiske linker, og da burde den skjønne at det ikke skal være noe punktum på slutten. Men-men...

Lenke til kommentar

forøvrig så er jo denne sammenligningen meget gammel. Har sett ferskere sammenligninger mellom FreeBSD 4.4 eller 4.5 (husker ikke helt), og Linux 2.4.12 (ble lansert med det nye VM'et, som skulle forbedre ytelsen rimelig bra). Utfallet av testen ble at FreeBSD lå _noe_ forran Linux, men det var så lite at det var ubetydelig. tror jeg leste dette på linuxjournal.com eller en eller annen plass.. de hadde en lignende sammenligning (men på en litt mer review-spesifikk måte og litt mer prat), men den var mye ferskere.

Men er også enig i denne rapporten. FreeBSD er bedre for servere.. men for min desktop PC, synes jeg Linux gjør ting bedre (Gentoo 1.1a, genial distro).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...