Gå til innhold

Noen Nokia lik s700i ?

ezcey

Anbefalte innlegg

Jeg er vel allers helst ute etter en mobil som ser noenlunde lik ut som den jeg har nå, 6610 - noe 6230 kan ligne, men med flere og bedre funksjoner, deriblant støtte for mp3, kamera (stillbilde og bevegende), høyttaler og eksternt minnekort.

Ingen andre forslag, til telefoner som ikke er "runde" og todelte?

den forklaringen der passer jo perfekt til 6230. Hvorfor ikke kjøpe den da?

Som jeg skriver: GRunnet rykter om at det skal komme 6230i , og at 6230 har vist seg å ha dårlig skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere krangler om hvilke mobil som er best :!:

Det er umulig å måle. Alle mobiler til sitt bruk, og ingen kan trone på førsteplassen. Smak og behag er nøkkelordet. Når det gjelder funksjoner finnes det noen sannheter, som at;

Nokia har dølle skjermer (262k?)

SE priser de bedre mobilene sine altfor høyt (før gjorde Nokia det)

SE mangler Symbianmobiler (dette skal visst komme i første kvartal -05)

SE er generelt dårlige på java en Nokia

Samsung har de desidert beste skjermene

Nokia har desidert best T9

...osv...

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Sannheter fra en som ikke har særlig peil på mobil i såfall ;)

- SE har flere Symbianmobiler. F.eks P800, P900 og P910.

- Nyeste mobilene (K500 og K700) er bedre på java enn noen Nokia-mobil (men mangler BT-støtte..). Kan ikke si at de generelt er dårligere, når alle de nye mobilene er bedre.

- Samsung er ikke lenger best på skjermer, der har Sharp tatt over, og nå S700.

nerdVANNA: Neonode kjører MS OS.

Lenke til kommentar

Jeg spurte forsåvidt ikke om hva som er best.

Jeg vil ha en Nokia, dette grunnet jeg ikke har noen planer om å venne meg til nye menyer og nytt oppsett.

Tråden går langt off topic når alle skal forsvare sine favoritter.

Smaken er som baken..

Lenke til kommentar
Til forsvar for SE kan det jo komenteres at k700i har en skjerm og et design som overgår nokia 6230 med mange hestehoder. Skjønner ikke at det går ann å lansere telefoner med så dårlige skjermer som nokia gjør.

Er enig i at S700 er latterlig overpriset, men den har en skjerm som på papiret danker ut ALT og kameraet vil sannsynligvis (mitt stalltips) gi betydelig bedre kvalitet enn andre megapiksel kameraer (har sammenlignet en del bilder, og hitil har jeg ikke sett noe bedre enn S700). Designer er også overelegent alt det nokia har å fare med, både i funksjonalitet og i "penhet".

God skjerm er viktig for å få utnyttet funksjonene skikkelig!!

PS. alle kommentarer om design er selvsagt subjektive.

Må si meg uenig der, Jeg synes rett og slett s700 er STygg (min mening), k700i ser ganske bra ut men s700 - æsj! Når det gjelder skjermer så vil jeg ikke si at skjermene til Symbian-mobilene til Nokia er dårlige - De er bra! Det er netopp dette Nokia er veldig flike til - gi ut gode, tøffe, funksjonable Symbian mobiler; 6600, 7610, 6770, 6620, 6260 og 6630 blant annet, Symbian = Bra!

Har SE gode Symbian mobiler - NEI!

S700 er ikke smartphone engang! 6630, 6770 osv. kan også lese word, excel og powerpoint!

Nei, jeg synes nok Nokia's Symbian baserte Smartphones er et mye bedre kjøp enn s700!

EDIT: Vil legge til at når skjermene bare er på mellom 2 og 3 tommer, vil du ikke se forskjell på om du har 65k display eller 262k!

Som sagt er mening om design subjektivt, selv om jeg ahr vannskelig for å tro at du synes 6630 er spessielt fin:P

Har ikke sagt noe mot noia sine series 60 skjermer, men nokias series 40 skjermer, men synes kanskje nokia sine series 60 skjermer blir litt "blasse", men dette er i forhold til samsung, og jeg har ikke sett s700 enda. Regner med at du ikke har sammenlignet 65k og 262k, men det er sannsynligvis ikke rare forskjellen, derimot har S700 betydlig høyere oppløsning, noe som vil gi stort utslag.

S700 kan også lese word og slikt med et ekstra program man kan kjøpe fra siden dems.

S700 er ingen smartphone, men det er egentlig ikke meningen heller. Den kan gjøre mye en Smartphone kan gjøre, kanskje de viktigste tingene, ser veldig lekker ut (i mine øyne), og gir funksjoner som radio og "kvalitets kamera" som nokia sinde smartphoner ikke gir (i hvertfall ikke hittil, skyt meg hvis jeg tar feil med det med radio).

Sony Ericsson har vel kanskje den beste symbian telefonen i p910, men det er selvsagt diskutabelt.

Noen av Symbian mobilene til Nokia har radio - ikke alle!

Men jeg er ikke helt enig med det du sier at SEp 910i er den beste symbian mobilen - nå vet ikke jeg all verden om den, men har den mpix-kamera og mp3-spiller da?

Den har ikke megapixelkamera, men et vga kamera av høyeste kvalitet. Vil ikke tro at nokia sine "lavkvalitets" mgapixelkameraer er så mye ebdre igtt. Den spiller fint av mp3er.

Har i tillegg mye større skjerm og den er trykkfølsom, som er veldig praktisk når du har vendt deg til det.

p910 litt dyrere da, men er alt i alt en litt bedre telefon enn det nokia kan skilte med, men kanskje i et annet segment av markedet også.

Lenke til kommentar
Som jeg skriver: GRunnet rykter om at det skal komme 6230i , og at 6230 har vist seg å ha dårlig skjerm.

ah, fikk ikke med meg at du hadde skrevet det :)

Vel, ihvertfall. Som du sier har den dårlig skjerm, det er det ikke noe å si imot. 6230i derimot, den har blitt bekreftet av nokia som bare tull.

Lenke til kommentar
Sannheter fra en som ikke har særlig peil på mobil i såfall ;)

- SE har flere Symbianmobiler. F.eks P800, P900 og P910.

- Nyeste mobilene (K500 og K700) er bedre på java enn noen Nokia-mobil (men mangler BT-støtte..). Kan ikke si at de generelt er dårligere, når alle de nye mobilene er bedre.

- Samsung er ikke lenger best på skjermer, der har Sharp tatt over, og nå S700.

nerdVANNA: Neonode kjører MS OS.

SE har flere Symbianmobiler. F.eks P800, P900 og P910.

SE har 3 modeller i proffsjiktet med Symbian, det er for lite. Derfor skal SE lansere flere Symbianmodeller iløpet av 2005. Symbianmodeller i andre prisklasser enn proffsegmentet. Slik som Nokia (6230)

Nyeste mobilene (K500 og K700) er bedre på java enn noen Nokia-mobil (men mangler BT-støtte..). Kan ikke si at de generelt er dårligere, når alle de nye mobilene er bedre.

Enn noen Nokiamodeller. At SE har 3 (S700) modeller med bra javaapp er likevel for dårlig. I T610 er javaappen så dårlig at den ikke kan brukes skikkelig. Nokia kjører bra javaapp på de fleste av sine mobiler.

-

Samsung er ikke lenger best på skjermer, der har Sharp tatt over, og nå S700.

Vi snakker om norge. Sharp er ikke stor i norge ennå, men håper de kan bli det. GX30 har en kongeskjerm prøvde den i sverige og ble meget imponert. Sharp har sin egen skjermstandard som heter CGS LCD og denne funker, som sagt, meeeget bra. S700 har en meget bra skjerm, men størrelsen gjør at denne fremstår som bedre. Jeg kan vedde rævva mi på at skjermen til Samsung D500 er bedre enn S700 sin, dog med små marginer.

Tenk at jeg disser S700 :blush:

Lenke til kommentar
:thumbup: 6260 e tingen.. Den har alt.. ta ein titt på denn.. :thumbup::cool: Eg har tenkt å kjpe meg ein sånn..

:hmm::dribble:

Denne telefonen virket grei på det meste, men størrelsen var ikke helt hundre..

og så støtter den IKKE mp3, dette vil jeg helst ha.

6300 virker grei, men rundt. Jeg vil ha en mobil med lik form som 6230 aller helst.

Ingen andre forslag?

Lenke til kommentar

:thumbup: vist ein kjøper ein mobil idag er d viktig me symbian... Nokia 6230 har ikke d og er rett og slett ein dritt-mobil! Les teste av nokia 6230, der får du vite va du vil vite om dn :thumbdown: Men Nokia 6260 derimot er ein klasse for seg selv.. :thumbup: Den har symbian, Mp3, mmc, kamera, vidiofunksjon og den skjermen(176 piksler

208 piksler)

:thumbup::dribble::cool:

Lenke til kommentar
Nokia kjører bra javaapp på de fleste av sine mobiler.

Mye av det du skrev jeg har kommentarer mot deg på, men har ikke tid til å ta alt, så jeg tar kun den ovenfor :)

S30c (3510i) og S40 modeller med MIDP1 har max-grense på 64Kb. Dette er latterlig og er et av hindrene for at javaspill ikke kan utvikle seg skikkelig (det har sammenheng med at det er disse som selger mest spill). S40 modeller med MIDP2 har grense på 128Kb, heller ikke nok. Mange av dagens spill kodes i light-versjoner for S30c og S40, fordi normal-versjonene ofte er opp mot 180Kb (som er den anbefalte grensen for de største operatørene).

Og har du lagd et bra spill, så kan du banne på at Nokia lanserer en ny firmware med mindre heap-minne slik at du må gå gjennom hele spillet for å optimalisere det enda mer (a-la 3510i FW4.44, 7650 FW4.39, 7250 FW-etellerannet, husker ikke eksakt nummer)

S30c og de aller fleste S40 modeller støtter kun monotoner i java (de som støtter 4-toners ringetoner).

S40 er generelt trege på java og har display med veldig treg oppfriskning. Med GPRS klasse 6 (til og med på S60-mobilene...) går det også tregere å laste ned java enn hos andre merker.

Foreløpig ingen Nokia-mobil med 3D-java på markedet...

Ja, T610/T630 er de dårligste spill-mobilene noensinne, men SE har i allefall vist at de kan forbedre seg kraftig. Det har ikke Nokia...

Btw, S700 har QVGA-skjerm, så D500 har nok ikke mye å stille opp med der. Spesielt siden displayet også er større enn på D500.

Takker for tilbudet, men kroppsdelen din kan du bare beholde ;)

Lenke til kommentar

SE satset vel i utgangspunktet på Mophun men tok til vettet og lanserer nå absolutt oppegående javaapps.

Nå lager ikke jeg spill eller bruker java på andre måter, men at appene blir bedre å bedre synes på spill som tennisspillet i K700i.

Nokia er sleipe og de har utnyttet sitt tidligere "monopol" til det ytterste. Nå begynner de å slite siden bl.a SE leverer kongeprodukter.

Lenke til kommentar
Nokia kjører bra javaapp på de fleste av sine mobiler.

Mye av det du skrev jeg har kommentarer mot deg på, men har ikke tid til å ta alt, så jeg tar kun den ovenfor :)

S30c (3510i) og S40 modeller med MIDP1 har max-grense på 64Kb. Dette er latterlig og er et av hindrene for at javaspill ikke kan utvikle seg skikkelig (det har sammenheng med at det er disse som selger mest spill). S40 modeller med MIDP2 har grense på 128Kb, heller ikke nok. Mange av dagens spill kodes i light-versjoner for S30c og S40, fordi normal-versjonene ofte er opp mot 180Kb (som er den anbefalte grensen for de største operatørene).

Og har du lagd et bra spill, så kan du banne på at Nokia lanserer en ny firmware med mindre heap-minne slik at du må gå gjennom hele spillet for å optimalisere det enda mer (a-la 3510i FW4.44, 7650 FW4.39, 7250 FW-etellerannet, husker ikke eksakt nummer)

S30c og de aller fleste S40 modeller støtter kun monotoner i java (de som støtter 4-toners ringetoner).

S40 er generelt trege på java og har display med veldig treg oppfriskning. Med GPRS klasse 6 (til og med på S60-mobilene...) går det også tregere å laste ned java enn hos andre merker.

Foreløpig ingen Nokia-mobil med 3D-java på markedet...

Ja, T610/T630 er de dårligste spill-mobilene noensinne, men SE har i allefall vist at de kan forbedre seg kraftig. Det har ikke Nokia...

Btw, S700 har QVGA-skjerm, så D500 har nok ikke mye å stille opp med der. Spesielt siden displayet også er større enn på D500.

Takker for tilbudet, men kroppsdelen din kan du bare beholde ;)

AMEN!!

Lenke til kommentar
:thumbup: vist ein kjøper ein mobil idag er d viktig me symbian... Nokia 6230 har ikke d og er rett og slett ein dritt-mobil! Les teste av nokia 6230, der får du vite va du vil vite om dn :thumbdown: Men Nokia 6260 derimot er ein klasse for seg selv.. :thumbup: Den har symbian, Mp3, mmc, kamera, vidiofunksjon og den skjermen(176 piksler

208 piksler)

:thumbup::dribble::cool:

&260 virker som en grei mobil på papiret, men presterte å få karakteren 3 på itavisen... regner med at den har noen mangler da..

Lenke til kommentar

Jeg tar absolutt SE sin side, men Nokia har faktisk kommet seg veldig med 6670/6630.

SE har lavere feilprosent, men samtidig ekstremt dyre telefoner! S700i er og blir FOR dyr! Nokia gjør ( etter min mening ) aldri mobilene de lager helt ferdige, det er lite gjennomtenkt design på blant annet 6260, tastene er jo helt idiotiske! På 6630 har de og etter min mening gjort en stor feil med designet.

6670 derimot er helt OK!

S700i

K700i

=

OVERPRISET

Lenke til kommentar
Jeg tar absolutt SE sin side, men Nokia har faktisk kommet seg veldig med 6670/6630.

SE har lavere feilprosent, men samtidig ekstremt dyre telefoner! S700i er og blir FOR dyr! Nokia gjør ( etter min mening ) aldri mobilene de lager helt ferdige, det er lite gjennomtenkt design på blant annet 6260, tastene er jo helt idiotiske! På 6630 har de og etter min mening gjort en stor feil med designet.

6670 derimot er helt OK!

S700i

K700i

=

OVERPRISET

Veldig enig med det du sier, nokiane mangler veldig ofte den gode finishen som skal til. Mobilene kan være vedlig gode på papiret, men ha elendig fasong, dårlige taseter, dårlig skjerm. ett eller annet, som drar så grusomt ned. Dårlige taster og dårlig skjerm er ikke tilgivelig siden det ødelegger den elementere brukeropplevelsen til en mobil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...