colakork Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hei. Har akkurat kjøpt ny bærbar pc, på multicom.no. Specs: Ny pc link På denne maskinen har jeg inntrykk av at det meste er bra. Skjermkortet står kanskje ikke helt i stil med de andre komponentene. Er det noen som har erfaring med Radeon m9 9000 kortet, og hva står egentlig m9 for? PS. Jeg spiller relativt lite, men bruker maskinen til lyd og bilde redigering. Mvh Jan S. Karlsen Lenke til kommentar
hce Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Har akkurat kjøpt ny bærbar pc, på multicom.no. Specs: Ny pc link På denne maskinen har jeg inntrykk av at det meste er bra. Skjermkortet står kanskje ikke helt i stil med de andre komponentene. Er det noen som har erfaring med Radeon m9 9000 kortet, og hva står egentlig m9 for? PS. Jeg spiller relativt lite, men bruker maskinen til lyd og bilde redigering. M9 er et "alternativt" navn på Radeon 9000 mobile Se mer info her: http://www.ati.com/products/embedded/mobilityradeon9000/ I min maskin (IBM T40p) har jeg et ATI fireGL 9000 mobile (baserer seg på samme kjerne M9). Dette fungerer utmerket for meg. Klarer også kjøre de fleste 3D spill i 800x600, som jeg synes er helt OK på en 14" skjerm. Tror du har truffet bra pris/ytelses messig med tanke på ditt bruksområde. Endret 12. oktober 2004 av hce Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 hadde en bærbar med et slikt kort før, funker helt fint til litt redigering ihverfall (om det er videoredigering du snakker om?). Går an å spille de fleste spillene, om du ikke er så kresen på grafikken... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 M8 = Radeon Mobility 7500 M9 = Radeon Mobility 9000 M10 = Radeon Mobility 9600 M11 = Radeon Mobility 9700 M12 = Radeon Mobility 9800 (basert på X800 kjerna? husker ikke akkurat nå) som tidligere sagt av andre, rett og slett en alternativ (gjerne intern) betegnelse på brikkene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå