834HF42F242 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Tenkt situasjon (realitet for noen av oss): Du har kjøpt lerret og prosjektør, og har rigget det til et rimelig bra Hi-Hi utstyr. Det er da du virkelig kan nyte live-opptak. Aller helst fra DVD, da kvaliteten ofte er best der. Det som irriterer meg er alle de fantastiske konsertene som har vært opp gjennom årene, men som ikke er blitt remastret og gitt ut på DVD. Hvorfor skal ikke den bra musikken slippes? Jeg vet at EMI sitter på en masse med opptak av Pink Floyd, og bootlegene florerer. Men hva med å remastre og gi det ut offisielt? Jeg kan nevne eksempler som 'The Wall - Live', 'Delicate Sound of Thunder', 'P.U.L.S.E' og mange musikkvideoer (hele dark side f.eks.) som ikke har kommet på DVD. Og NRK f.eks. sitter med lange liveopptak fra Ragnarock i Holmenkollen på 70'tallet, + en bråte med masse annet interessant i arkivet sitt. Det er trist, men sant...! Hva kunne du tenke deg å få på DVD? Endret 12. oktober 2004 av anth Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Eniiig! Eg har PULSE på CD... hadde VHS en gang også, men den ble... ehm... brote.. (men VHS spilleren funker ikke lenger alikevel) Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Det er jo bare helt tåpelig at P.U.L.S ikke har kommet ut. Jeg tror det ligger økonomiske hensikter bak det. De vil vente til salget går ned på 'Live at Pompei' (som forøvrig er en fantastisk DVD) før de lanserer en ny DVD av P.F. Tror nok salget hadde gått mye dårligere om de slapp alt på en gang. Men uansett, det er da pokker meg virkelige skatter vi snakker om her. Hvor er lojaliteten til fansen? Lenke til kommentar
ttd Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg kan ikke bli mer enig med deg anth. Den dagen jeg får noe bedre enn den røtne vcd-versjonen av P.U.L.S.E kan jeg nesten dø som en lykkelig mann. Hadde de også gitt ut den hittil hemmelige versjonen av P.U.L.S.E MED Roger Waters OG Syd Barret som hilser på publikum til slutt(med tårer i øynene og shine on you crazy diamond svakt i bakgrunnen) hadde jeg begått rituelt sokke-selvmord i lykkerus. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Du sier noe der. Men hvis jeg skal dø som en lykkelig mann, så må jeg se P.F live i virkeligheten med Waters og Gilmour samlet (inklusiv en gjesteopptreden med Barrett)... Lenke til kommentar
ttd Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Vel, hadde jeg opplevd en tre-timers Pink Floyd-orgasme med Waters, Gilmour og Barret skulle jeg gladelig danset rundt i molde sentrum kun iført en halv g-streng lagd av fiskeslo mens jeg spilte barbie girl på tuba. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Du sier noe der. Men hvis jeg skal dø som en lykkelig mann, så må jeg se P.F live i virkeligheten med Waters og Gilmour samlet (inklusiv en gjesteopptreden med Barrett)... å gud, jeg er så enig. Var jo snakk om at Pink Floyd skulle gjenforenes. Slike utsagn/rykter må tas med fem tusen klyper salt men dog. Om de hadde komt til europa hadde jeg besøkt flere storbyer på rappen. Oslo, Stockholm, København, London...ikke måte på, uten tvil. http://www.nrk.no/musikk/4146488.html Moviepeople has begun their work: http://www.mojo4music.com/html/special_editions.shtml Det er og snakk om Tools nye cd. Nå uten Maynard. Det virker kjipt. Uff. Skulle gjerne sett mye mer Tool live. Fins nok av materiale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå