Gå til innhold

Finnes dMSN Messenger på norsk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

brukte gaim, men har naa byttet til amsn uten noen spesiell grunn.

Og jeg synes IKKE den ser ut som f*.

Den er saa fyllt med tyggegummi grafikk uansett, saa i bruk er det bare scrollbaren som ser ut som f*.

 

hiver meg paa bolgen og kommer til aa kikke naermere paa dmsn koden...

haaper den er bra skrevet saa jeg enkelt kan plukke ut de nodvendige delene og legge til stotte for msn protokollen i egne applikasjoner...

Lenke til kommentar
hiver meg paa bolgen og kommer til aa kikke naermere paa dmsn koden...

haaper den er bra skrevet saa jeg enkelt kan plukke ut de nodvendige delene og legge til stotte for msn protokollen i egne applikasjoner...

Det finnes ingen indikasjoner på at dMSN er fri programvare. Tucows-oppføringen sier at den er Freeware, så da kan du i så fall glemme kildekoden. Hvis du lurer på hvordan du kan skrive din egen klient for dette proprietære nettverket, kan du lese The MSN Messenger Protocol Torn Apart.

 

Selv har jeg skrevet flere spesialklienter for Jabber-nettverket, som er det eneste IM-nettverket jeg bruker. Fine boter som sier fra til meg når bestemte ting skjer. Veldig praktisk! Kan anbefale SMACK-apien for Java. Lar deg koble deg på Jabber med kun få linjer kode.

Lenke til kommentar
hiver meg paa bolgen og kommer til aa kikke naermere paa dmsn koden...

haaper den er bra skrevet saa jeg enkelt kan plukke ut de nodvendige delene og legge til stotte for msn protokollen i egne applikasjoner...

Det finnes ingen indikasjoner på at dMSN er fri programvare. Tucows-oppføringen sier at den er Freeware, så da kan du i så fall glemme kildekoden. Hvis du lurer på hvordan du kan skrive din egen klient for dette proprietære nettverket, kan du lese The MSN Messenger Protocol Torn Apart.

 

Selv har jeg skrevet flere spesialklienter for Jabber-nettverket, som er det eneste IM-nettverket jeg bruker. Fine boter som sier fra til meg når bestemte ting skjer. Veldig praktisk! Kan anbefale SMACK-apien for Java. Lar deg koble deg på Jabber med kun få linjer kode.

har også begynnt å snuse på jabber. Men hva er det du snakker om med "botter som sier i fra når ting skjer"?

Lenke til kommentar

Jeg har f.eks. en Jabber-klient som sier fra når nye BitTorrent-filer kommer ut som matcher mine interesser (fungerer mot et bestemt torrent-nettsted som jeg ikke skal nevne her grunnet regler). En annen Jabber-klient holder meg løpende oppdatert med NetHack-resultater fra spillserveren vår. Jeg skrev også en bot som bruker et lærende AI-program og lar deg prate med den over Jabber. Vi matet den med Luke Skywalker-sitater og hadde det kjempegøy.

 

Jeg vet om folk som har skrevet klienter som kjører på servere og sender meldinger når loaden blir mistenkelig høy, eller diskplassen blir farlig lav osv.

 

Jeg bruker (men har ikke skrevet selv) en Jabber-bot som leser RSS-filer fra nettsider jeg er interessert i, og sier fra når nye artikler kommer. Jeg bruker også en ordliste-bot som lar meg slå opp ord (bare på engelsk).

 

Har man litt tid og litt evner, er det bare fantasien som setter grenser :)

Lenke til kommentar
hiver meg paa bolgen og kommer til aa kikke naermere paa dmsn koden...

haaper den er bra skrevet saa jeg enkelt kan plukke ut de nodvendige delene og legge til stotte for msn protokollen i egne applikasjoner...

Det finnes ingen indikasjoner på at dMSN er fri programvare. Tucows-oppføringen sier at den er Freeware, så da kan du i så fall glemme kildekoden. Hvis du lurer på hvordan du kan skrive din egen klient for dette proprietære nettverket, kan du lese The MSN Messenger Protocol Torn Apart.

 

Selv har jeg skrevet flere spesialklienter for Jabber-nettverket, som er det eneste IM-nettverket jeg bruker. Fine boter som sier fra til meg når bestemte ting skjer. Veldig praktisk! Kan anbefale SMACK-apien for Java. Lar deg koble deg på Jabber med kun få linjer kode.

uff da... jeg antok at programvaren var fri som god programvare bor vaere...hva i himmelens navn er vitsen med aa lage en ufri msn klient til? vi har jo allerede en fra M$, det burde holde...

 

Men du skal ha stor takk for "The msn protocol Torn apart" linken.. kvalitet...

 

gjorde et kjapt lite sok med vaar alles venn google, og fant en haug med msn klienter og liknende (med forskjellige lisenser)

http://www.hypothetic.org/docs/msn/resources/projects.php

 

kanskje noe aa bygge videre paa...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...