teekay19 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Vel det står et liten beskrivelse på NVIDiA sin hjemmeside om hvorfor SLI teknologien kom til verden og hva det er: http://www.nvidia.com/page/sli.html Endret 12. oktober 2004 av teekay19 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Noen som har en kort eller god forklaring på hva SLI er? to kort Artig, så hvis jeg kjøper et SLI kort nå. Og jeg finner ut at det blir for dårlig om et år fordi det ikke støtter diverse effekter så kan jeg kjøpe et nytt, og bruke de to samtidig? Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Har ATI noen planer om å komme med noe lignende NVIDIA sin SLI løsning? Lenke til kommentar
INTERcEPTOR Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Noen som har en kort eller god forklaring på hva SLI er? to kort Artig, så hvis jeg kjøper et SLI kort nå. Og jeg finner ut at det blir for dårlig om et år fordi det ikke støtter diverse effekter så kan jeg kjøpe et nytt, og bruke de to samtidig? Ja, med SLI kan du kjøre 2 grafikk kort samtidig Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 jeg ser en via kontroller"! hva faen? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 jeg ser en via kontroller"!hva faen? Sikkert bare en Firewire-kontroller Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Har ATI noen planer om å komme med noe lignende NVIDIA sin SLI løsning? Selv om ATi har mulighetene til SLI, vil de ikke benytte seg av dette. Derimot har du veldig lyst på en pc med to ATI-kort kan du ta en titt på de nyeste Alienware maskinene. De samkjører to grafikkort (av typen x800xx), men da under navnet Video Array System og ikke Nvidia SLI! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Noen som har en kort eller god forklaring på hva SLI er? SLI = (Scalable Link Interface) = To kort (fra Nvidias 6800-serie) som jobber sammen om å rendre hvert skjermbilde. Det skal visstnok komme opp nær 190% eller mer i de beste tilfellene, i forhold til bare et enkelt kort. Selvfølgelig vil jo det være CPU som blir flaskehalsen i slike systemer ved midnre du kjører i veldig høy oppløsning, og med masse AA og AF (siden dettte krever lite CPU og mye fra GPU) SLI fungerer bare for PCI-E kort, og hovedkort med 2 PCI-e slotter finnes ikke nå til noe annet enn dyre server systemer (xeon). Heldigvis er andre hovedkort på vei som er bedre egnet for spillmaskiner osv. Alienware har en annen lignende løsning for å bruke 2 kort sammen, og denen skal visstnok kunne fungere for alle typer kort. Altså er det godt mulig at ATI vil lisensiere denne teknologienfor å kunne konkurere med Nvidia på dette området. Det blir mye interessant på denne fronten fremover. -Stigma Lenke til kommentar
muffe Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Finnes det xeon systemer med PCIe? Sikker på at du ikke blander med PCI-X? Skyt meg vis jeg tar feil. Lenke til kommentar
asimov Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Noen som har en kort eller god forklaring på hva SLI er? to kort Artig, så hvis jeg kjøper et SLI kort nå. Og jeg finner ut at det blir for dårlig om et år fordi det ikke støtter diverse effekter så kan jeg kjøpe et nytt, og bruke de to samtidig? ja og nei, om du finner ut at det ikk støtter "diverse effekter" så vil det heller ikke støtte "diverse effekter" med 2 kort. men ja du kan senere kjøpe et kort til å sette i sli, Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Noen andre enn meg som er litt skuffet over at de ikke plassert minneslottene på 'toppen' av hk slik det er på Nforce 3 kortene til MSI?? Syns det er mye mer praktisk å ha dem der, spesielt i trange kabinett med mye disker. For å kjøre SLI må man ha to identiske kort så vidt jeg har forstått. Er det noen som har sett noen tester med SLI system? Endret 12. oktober 2004 av FooKer Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Takk for informasjonen, blir klokere for hver dag som går Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Edit: Agh. Denne hadde jeg visst oppe lenge. Endret 12. oktober 2004 av Sasuke-kun Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Likte designet på hovedkortet iallefall Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 SLI benchmarks: http://www.hardocp.com/image.html?image=MT...EZfMV8xX2wuZ2lm Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Takk for informasjonen, blir klokere for hver dag som går *beep* feil.. man blir mer nerdete for hver dag Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Prisen på et dual 6800 ultra system blir nokk flott Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) SLI benchmarks:http://www.hardocp.com/image.html?image=MT...EZfMV8xX2wuZ2lm 9297 3DMark05 er ikke det ny rekord? og det på stock speed EDIT: kan du linke til artikkelen på [H] hvor du fant bildet? Endret 12. oktober 2004 av Civilix Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) apropo 9297 scoren så virker det ikke om denne pci-e ytelse boosten ble så stor som antatt? burdet ikke scoren blitt lava høy, spør kvalifsert personell? for om ytelse økningen er 190% så blir jo det normal agp 6800 ultra score i 3dmark 2005 om du deler den opp i to Endret 12. oktober 2004 av simalarion Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 SLI benchmarks:http://www.hardocp.com/image.html?image=MT...EZfMV8xX2wuZ2lm 9297 3DMark05 er ikke det ny rekord? og det på stock speed EDIT: kan du linke til artikkelen på [H] hvor du fant bildet? Var ingen artikkel, bare en blurb for forsiden, ligger nok der fortsatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå