Gå til innhold

VGA Silencer NV 5 på 6800LE?

sivertxp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trodde at det var termisk lim, men hvis du ser nærmere etter, ser du at det er sånne hvite dobbelsidige 'thermal pads'. Jeg dyttet litt til dem med en skalpell uten at det gjorde noe særlig med dem. Så tok jeg en hårføner og varmet dem opp litt til limet ble litt mykt. Da tok jeg bare og vred dem fra side til side, og nappet opp med rot. Fast og bestemt. De satt ikke så godt som jeg hadde trodd.

Lenke til kommentar
Jeg trodde at det var termisk lim, men hvis du ser nærmere etter, ser du at det er sånne hvite dobbelsidige 'thermal pads'. Jeg dyttet litt til dem med en skalpell uten at det gjorde noe særlig med dem. Så tok jeg en hårføner og varmet dem opp litt til limet ble litt mykt. Da tok jeg bare og vred dem fra side til side, og nappet opp med rot. Fast og bestemt. De satt ikke så godt som jeg hadde trodd.

Gir det bedre kjøling? Kan du f.eks. klokke mer etter montering av NV5 eller er det bare støymessig den hjelper?

Lenke til kommentar

AS2 på kjernen og den seige saken som fulgte med i pakken på minnet. Under kjøleren var det en diger klatt med kjølepasta, og det virket ikke som om det var helt fantastisk god kontakt mellom kjøleribbe og kjerne ...

Men jeg lurer på om det er noe feil en plass. Nå idler det på 50 grader, og makser ut ved 55 (Nalu, 3dMark05, RLHDRIBL). Ambient temperatur er 35 grader. Før idlet det typisk på 58-60 og makset ut ved ~ 70-72, ofte litt lavere avhengig av romtemperaturen. Høres det litt rart ut?

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
AS2 på kjernen og den seige saken som fulgte med i pakken på minnet. Under kjøleren var det en diger klatt med kjølepasta, og det virket ikke som om det var helt fantastisk god kontakt mellom kjøleribbe og kjerne ...

Men jeg lurer på om det er noe feil en plass. Nå idler det på 50 grader, og makser ut ved 55 (Nalu, 3dMark05, RLHDRIBL). Ambient temperatur er 35 grader. Før idlet det typisk på 58-60 og makset ut ved ~ 70-72, ofte litt lavere avhengig av romtemperaturen. Høres det litt rart ut?

Hva mener du? Hva er rart? At tempen har gått ned?

Lenke til kommentar
et spørsmål om det le kortet på komplett.no...

kan det softmoddes til 16 pipes og kjøres på gt bios?

Tror ikke det går med GT bios da det har GDDR3 minne og LE kortet har DDR minne. GT kjører på andre minne-timings osv. Man kan bruke 6800 bios. Men stort sett eneste grunnen til å bytte bios må være for å få høyere Vcore slik at man kan klokke mer og det kan man få til med original bios også.

Endret av Azaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...