Tfosheim Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 NForce4-bilde "lekket" på nettet Et bilde av MSIs versjon av NVIDIAs neste brikkesett for AMD64 har funnet veien til nettet - og viser et overraskende velpolert og ferdig hovedkort fra MSI. Lanseringen kan være like rundt hjørnet. Les artikkelen her Lenke til kommentar
skyline Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 hmm, MSI Men det har 4x sata, ikke 2. Ser iallefall slik ut på bildet. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Nå var jeg igang for å bestille komponenter til en s.755, min første P4-rigg, men det spørs nå da. Valgets kvaler, erkke' lett. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 hmm, MSI Men det har 4x sata, ikke 2. Ser iallefall slik ut på bildet. Det menes sata 2, altså andre generasjon, ikke antall porter. Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Virker som den bare har en south-bridge (den med viften på). Hvor er north bridge tatt veien? Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Virker som den bare har en south-bridge (den med viften på). Hvor er north bridge tatt veien? Hvis jeg ikke tar helt feil, så har north bridge (hovedsaklig minnekontroller) tatt veien inn i prosessoren (cpu)? Endret 12. oktober 2004 av Roadrunner7 Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Virker som den bare har en south-bridge (den med viften på). Hvor er north bridge tatt veien? Alt i en brikke som "single-chip-solution." Lenke til kommentar
Bullseye88 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 hmm, MSI Men det har 4x sata, ikke 2. Ser iallefall slik ut på bildet. Hvis du ser godt etter så har det 8x SATA porter ( Håper de 4 portene på silicon image kontrolleren støtter NCQ og eller SATA II ) Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 8 S-ATA-porter? O_O Høres bra ut SATA 2 er bakoverkompatibelt med SATA 1, håper jeg? Uansett, ser veldig lovende ut det der. Lurer på hvordan kortet blir (kvalitet/pris/ytelse etc.). Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Nforce chipsettet har ikke south og northbride. Disse er begge to integrert i samme chip. Meget praktisk i mine øyne, siden du kan kjøle begge meg en enkelt ribbe/vannblokk. -Stigma Lenke til kommentar
wotg Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hvorfor har ikke kortet to stk pci-e x16 plasser ?? Trodde Nvidia skulle satse på SLI jeg Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hvorfor har ikke kortet to stk pci-e x16 plasser ?? Trodde Nvidia skulle satse på SLI jeg Den kommer som nevnt i artikkelen i fire versjoner, hvorav den ene støtter SLI. Dette var bilde av en Ultra-versjon, som ikke støtter SLI. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 For oss som har kjøpt ett AGP kort som 6800 Ultra eller X800XT, så gidder man liksom ikke bytte om til PCI-E med det første! Eller kommer det en nForce4 verson som støtter AGP? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 For oss som har kjøpt ett AGP kort som 6800 Ultra eller X800XT, så gidder man liksom ikke bytte om til PCI-E med det første! snakk for deg selv bare jeg få sikra meg en jobb før jul så skal jeg ha et slikt sli-oppsett. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 For meg så blir nok ikke SLI aktuelt med mindre en kan kjøpe ett kort først, og så kjøpe et nytt kort senere (en annen type kort) og deretter kjøre det i SLI. Akkurat å kjøpe 2 grafikkkort på rappen er noe jeg ikke akkurat har råd til Lenke til kommentar
wotg Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 For meg så blir nok ikke SLI aktuelt med mindre en kan kjøpe ett kort først, og så kjøpe et nytt kort senere (en annen type kort) og deretter kjøre det i SLI.Akkurat å kjøpe 2 grafikkkort på rappen er noe jeg ikke akkurat har råd til Det er jo nettop det som er poenget med SLI...man kan kjøpe et kort til ved senere anledning. Kortene trenger ikke å være like en gang, det går fint bare de støtter SLI. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 For oss som har kjøpt ett AGP kort som 6800 Ultra eller X800XT, så gidder man liksom ikke bytte om til PCI-E med det første! Eller kommer det en nForce4 verson som støtter AGP? Tror nF4 kommer i fire varianter, to av dem med AGP 8x, s939 nF4 "standard" og s754 nF4 "scaled edition". Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 hmm, MSI Men det har 4x sata, ikke 2. Ser iallefall slik ut på bildet. hva snakker du om? MSI er kjempebra, S939 NEO2 kortet gjorde jo rent bord i Anandtech sin kjempetest. Du har ikke belegg for å uttale deg. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Noen som har en kort eller god forklaring på hva SLI er? Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Noen som har en kort eller god forklaring på hva SLI er? to kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå