Lollapalooza Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Er det noen som har noe å si om tidsreiser? Endret 12. oktober 2004 av LifEstEElEr Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Ja, eg reiser ein time fram i tid per time. Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 http://www.johntitor.com/ Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Eneste tidsreisene som er mulig er vel i verdensrommet elno Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Den linken der skulle jeg aldri ha fått, allerede brukt 4 timer på den siden og diverse forum som omtaler denne John Titor ... Spennende og til dels underholdene lesning, selv om det må være en hoax Men dog, skulle det være sant så .... Endret 12. oktober 2004 av Ligaya Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Ble diskutert litt her. Ja, tidsreiser framover i tid er mulige, det er bare sinnssykt vanskelig å få til. Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Det er mange teorier om hvordan man kan reise i tid, men det er desverre bare teorier og forblir det en stund fremover vil jeg tro. Jeg synes også timetravelling er ekstremt spennende. Sjekk ut denne her : http://science.howstuffworks.com/time-travel.htm Den John Titor linken skal jeg sjekke nærmere Lenke til kommentar
Erichsen Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Å reise frem i tid er ikke så sinnsykt vanskelig, det spørs bare hvor langt inn i tiden du skal. Prinsippet er simpelt, hvor fortere en beveger seg, hvor fortere går tiden rundt en. Atomur har blitt sendt et sekund frem i tid, ved at de ble sendt i bane rundt jorden. Endret 12. oktober 2004 av Erichsen Lenke til kommentar
Izor Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg har hørt at for å reise i tid må du kunne reise med lysests hastighet, og jeg mener å ha hørt at Einstein hadde en teori om dette. Kan ikke huske hva den gikk ut på akkurat i farten Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Å reise frem i tid er ikke så sinnsykt vanskelig, det spørs bare hvor langt inn i tiden du skal. Naturligvis, jeg fikk ikke fram at jeg snakket om betydelig reising i tid, som man ser i filmer o.l. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Steven Hawkings har peil på sånt.. send mail til han Spøk til alvor : Jo via ormhull.. sånne finnes i verdensrommet men er bitte små og varer en kort stund. Endret 12. oktober 2004 av Fur Lenke til kommentar
Bach Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Tidsreiser er sikkert mulig. Men typ "reise tilbake for å fikse ting" blir værre. Gitt linjær tid; Det til enhver tid siste opplevde øyeblikk vil være "referansen". Om man reiser tilbake i tid, vil man allerede ha vært der. Om man reiser fram i tid, og feks prøver å ta med seg noe fancy tilbake, vil man allerede ha utført handlingen og ingenting i "fremtiden" vil være forandret. Klarer ikke helt å gripe ikke-linjær tid ( motsigelsene står for meg i kø ved det utsagnet). Da blir ihvertfall posisjon som produkt av tid og sted i beste fall vanskelig. Jeg har sagt det før og er fremdeles like påståelig. Einstein-sakene om masse og tid relatert til lysfart kan ikke være riktig. Lysfart som begrensende eller "utløsende" faktor ved tidsreiser mener jeg er et blindspor. Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Men hvis man skal reise til fremtiden må jo denne virkeligheten eksistere fysisk, et eller annet sted. 'sant? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Ronald Mallet skal lage en tidsmaskin Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Et argument MOT tidsreiser, er jo at ingen fra fremtiden har reist tilbake i tiden, dette ville vi jo merket... Men denne fremtiden som de da må reise FRA, må jo eksistere noe sted som ikke påvirkes av store handelser i denne såkalte FORTIDEN som de da måtte reiste TILBAKE til.... kan vi nå si at tidsreiser er umulig? Endret 13. oktober 2004 av LifEstEElEr Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Et argument MOT tidsreiser, er jo at ingen fra fremtiden har reist tilbake i tiden, dette ville vi jo merket...Men denne fremtiden som de da må reise FRA, må jo eksistere noe sted som ikke påvirkes av store handelser i denne såkalte FORTIDEN som de da måtte reiste TILBAKE til.... kan vi nå si at tidsreiser er umulig? Veldig godt argument, hvordan kan det forklares? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) jeg tror at man bare kan dra fremover i tid, ikke tilbake, men ikke i den grad at man hopper frem, men at tiden går raskere i "tidsmaskinen" enn utenfor, dette gjør det umulig å endre noe, som f.eks møte seg selv dagen før man drar, så har han jo allerede dratt tilbake i tid, før han drar(forstå det den som kan). tenk deg tiden som en linje her er vi nå .....................V dette er låst..|.....dette kommer -----------------|--------------------------------------- det som er låst har skjedd og kan ikke forandres, det som kommer til å skje skjer utifra det som har skjedd og er låst, man reiser frem i tid ved å flytte den "her er vi nå" fremover, for å få regnet ut hva som kommer til å skje.... ignorer ..... de er der bare for at forumet har noe mellomrom-regler eller no... denne teorien ødelegger også påstanden om at det ikke går fordi ingen fra fremtiden har kommet hit... ps. egentlig tror jeg ikke tidsreiser er mulig... Endret 13. oktober 2004 av aklla Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Tror heller ikke det er mulig å reise tilbake i tid.. heller framover. Hvis man reiser tilbake i tid påvirker man jo andre mennesker og dems framtid. For eksempel hvis du prater med en person i fortiden, ville det kanskje forandret fremtiden til denne personen slik at han/hun ikke får barn.. Da vil "framtiden" som du kom fra være forandret når du kommer tilbake.. Men tidreiser framover i tid ville nok gått bedre.. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 EHHHH NEI.................. Lenke til kommentar
eirikhaf Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) se The Butterfly Effect folkens..!blir jo på en måte det samme prinsippet...med å reise/tenke seg? tilbake i tid....og hva som kan skje når man forandrer på fortiden...det hadde seff vært sinnsykt tøft å kunne reist i tid da...men jeg tviler på at vi kommer til å få oppleve det i vår tid....kanskje en gang om noen ti....hundre....tusen...år...?hvem vet Endret 13. oktober 2004 av eirikhaf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå