Marius_EV Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Jeg skrur på PC'en og når Windows (xp) begynner å loade kommer en bluescreen opp. Jeg har prøvd alt som står der, og jeg har ikke nylig innstalert noe ny hardware. Får heller ikke startet opp i sikkerhetsmodus. Er det mulig å rette opp denne feilen uten å måtte formatere? bluescreens (beklager størrelsen på bildet) Endret 12. oktober 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
am3k Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Først av alt, dårlig topic/emne. Noe ala. "Bluescreen ved start av windows/boot" ville vært mer informativt. Så til spørsmålet ditt Du har ikke installert noen programvare, event. oppdatert windows (trenger ikke nødvendigvis være SP (ServicePack)). Råder deg til å ta deg en tur innom Microsoft Support (her kommer de med flere løsninger). Skulle noe stå uklart er det bare å spørre Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Tror mer på dette: Damaged File System If the second parameter (0xbbbbbbbb) of the Stop error is 0xC0000032, then the file system is damaged Skal prøve det, håper det virker. Du fikke viljen din med topic tittelen. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Det var bra. Med godt over 1K innlegg på forumet må du da si deg enig i at titler ala "hjelp meg" ol. er lite informative Lykke til. Fortell oss hvordan det går Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Skadet disk/Partisjon. Prøv å erase disken (nulle den) med diskutils fra firmaet som har laget den, så installerer du på nytt. Formatering hjelper antakeligvis lite her om partisjonstabellen er skadet i tillegg. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Doobbelpooost! Endret 12. oktober 2004 av kr1570ffz0r Lenke til kommentar
am3k Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Om det skulle bli nødvendig å skrive inn partisjonstabell på nytt kan fdisk /mbr brukes. Men som sagt, lykke til Marius. Skulle du ikke finne hjelpen hos MS er det bare å vende tilbake til oss Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Joda, takk for hjelpen. Gidder ikke å prøve nå, må heller øve på prøve i Aerodynamikk. Håper det kan fikses ved hjelp av dette: 5. At the command prompt, on the drive where Windows is installed, type chkdsk /r, and then press ENTER. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Til info er chkdsk ala. scandisk, som flere kjenner fra tidligere Windows 9x/Me Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Kjørte komandoen i reparing console nå, og det virket. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå