Gå til innhold

Klokking av p4 2.4 ghz!

Siomir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også P4 2.4 northwood, men har alvorlige problemer med å klokke høyere enn 2.8.

Har: Neo2 SFISR Og Corsair 512MB PC3200 XMR 2-2-2-5.

Frustrerende! Spesielt med tanke på at jeg må opp i rundt 2,88 for å få utnyttet 400MHz til rammen.

Fortell hvordan det går videre da!

Lenke til kommentar

Får ikke kjørt noe særlig høyere enn 2,8 selv, fikk den opp til 3.1 i går og økte spenninga fra 1.525 til 1.600, men hver gang jeg kjørte et spill, så restartet maskina, jævli irriterende.

Går det kanskje hvis jeg kjører opp spenninga enda mer?

CPU temp 3.1 ghz:

Idle:40,5

Load: max 58.2

Jeg har også P4 2.4 northwood, men har alvorlige problemer med å klokke høyere enn 2.8.

Prøvd å øke spenninga?

Lenke til kommentar

Bruk Prime95 og kjør torturetest nr.2 etter at du har klokket. Det er mye enklere enn å kjøre et spill!

Hvis du har klokket litt for mye, får du error når du kjører testen. Har du klokket mye for mye, restarter PCn.

Selvsagt har jeg prøvd å øke volten. Det var det som var problemet med mitt gamle MSI 845PE-hovedkort - jeg fikk ikke økt volten til mer enn 1,575.

Men nå med mitt nye får jeg økt volten så mye jeg bare vil, men hjelper ikke engang på 1,625

Har også økt DDR-volt til 1,7

Lenke til kommentar

har en NW 2.6, klokket til 3.066ghz, høyere nekter den å gå, samme hvor mye jeg setter volten på. Har tilogmed prøvd å kjøre psu på bare hk, koblet alt annet dilldall til en annen psu jeg hadde liggende.. samma.. har forøvrig et P4P800 SE Asus hovedkort, og har hørt fra flere at dette skal være superb til overklokking.

Seff.. hvor motakelig en cpu er for overklokking varierer fra cpu til cpu... Kommer annpå hvor tidlig i produksjonssyklusen den har blitt lagd, hvor lenge den har ligget.. produksjonsfeil etc...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Som Vizla påpeker:

Det er ikke slik at enhver CPU lar seg klokke like mye.. tilsvarend for HK..

Er du heldig med begge.. kan du klokke veldig langt.. er du uheldig får du nesten ikke klokka noe..

Lev med det..

Har du råd og tid.. må du regne med å kjøpe/selge/teste ut en god del HK/CPU'er.

:yes:

Lenke til kommentar

Hvor mye tåler generelt intel p4 cpu'ene når det gjelder Vcore?

Jeg kjørte 3000 mhz med 1,600 vcore, men da jeg skulle loade en game på far cry restartet maskina, jeg tok det som et tegn, og klokket tilbake til 2.8.

Kunne det hjelpe å skru ned eller opp vcore her da? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg mener "Simen1" skrev noe om dette i ett innlegg for en kort tid tilbake..

Det varierer avh. av hvilken utgave av P4 man har (0.13, 0.09)..

Mener de nyeste tåler en god del mindre enn de eldre utgavene mht. VCore, men dette er også avhengig igjen av tilstrekkelig kjøling..

Med vann(eller "verre") kan du skru opp VCore ganske mye...for å få CPU'n til å gå stabilt på høye frekvenser..

Men sålenge du kjører med "vanlig" luftkjøling bør man følge på temperaturer og være moderat. Trur eg..

(Det kommer sikkert noen med mer konkret info vedr. Volt)... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...