Gå til innhold

VGA Silencer NV 5 på 6800LE?

sivertxp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du hørt den originale kjøleren? NV5 er definitivt mye bedre, men ikke lydløs. Omtrent som en passe hissig 80mm kjørt på 7V. Bråker mer enn Sapphire 9600 Pro, for å si det sånn. Det er vanskelig å være spesifikk, støy oppleves veldig forskjellig fra person til person. :)

Hvis jeg hadde hatt Western-diskene mine i boksen, tror jeg diskene hadde overdøvet NV5-vifta. Det står ikke oppgitt dBA eller noe på pakken heller, tallene der er oppgitt i en proprietær støyskala som Arctic Cooling har satt sammen. Se her (bilde #4):

http://www.pcunleash.com/bbs/zboard.php?id...temReview&no=36

Nok en omtale:

http://www.3dxtreme.net/index.php?id=nvsilencer53

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva mener du? Hva er rart? At tempen har gått ned?

Nei, at forskjellen mellom idle/load har endret seg såpass, fra ~ 14 til 5.

Dette mener jeg har sett på CPU-kjølere også..

De av litt dårlig kvalitet (evt. boxed) har stooor forskjell på idle og load..f.eks. 35->60 (P4), mens f.eks. en Zalman 7000 viser 32->42..

Vil tro det samme gjelder for en GPU-kjøler.

Lenke til kommentar

Mister jeg garantien om jeg skifter vifte på Gainward 6800LE? Man kan ikke bare skifte tilbake til orginalvifta om kortet plutselig blir ødelagt? (Nei, tenker ikke på at det blir ødelagt ved softmodding tenk! :) ) Eller er garantien helt tapt om jeg skifter vifte til VGA silencer? :dontgetit: Spiller det noen stor rolle om man har garanti eller ikke? Er det mange 6800LE-kort som blir ødelagt etter en stund med vanlig bruk? :ermm: Kan man reklamere selv om man har skiftet vifte?

Håpen noen vet! :w00t:

Lenke til kommentar
Mister jeg garantien om jeg skifter vifte på Gainward 6800LE? Man kan ikke bare skifte tilbake til orginalvifta om kortet plutselig blir ødelagt? (Nei, tenker ikke på at det blir ødelagt ved softmodding tenk! :) ) Eller er garantien helt tapt om jeg skifter vifte til VGA silencer? :dontgetit: Spiller det noen stor rolle om man har garanti eller ikke? Er det mange 6800LE-kort som blir ødelagt etter en stund med vanlig bruk? :ermm: Kan man reklamere selv om man har skiftet vifte?

Håpen noen vet! :w00t:

eh... :whistle: ville satt på gammel vifta og tatt det på garantien

:whistle::whistle: jeg er et følelseløst svin! uten samvittighet :devil:

Lenke til kommentar
Ja, du mister garantien. Dreper du kortet etter at du har skiftet kjøler, leverer du selvsagt ikke kortet tilbake på garanti, ta det som en mann.

Det er skikkelig bånn i bøtta å gjøre det F-14 skriver. FY!

Ja, men om jeg skal ta det som en mann, kommer jeg til å være en mann uten grafikkort :p Uansett, tror jeg satser på standarvifte i første omgang, og setter ned viftehastigheten når jeg skal sove :yes:

Edit: "Dreper du"? Jeg mente om kortet var defekt og jeg ikke har gjort noe med det... (Softmod/Overklokking)

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Er kortet DOA skifter du naturligvis ikke kjøler på det i det hele tatt. ;)

Mulig vi snakker forbi hverandre her.

Ja, ok... Så kortet kan ikke bli ødelagt over tid, etter å ha hatt det kanskje et par mnd eller noe sånt? Uten å ha overklokka/softmodda?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...