ezcey Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hvilken Nokia havner i lik klasse som Sony Ericsson sin s700i ? Har sett på Nokia 6230, men etter at den har feilet på tester, og ryktene om en 6230i svirrer, har jeg utsatt kjøpet, men har til nå enda ikke sett noe om noen "i"-utgave av denne telefonen. Noen som har forslag til en telefon i lik klasse? Liker bare ikke tanken på å venne meg til en ny type telefon.. Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 6630 kanskje, dt er vel nokia sin eneste med 1.3 megapilksel kamera Lenke til kommentar
kvedno Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 6260 e tingen.. Den har alt.. ta ein titt på denn.. Eg har tenkt å kjpe meg ein sånn.. Lenke til kommentar
mle Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 ...tror nesten det er fare for at OGSÅ du snart må innse...at Nokia ikke lengre har noe å stille opp med i forhold til SE. ...sorry... Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg er vel allers helst ute etter en mobil som ser noenlunde lik ut som den jeg har nå, 6610 - noe 6230 kan ligne, men med flere og bedre funksjoner, deriblant støtte for mp3, kamera (stillbilde og bevegende), høyttaler og eksternt minnekort. Ingen andre forslag, til telefoner som ikke er "runde" og todelte? Lenke til kommentar
molna Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 S700 er ikke Symbian da, så 6630, 6260 osv er jo en klasse over S700 hvis man ser på muligheter. Nokia-mobilene bruker også et bedre (og billigere) minnekort-format Lenke til kommentar
genser Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg er vel allers helst ute etter en mobil som ser noenlunde lik ut som den jeg har nå, 6610 - noe 6230 kan ligne, men med flere og bedre funksjoner, deriblant støtte for mp3, kamera (stillbilde og bevegende), høyttaler og eksternt minnekort. Ingen andre forslag, til telefoner som ikke er "runde" og todelte? den forklaringen der passer jo perfekt til 6230. Hvorfor ikke kjøpe den da? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) ...tror nesten det er fare for at OGSÅ du snart må innse...at Nokia ikke lengre har noe å stille opp med i forhold til SE. ...sorry... Jeg skjønner ikke hva som er så stort med SE. K700 og S700 (man kan få et kamera med høyere oppløsning og en SX1/6600 for mindre enn denne telefonen. Dette blir jo to enheter, men de kan gjøre mer enn en S700) er de to desidert mest overprisete telefonene jeg noensinne har sett! De har vel stort sett T610 og T630 som jeg syns er greie når det kommer til pris/funksjon. Og Nokia har da noe å stille opp mot SE med. Hvis du vil ha en som mest mulig tilsvarer S700, blir det vel 6230, den har de fleste funksjonene S700 har. Bare mye billigere. Hvis du må ha alle funksjonene S700 har, tar du 6630. Den har Symbian, som gir den et enormt utvidelsespotensiale når det gjelder software, og så har den EDGE og UMTS. Det eneste den ikke er bedre enn S700 på er batterilevetid (Symbian-telefoner bruker alltid mye batteri) og skjerm. Også 6630 er en god del billigere enn S700. Spesielt når det kommer til pris/ytelse. EDIT: Men hvis man bruker mye penger på å kjøpe en SE, er det vel ikke så rart at man beskytter dem. Endret 12. oktober 2004 av nerdVANNA Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 [quote name='mle' date='12/10/2004 : 15:17'] ...tror nesten det er fare for at OGSÅ du snart må innse...at Nokia ikke lengre har noe å stille opp med i forhold til SE. ...sorry... [/quote] Nokia har så absolutt noe å stille opp med mot SE, på grafikk og prosessorytelse er Nokia best! Det er bevist! Nokia er bedre enn SE! Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) ...tror nesten det er fare for at OGSÅ du snart må innse...at Nokia ikke lengre har noe å stille opp med i forhold til SE. ...sorry... Jeg skjønner ikke hva som er så stort med SE. K700 og S700 (man kan få et kamera med høyere oppløsning og en SX1/6600 for mindre enn denne telefonen. Dette blir jo to enheter, men de kan gjøre mer enn en S700) er de to desidert mest overprisete telefonene jeg noensinne har sett! De har vel stort sett T610 og T630 som jeg syns er greie når det kommer til pris/funksjon. Og Nokia har da noe å stille opp mot SE med. Hvis du vil ha en som mest mulig tilsvarer S700, blir det vel 6230, den har de fleste funksjonene S700 har. Bare mye billigere. Hvis du må ha alle funksjonene S700 har, tar du 6630. Den har Symbian, som gir den et enormt utvidelsespotensiale når det gjelder software, og så har den EDGE og UMTS. Det eneste den ikke er bedre enn S700 på er batterilevetid (Symbian-telefoner bruker alltid mye batteri) og skjerm. Også 6630 er en god del billigere enn S700. Spesielt når det kommer til pris/ytelse. EDIT: Men hvis man bruker mye penger på å kjøpe en SE, er det vel ikke så rart at man beskytter dem. Helt enig! Hva er det med disse SE-elskerne! Dere må innse at SE ikke er best! Greit nok, men ikke best - dessuten veldig dyrt! EDIT: By the way; Nokia 6630 rocker! Endret 12. oktober 2004 av håvard87 Lenke til kommentar
genser Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 SE har hittil ikke sluppet en mobil med megapiksel-kamera til under 6000 kr. SE har hittil ikke sluppet noen mobil med minnekort til under 6000 kr. Det sier jo litt Men nå går vi litt langt off-topic.. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 nnse...at Nokia ikke lengre har noe å stille opp med i forhold til SE. ...sorry... Nokia har så absolutt noe å stille opp med mot SE, på grafikk og prosessorytelse er Nokia best! Det er bevist! Nokia er bedre enn SE! K700i har like bra eller bedre prosserytelse enn de fleste andre telefoner i dens klassen (S65, 6230, k700i osv) Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) nnse...at Nokia ikke lengre har noe å stille opp med i forhold til SE. ...sorry... Nokia har så absolutt noe å stille opp med mot SE, på grafikk og prosessorytelse er Nokia best! Det er bevist! Nokia er bedre enn SE! K700i har like bra eller bedre prosserytelse enn de fleste andre telefoner i dens klassen (S65, 6230, k700i osv) Nei, ikke bedre enn 6230, jeg har testet begge mobilene med benckmark-program, det samme kan DU gjøre med et program som heter "JBenchmark"! Nokia 6230 slår alle SE-mobilene i tilegg til S SX1! 6230: 292 poeng, SE k700i: 179 poeng SE s700i: 87(ha ha) poeng SE P910i: 81 poeng Nokia 6630: 246 poeng Dere kan se resultatliste med JBenchmark på "JBenchmark.com", der er det tester av både JAVA1.0 og 2.0 - og de tester grafikk og prosessorytelse! EDIT: Riktignok scorer k700i bedre enn 6230 på JAVA1.0 men det er tross alt 2.0 som er viktigst! Endret 12. oktober 2004 av håvard87 Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Til forsvar for SE kan det jo komenteres at k700i har en skjerm og et design som overgår nokia 6230 med mange hestehoder. Skjønner ikke at det går ann å lansere telefoner med så dårlige skjermer som nokia gjør. Er enig i at S700 er latterlig overpriset, men den har en skjerm som på papiret danker ut ALT og kameraet vil sannsynligvis (mitt stalltips) gi betydelig bedre kvalitet enn andre megapiksel kameraer (har sammenlignet en del bilder, og hitil har jeg ikke sett noe bedre enn S700). Designer er også overelegent alt det nokia har å fare med, både i funksjonalitet og i "penhet". God skjerm er viktig for å få utnyttet funksjonene skikkelig!! PS. alle kommentarer om design er selvsagt subjektive. Lenke til kommentar
raatass40 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 jeg vil nok gå for 6630, da jeg har hatt SE-P900 og Se-K700i. Jeg kunne og tenkt meg SE-S700 men som sagt er denne tlf, overpriset så det blir nok en Nokia neste gang, tilbake til savnet merke Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) [quote name='Turgon' date='12/10/2004 : 20:47'] Til forsvar for SE kan det jo komenteres at k700i har en skjerm og et design som overgår nokia 6230 med mange hestehoder. Skjønner ikke at det går ann å lansere telefoner med så dårlige skjermer som nokia gjør. Er enig i at S700 er latterlig overpriset, men den har en skjerm som på papiret danker ut ALT og kameraet vil sannsynligvis (mitt stalltips) gi betydelig bedre kvalitet enn andre megapiksel kameraer (har sammenlignet en del bilder, og hitil har jeg ikke sett noe bedre enn S700). Designer er også overelegent alt det nokia har å fare med, både i funksjonalitet og i "penhet". God skjerm er viktig for å få utnyttet funksjonene skikkelig!! PS. alle kommentarer om design er selvsagt subjektive. [/quote] Må si meg uenig der, Jeg synes rett og slett s700 er STygg (min mening), k700i ser ganske bra ut men s700 - æsj! Når det gjelder skjermer så vil jeg ikke si at skjermene til Symbian-mobilene til Nokia er dårlige - De er bra! Det er netopp dette Nokia er veldig flike til - gi ut gode, tøffe, funksjonable Symbian mobiler; 6600, 7610, 6770, 6620, 6260 og 6630 blant annet, Symbian = Bra! Har SE gode Symbian mobiler - NEI! S700 er ikke smartphone engang! 6630, 6770 osv. kan også lese word, excel og powerpoint! Nei, jeg synes nok Nokia's Symbian baserte Smartphones er et mye bedre kjøp enn s700! EDIT: Vil legge til at når skjermene bare er på mellom 2 og 3 tommer, vil du ikke se forskjell på om du har 65k display eller 262k! Endret 12. oktober 2004 av håvard87 Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Nei, jeg synes nok Nokia's Symbian baserte Smartphones er et mye bedre kjøp enn s700! Helt enig. Series 60 er noe av det beste innenfor mobiltelefoner. Og det brukes ikke kun på Nokia-telefoner, Siemens SX1 og Neonode N1(?) bruker det også. Lenke til kommentar
mrtzter Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 ? SE kommer med LANGT mindre feil på sine mobiler, enn Nokia sine! jeg har selv hatt SE og Nokia, jeg elsker min SE og 6230. Jeg må bare innrømme att Nokiaene jeg har hatt har hatt noen feil og måtte sendes inn. Bateri, skjerm eller hva det nå skal være så blir det noe. De har hatt en tid der de har feilet en del. Men nå er de på vei opp igjen! <-- MIN mening! Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Til forsvar for SE kan det jo komenteres at k700i har en skjerm og et design som overgår nokia 6230 med mange hestehoder. Skjønner ikke at det går ann å lansere telefoner med så dårlige skjermer som nokia gjør. Er enig i at S700 er latterlig overpriset, men den har en skjerm som på papiret danker ut ALT og kameraet vil sannsynligvis (mitt stalltips) gi betydelig bedre kvalitet enn andre megapiksel kameraer (har sammenlignet en del bilder, og hitil har jeg ikke sett noe bedre enn S700). Designer er også overelegent alt det nokia har å fare med, både i funksjonalitet og i "penhet". God skjerm er viktig for å få utnyttet funksjonene skikkelig!! PS. alle kommentarer om design er selvsagt subjektive. Må si meg uenig der, Jeg synes rett og slett s700 er STygg (min mening), k700i ser ganske bra ut men s700 - æsj! Når det gjelder skjermer så vil jeg ikke si at skjermene til Symbian-mobilene til Nokia er dårlige - De er bra! Det er netopp dette Nokia er veldig flike til - gi ut gode, tøffe, funksjonable Symbian mobiler; 6600, 7610, 6770, 6620, 6260 og 6630 blant annet, Symbian = Bra! Har SE gode Symbian mobiler - NEI! S700 er ikke smartphone engang! 6630, 6770 osv. kan også lese word, excel og powerpoint! Nei, jeg synes nok Nokia's Symbian baserte Smartphones er et mye bedre kjøp enn s700! EDIT: Vil legge til at når skjermene bare er på mellom 2 og 3 tommer, vil du ikke se forskjell på om du har 65k display eller 262k! Som sagt er mening om design subjektivt, selv om jeg ahr vannskelig for å tro at du synes 6630 er spessielt fin:P Har ikke sagt noe mot noia sine series 60 skjermer, men nokias series 40 skjermer, men synes kanskje nokia sine series 60 skjermer blir litt "blasse", men dette er i forhold til samsung, og jeg har ikke sett s700 enda. Regner med at du ikke har sammenlignet 65k og 262k, men det er sannsynligvis ikke rare forskjellen, derimot har S700 betydlig høyere oppløsning, noe som vil gi stort utslag. S700 kan også lese word og slikt med et ekstra program man kan kjøpe fra siden dems. S700 er ingen smartphone, men det er egentlig ikke meningen heller. Den kan gjøre mye en Smartphone kan gjøre, kanskje de viktigste tingene, ser veldig lekker ut (i mine øyne), og gir funksjoner som radio og "kvalitets kamera" som nokia sinde smartphoner ikke gir (i hvertfall ikke hittil, skyt meg hvis jeg tar feil med det med radio). Sony Ericsson har vel kanskje den beste symbian telefonen i p910, men det er selvsagt diskutabelt. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Til forsvar for SE kan det jo komenteres at k700i har en skjerm og et design som overgår nokia 6230 med mange hestehoder. Skjønner ikke at det går ann å lansere telefoner med så dårlige skjermer som nokia gjør. Er enig i at S700 er latterlig overpriset, men den har en skjerm som på papiret danker ut ALT og kameraet vil sannsynligvis (mitt stalltips) gi betydelig bedre kvalitet enn andre megapiksel kameraer (har sammenlignet en del bilder, og hitil har jeg ikke sett noe bedre enn S700). Designer er også overelegent alt det nokia har å fare med, både i funksjonalitet og i "penhet". God skjerm er viktig for å få utnyttet funksjonene skikkelig!! PS. alle kommentarer om design er selvsagt subjektive. Må si meg uenig der, Jeg synes rett og slett s700 er STygg (min mening), k700i ser ganske bra ut men s700 - æsj! Når det gjelder skjermer så vil jeg ikke si at skjermene til Symbian-mobilene til Nokia er dårlige - De er bra! Det er netopp dette Nokia er veldig flike til - gi ut gode, tøffe, funksjonable Symbian mobiler; 6600, 7610, 6770, 6620, 6260 og 6630 blant annet, Symbian = Bra! Har SE gode Symbian mobiler - NEI! S700 er ikke smartphone engang! 6630, 6770 osv. kan også lese word, excel og powerpoint! Nei, jeg synes nok Nokia's Symbian baserte Smartphones er et mye bedre kjøp enn s700! EDIT: Vil legge til at når skjermene bare er på mellom 2 og 3 tommer, vil du ikke se forskjell på om du har 65k display eller 262k! Som sagt er mening om design subjektivt, selv om jeg ahr vannskelig for å tro at du synes 6630 er spessielt fin:P Har ikke sagt noe mot noia sine series 60 skjermer, men nokias series 40 skjermer, men synes kanskje nokia sine series 60 skjermer blir litt "blasse", men dette er i forhold til samsung, og jeg har ikke sett s700 enda. Regner med at du ikke har sammenlignet 65k og 262k, men det er sannsynligvis ikke rare forskjellen, derimot har S700 betydlig høyere oppløsning, noe som vil gi stort utslag. S700 kan også lese word og slikt med et ekstra program man kan kjøpe fra siden dems. S700 er ingen smartphone, men det er egentlig ikke meningen heller. Den kan gjøre mye en Smartphone kan gjøre, kanskje de viktigste tingene, ser veldig lekker ut (i mine øyne), og gir funksjoner som radio og "kvalitets kamera" som nokia sinde smartphoner ikke gir (i hvertfall ikke hittil, skyt meg hvis jeg tar feil med det med radio). Sony Ericsson har vel kanskje den beste symbian telefonen i p910, men det er selvsagt diskutabelt. Noen av Symbian mobilene til Nokia har radio - ikke alle! Men jeg er ikke helt enig med det du sier at SEp 910i er den beste symbian mobilen - nå vet ikke jeg all verden om den, men har den mpix-kamera og mp3-spiller da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå