TheFanatic Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hei, Jeg lurte på om noen har mulighet til å estimere hvor mye det vil koste å fikse min T630. Saken er den at jeg mistet den i ferskvann i sommer. Da jeg skrudde den på etter tørking, funket det meste, men etterhvert så fungerte ikke alt skikkelig. Display, mikrofon, høyttaler, talltaster osv virker helt fint. Det som ikke virker er de 4 øverste tastene på tastaturet, kameratasten og joysticken. Dermed kan den ikke brukes. Men når pinkode-påloggingen kommer frem, og jeg taster koden, kommer jeg inn dersom jeg trykker på joysticken om igjen og om igjen helt til det funker. Men når jeg så er inne; hvis jeg trykker på joysticken da, så kommer wap-forsiden opp. Det jeg lurer på er om dette nødvendigvis er et hardware-problem, eller om mobilen kanskje kan bli ok dersom all programvare slettes og installeres på ny? Hvis ikke, har noen peiling på hva som kan være galt, hvem som kan fikse det, og til hvilken pris? På forhånd takk og mvh, Thomas Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Vannskade blir ikkje reparert, berre der det er minimale fuktsakader kan det bli vurdert å reparerer den. dette fordi det kan oppstå fleire følgefeil av vannskader. Og har eit verstad reparert den er dei ansvarleg viss det oppstår følgefeil i ein viss periode etter reperasjonen. Det som er mest vanleg er at det blir tilbud ein bytteeinheit til ca kostpris pluss mva frå verkstadens side. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg hadde så og si samme problemet men min t610, jeg mistet den i bobblebadet, åsså sluttet den og funke, så tørket jeg den osv. også funket den slik den skulle i ca 3-4dager, så sluttet de 4øverste knappene å joysticken og funke så jeg heiv den i ei skuff etter mye prøving, så skulle jeg på ferie (endel måneder senere) da fant jeg den da jeg pakket, og prøvde den før og se om det funka, men det gjorde den ikke, så jeg tok en ispinne og "klikka" på de tastene dvs. trykkte fort og hardt i ca 20-30sek. og da funket alt igjen;) MEN før slutten av sommerferien så bynte micèn å fuske og ettervært døde den helt ut.. bynte også og bli klaget med at skjermen ble blå.. å da måtte jeg åpne dekselet, og og putte "kontakten" til skjermen i den lille låsen på hovedkortet. dette skjedde et par ganger pga. at låsen ikke var stram nokk, og derfor løssnet den håper dette hjalp deg.. legg den i en skuff, kjøp deg en is og ta vare på pinnen Lenke til kommentar
TheFanatic Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Har trykket masse på dem, men det ser ikke ut til å hjelpe... derfor jeg lurte på om det kunne være software'en som hadde klikka, og om det kunne hjelpe å installere alt på ny? Lenke til kommentar
Tobe Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 hvis du plukker den fra hverandre. så ser du etter irr. ser du ikke det. la alle delene ligge i isopropanol i noen minutter.. ta den ut-la den tørke. sett den sammen, så virker den, som oftest (uten bivirkninger senere) ((fysikk)) . Dette burde alltid gjøres rett etter at vannskade er inntruffet.. Forøvrig så har verkstedet 3 mnd garanti på arbeid. derfor de ikke reparer fuktskadede telefoner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå