Gå til innhold

Nytt LGA775 system...

Anbefalte innlegg

Chieftec LBX-02 Miditower, Sort/Sølv w/USB/Firewire 360W Strømforsyning

MSI 925X NEO Platinum-54G Hovedkort S775 I925X,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR2,PCI-Ex16

Intel Pentium 4 540 3.2 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache

Crucial DDR2 PC4200 512MB CL4 Unbuffered,1.8V,64Meg x 64, 240pin (2stk)

MSI GeForce 6600GT 256MB DDR PCI-E PCI Express, NX6600GT-TD256E, Retail

Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM (2stk)

NEC DVD recorder ND-3500A IDE Sølv Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Sony Floppy Drive, 3,5" 1,44MB Silver Floppy Drive Internal

Logitech Cordless Desktop MX (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus, Retail

PAPST Vifte 80x80x25mm (19db)

Vurderer å kjøpe komponentene over, og har noen spørsmål:

1. Hovedkort, er dette bra? Er Abit AA8-3rd Eye et bedre alternativ? Evt. andre kort? Er veldig usikker på hva jeg skal gå for her...

2. Skjermkort, er det over et greit valg, eller bedre å gå for et annet? Vil helst ha et GeForce6600 kort, men er åpen for forslag.

3. Ram, vil Crucial brikkene passe bra med MSI hk-et? Andre bedre alternativer?

4. Kabinett. Vil 360W strømforsyning være tilfredstillende for dette oppsettet (skal kansje ha en ekstra cd-brenner også..)? Regner med det er sølv diskettstasjon/DVD-brenner som passer til dette kabinettet (vet ikke hvordan det ser ut bak frontdøren). Er BX, CX, LBX, LCX-seriene like innvendig og har LBX kabinettet eg har valgt ut harddisk plassene på tvers slik som BX kabinettene har?

5. Harddisk. Tenkte å gå for 2stk 200GB S-ATA disker, hva er å anbefale av Seagate, WD og Maxtor? Den bør støye minst mulig, men samtidig være kjapp og av god kvalitet så den ikke tar kvelden med det første...

Ellers noen andre kommentaret på listen over?

Ble en del spm dette... På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. MSI kortet er bra det. Ikke stor forskjell i forhold til Abit. Dessuten får du bundlet med et 54Mbps trådløs nettverkskort - greit det!

2. Kjøper du denne uken er dette skjermkortet et godt alternativ. Gainward GeForce 6800LE 128MB

3. Crucial brikkene skal funke bra med dette oppsettet, men hvis du tenker å overklokke bør du kanskje opp på Corsair Twin2X 5400.

4. Usikker på den strømforyningen. Kjøper du NorthQ 400W får du i hvert fall en kraftig nok og svært stillegående (12-17dBA) strømforyning. Dette er et billig og greit kabbis du kan kjøpe til.

5. Skal du ha Maxtor disker ville jeg gått for 16MB - yter en del bedre. Skal du ha stillegående og bra - ta Seagate Barracuda 200GB .

Men, oppsettet du har satt opp ser egentlig veldig bra ut det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Kjøper du denne uken er dette skjermkortet et godt alternativ. Gainward GeForce 6800LE 128MB

Litt vanskelig og bruke et AGP kort på et hovedkort med PCI-Express da:D

Men det ser ut som et bra oppsett

PS. Har du mye penger så kan du jo kjøpe et GeForce 6800 kort i PCI-Express da. Eller ATI X800XT:D

Endret av joa1234
Lenke til kommentar

Er mest opptatt av å kjøpe en pc som holder lenge, skal ikke brukes til så mye spilling, men litt. Hvis jeg strekker meg opp til max 2500,- for et skjermkort, og helst har lyst på et GeForce kort, hvilket kjøper eg da?

Vurderer ett av disse tre:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303598&cks=PRL

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302678&cks=PRL

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303649&cks=PRL

Vil helst kjøpe fra komplett, og de har jo ikke noen GeForce6800 PCI-Express skjermkort...

Hvor store krav stiller et slikt system eg har satt opp til kjøling? Tenkte å kjøpe en vifte til å blåse inn over harddiskene. Bør jeg ha en til å suge luften ut i bakkant også? Vil det være plagsomt mye støy av 2stk PAPST 19db vifter?

Må også vite om 360W strømforsyningen som følger med kabinetter er bra nok før eg kan bestille...

Endret av JVS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...