kayennefetter Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Går det greit å koble på en trådløsrouter hos naboen i overetasjen som har ADSL, slik at jeg kan bruke min laptop med WiFi kort for å få ADSL? Jeg tenker på rekkevidde for routeren. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Det kommer helt an på huskonstruksjonen, et WiFi signal taper seg ganske fort hvis det må gjennom mange vegger. En vegg blir også ekstra tykk av at det vinkles opp/nedover (signalet får ikke gå rett frem) og dermed kan det holde hardt det oppsettet du skisserer her. Med et aksesspunkt i ditt hus og kanskje ekstra antenner på routeren/aksesspunktet vil signalkvaliteten bedres betraktelig. Edit: Bor forresten naboen i samme bygg? Begynte å tolke det du skrev... Endret 12. oktober 2004 av Spirograf Lenke til kommentar
kayennefetter Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Det er stort sett bare taket i min leilighet signalet skal igjennom. Lenke til kommentar
kayennefetter Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Ja, naboen bor i etasjen rett over. Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg har det på den måten, fungerer utmerket til meg 100% signal styrke! Lenke til kommentar
kayennefetter Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Hva er egentlig forskjellen på router og aksesspunkt? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg har det også på denne måten. Det funker ikke fullt så utmerket - men det er mest pga forstyrrelser elsn.. har begynt å lure på om wlanet kneler pga noe på naboens maskin også.. så jeg vet ikke. Det skal funke ok så lenge det ikke er betong og slikt i mellom. Lenke til kommentar
kayennefetter Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Prøver en gang til: Hva er forskjellen på en router og et aksesspunkt?? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg forsto det slik at det var en nabo i et annet bygg, men hvis det er rett over der du bor så skal det gå greit hvis det ikke er et fett betonggulv med armering mellom dere. Men som darkness| skriver, andre ting kan forstyrre. Forskjellen mellom en router og et aksesspunkt er at routeren lar deg sette opp en kommunikasjon mellom 2 forskjellige nettverk (f.eks. Internet og et lokalt nettverk) mens et aksesspunkt bare lar deg koble til et eksisterende nettverk. Har du da Telenor ADSL fra medio mars i år så er det med en router der. Dermed trenger du bare et aksesspunkt som minimum for å dele internettaksessen trådløst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå